Forfatter |
|
gasolin Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2599
|
Sendt: 16 Oktober 2015 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bo ellegaard fra recordpusher skrev her den anden dag inden på en facebook gruppe,
at man vil udgive/genudgive kim larsens plader i 2016 på vinyl (det vides dog ikke helt 100% hvilken, kun at de
vil udgive/genudgive nogen af dem).
Tænkte det kunne være sjovt hvis de ville udgive en kim larsen eller endnu bedre en gasolin pladespiller som
med queen pladespilleren fra rega
Så kom jeg til at tænke på jeg har jo lige fået en ny forstærker med riaa (marantz PM6005) og kunne jo sagtens
købe en brugt pladsespiller til f.eks 500kr sådan en alm fra rega,pro-ject,thorens der f.eks for 10-15 år siden
kostede ca 2000kr (bare den er iorden) og så samle alle de alm gasolin,kim larsen plader.
(project laver en til uner 2000kr med pickup,synes dog ikke den er køn og regas billigste koster 2500kr så noget
ok til 500kr burde ikke være umuligt at finde)
Havde selv en pladespiller fra Thorens td 280... jeg købte i 1993 og solgte for ca 4 år siden
og det ca 5 år siden jeg havde en forstærker jeg kunne bruge med en pladespiller.
Hvad vil i anbefale brugt til 500kr?
|
Til top |
|
|
Struktøren Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
Sendt: 16 Oktober 2015 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
500kr...???
En pladespiller...! Som skal anbefales...
Køb den du syntes bedst om... Her er et udvalg, som jeg umiddelbart ikke kan anbefale, bevares, engang imellem kommer et godt bud... Og
alligevel... En Lenco... 70... Der fungerer... Så er du godt kørende... I mange år frem
|
Til top |
|
|
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
Sendt: 16 Oktober 2015 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
En Roksan Xerxes med Artemiz-tonearm. Købte en for 350,- kr. inkl. en stak lp'er.
Det sker så nok kun den ene gang ...
Nej, jeg tror ærlig talt, at det bliver vanskeligt at finde noget til 500,- kr., som ligefrem kan få en anbefaling
Men andre i dette forum er kanske mere optimistiske omkring forehavendet end undertegnede?
|
Til top |
|
|
Struktøren Forum Bruger

|
Sendt: 16 Oktober 2015 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eller en Lenco 75... Men man skal være meget heldig/optimistisk
Men god jagt... Godt jeg har rigelig med pladespillere
|
Til top |
|
|
gasolin Forum Bruger

|
Sendt: 16 Oktober 2015 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rega laver denne her incl ortofon pickup, lad os sige 10år gammel, burde den koster mere end det halve af ny prisen? 15 år gammel burde den koste mere end 500kr?
nyeste hifi revyen fra 1999 koster en pro-ject 1999kr en thorens td 280mk iv 2495kr (ved ikke om det er med pickup)
I 1993 hvor jeg købte min første gode pladespiller kostede en rega planar 2 1895kr (i 1990 kostede den 1500kr) planar 3 kostede 2395kr
Istedet sådan en kommentar 500kr...??? hvad tror du så sådanne pladspiller brugt ville koste i dag?
Det jo ikke fordi jeg skal bruge den hver dag men fordi jeg har en hobby der hedder musik og ville være fedt igen at have en pladespiller også selv om det KUN er for at have alle de gamle plader med gasolin,kim larsen. Gå og lede efter de originale plader fra dengang de blev udgivet og så selvfølgelig lytte til dem.
Skal dog siges jeg nægter at købe en billig plastik pladespiller som der typisk fulgte med et anlægt med radio, forstærker, cdafspiller,kasettebånderoptager og så videre til 2-3000kr (konfirmations anlæg) en usb pladespiller eller noget gammelt b&o
|
Til top |
|
|
gasolin Forum Bruger

|
Sendt: 16 Oktober 2015 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analogueman skrev:
En Roksan Xerxes med Artemiz-tonearm. Købte en for 350,- kr. inkl. en stak lp'er.
Det sker så nok kun den ene gang ...
Nej, jeg tror ærlig talt, at det bliver vanskeligt at finde noget til 500,- kr., som ligefrem kan få en anbefaling
Men andre i dette forum er kanske mere optimistiske omkring forehavendet end undertegnede? |
|
|
Som jeg skriver, i nyeste hifi revyen fra 1999 koster en pro-ject 1999kr en thorens td 280mk iv 2495kr (ved ikke om det er med pickup)
I 1993 hvor jeg købte min første gode pladespiller kostede en rega planar 2 1895kr
(i 1990 kostede den 1500kr) planar 3 kostede 2395kr
Noget tilsvarende dem med 10-15 år på bagen, som jeg også skriver og linker til,
laver rega en pladspiller til 1600kr incl pickup,til det jeg skal bruge en pladespiller
(kender ikke lyden fra regaen) vil jeg gætte på regaen vil passe fint til mig.
Jeg vil dog gerne købe brugt og ikke mere end ca 500kr
|
Til top |
|
|
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
Sendt: 16 Oktober 2015 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og hvad er det så lige, du vil have, at jeg skal bruge de oplysninger til?
Det gør det jo stadigvæk ikke muligt for mig at finde en brugt pladespiller til en plovmand (hæhæ ... fik I den?), som jeg kan anbefale.
Jeg er jo ikke magiker eller for den sags skyld i stand til at bestemme, hvordan folk skal prissætte deres brugte pladespillere
Hvis jeg fandt en Rega, en Pro-Ject eller en tilsvarende model til kr. 500,-, så anbefalede jeg sikkert sådan en. Min pointe er imidlertid - og jeg gentager den gerne - at det har jeg endnu til gode at finde, hvor meget du end vifter mig om næsen med priser fra ældre hi-fi-årbøger ...
|
Til top |
|
|
gasolin Forum Bruger

|
Sendt: 16 Oktober 2015 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det jo så også det om folk er villige til at sælge de gode standard pladsespiller til ca 500kr.
Men project,rega,thorens kunne det godt være, ja selv en brugt af der ligner en kopi af den klassiske technics sl1210 bare den er velfungerende
Selvfølgelig må den da gerne have god lyd, men jeg har altså ikke flere 100 plader, havde jeg det skulle kvaliteten selvfølgelig være bedre noget ala den queen pladespiller rega laver
|
Til top |
|
|
BLund Udelukket fra forum

Bruger siden: 23 August 2014 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 201
|
Sendt: 17 Oktober 2015 kl. 07:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med lidt held kan du finde en gammel Dual til små penge
nogle af disse er ikke så tosset endda, måske skal der skiftes rem, måske er den direkte drevet, er du fiks på fingrende - måske en mellemhjuls model fra
60'erne, ofte sidder der en gammel Shure pu på, med en ny nål er du kørende
|
Til top |
|
|
Struktøren Forum Bruger

|
Sendt: 17 Oktober 2015 kl. 08:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også svært ved at skulle anbefale en pladespiller til 500,- men rådet er at følge dine tanker og BYD ind på dem du syntes måske er prissat for
højt, forsvar dig med dine argumenter, og se om ikke køberen måske giver dig ret? Ellers kig på dem + 200-300 over og se om der ikke er en der
falder indenfor dine kriterier, og gå efter den...
God jagt, eller som man siger, knæk og bræk
Mvh.
Birger
|
Til top |
|
|
Miav Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2013 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 545
|
Sendt: 17 Oktober 2015 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
gasolin skrev:
Rega laver denne her incl ortofon pickup, lad os sige 10år gammel, burde den koster mere end det halve af ny prisen?
15 år gammel burde den koste mere end 500kr? nyeste hifi revyen fra 1999 koster en pro-ject 1999kr en thorens td 280mk iv 2495kr
(ved ikke om det er med pickup) I 1993 hvor jeg købte min første gode pladespiller kostede en rega planar 2 1895kr (i 1990 kostede
den 1500kr) planar 3 kostede 2395kr Istedet sådan en kommentar 500kr...??? hvad tror du så sådanne pladspiller brugt ville koste i
dag? Det jo ikke fordi jeg skal bruge den hver dag men fordi jeg har en hobby der hedder musik og ville være fedt igen at have en
pladespiller også selv om det KUN er for at have alle de gamle plader med gasolin,kim larsen. Gå og lede efter de originale plader fra
dengang de blev udgivet og så selvfølgelig lytte til dem. Skal dog siges jeg nægter at købe en billig plastik pladespiller som der typisk
fulgte med et anlægt med radio, forstærker, cdafspiller,kasettebånderoptager og så videre til 2-3000kr (konfirmations anlæg) en usb
pladespiller eller noget gammelt b&o |
|
|
Selv om en Rega P2 kun kostede 1500,-kr. i 1990, så kan den stadigvæk godt sælges for mellem 1000,- og 1500,-kr. i dag, netop fordi
det stadigvæk er en fornuftig kvalitet i forhold til prisen, du kan jo prøve at se på de andre nye alternativer, her skal du jo op og give
3000,-kr. eller mere.
Til 500,-kr. kan du nok kun få en plastik pladespiller fra 80'erne, eller en USB plastik pladespiller, du kan jo bare prøve at kigge lidt på
DBA.
Så det nytter ikke at pive over kvalitet holder prisen, du ville vel formentlig heller ikke selv sælge en pladespiller for 500,-kr. hvis du
kunne presse prisen op på 1500,-kr., fordi inflationen og kvaliteten havde arbejdet for dig, eller hva?
Så min opfordring til dig er køb en god brugt pladespiller, og giv lidt mere for den, for det første så bliver du glad for den fordi den
giver dig vellyd og nul problemer, yderlig vil du kunne sælge den igen med minimalt tab.
|
Til top |
|
|
gasolin Forum Bruger

|
Sendt: 17 Oktober 2015 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan dog ikke se hvilken version det er, den første version har lidt højere Wow & Flutter end de nyere versioner Dual CS 505-1 Dual CS 505-4
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 17 Oktober 2015 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gasolin, prøv nu at bevare et fornuftigt perspektiv i forhold til budgettet. Hvis en pladespiller havde så høj en wow- & flutterværdi, at det var hørbart, var den sikkert aldrig nogensinde blevet til noget. Min MC er født med 135 Hk. Hvis jeg havde købt en, der var 2 år nyere havde den haft 136. Jeg fortryder helt vildt  . (Ironi kan forekomme). __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
gasolin Forum Bruger

|
Sendt: 17 Oktober 2015 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sælger kunne ikke svare på hvilken version det var, men ud fra billederne på gummimåtten
(ved ikke helt hvad det hedder) kunne den på dba være en nyere version, det med wow & flutter
var bare noget jeg lagde mærke til, så vidt jeg huske fra gamle hifi & elektronik dage
skulle den gerne være under 0.1%.
Hvis jeg hæver prisen 750-1000kr vil det så gøre nogen forskel?
|
Til top |
|
|
Miav Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2013 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 545
|
Sendt: 17 Oktober 2015 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, for 1000,-kr. begynder du at kunne finde fornuftige pladespillere, du skal dog være klar over det kan medføre lidt ekstra investeringer såsom en ny PU.
Hvis du kigger i DBA og Gul&Gratis, vil du ind imellem kunne finde gode tilbud på pladespillere i 1000 kroners klassen, du skal bare være tålmodig.
|
Til top |
|
|
gasolin Forum Bruger

|
Sendt: 25 Oktober 2015 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med den her Pro-ject ?
Er det bare at købe med det samme?
Den koster de 500kr jeg satte som pris og det er et af de gode mærker .
|
Til top |
|
|
Gekkofinger Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2015 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1110
|
Sendt: 26 Oktober 2015 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb den!....god pris....ny pickup......vær hurtog eller den er væk!
|
Til top |
|
|
gasolin Forum Bruger

|
Sendt: 26 Oktober 2015 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den ser godt ud , han har fået mange henvendelse men da det er en månede hvor der er lav vande i kassen og
samtidig sidst på måneden er det langt fra sikkert jeg for den. (tror ikke han sender så det nok derfor den ikke er solgt)
Ville ellers passe designmæssigt til min Marantz PM6005 og den skulle lyde godt
Det kan godt lade sig gøre at få noget fornuftigt til 500kr, man skal bare vente og så slå til med det samme,
må se om den er solgt på fredag
|
Til top |
|
|
gasolin Forum Bruger

|
Sendt: 28 Oktober 2015 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|