Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 06:42   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Ny pladespiller (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
oz5afm
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 December 2012
Lokalitet: Fyn Nord
Status: Offline
Indlæg: 7
Sendt: 04 August 2014 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

Jeg overvejer at skifte min gamle Denon DP57L ud med en Pro-ject Debut Carbon Esprit DC, er det en god ide, eller vil det være en forringelse
lydkvaliteten. Skal tilsluttes en Pro-ject Tubebox SE II samt en Onkyo TX-NR807 forstærker. Højttalerne er DALI IKON 7.
Til top Vis oz5afm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af oz5afm
 
nils valla
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Oktober 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3053
Sendt: 04 August 2014 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

Hej oz5afm.
At gå fra en mid-fi-spiller til en anden, giver ikke noget som helst andet end bare noget andet.
at gå fra mid-fi-spiller til top-spiller, giver heller ej noget (end andet) på et mid-fi-anlæg.
For at kunne udnytte potentialet i en topspiller, skal resten af anlæget også være på samme niveau.
    mvh nils
Til top Vis nils valla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nils valla
 
Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2168
Sendt: 04 August 2014 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

Jeg har en Denon DP47 og den har jeg fået ny pick up på. En bekendt anbefalede mig en Grado prestige 1 gold pick up.

http://www.tapeconnection.dk/Tilbehoer.aspx?id_category=18&p roduct_number=8018041

Den er rigtig god til de tunge denon og den spiller fantastisk, så jeg får hørt lidt mere vinyl end normalt. Min tidligere var
en orthofon mc 1 turbo, og der er godt nok et kvalitetsløft der vil noget at gå fra den nok 10 år gamle orthofon til den
nye. Jeg har CD som dominerende signalkilde, men nu kan pladespilleren være fuldt ud med på lydkvaliteten i forhold til
Cderne. Så en ny rigtig god pick up var måske også en løsning for dig.

__________________
Venlig hilsen
Hermann
Til top Vis Hermann.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hermann.
 
oz5afm
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 December 2012
Lokalitet: Fyn Nord
Status: Offline
Indlæg: 7
Sendt: 04 August 2014 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

Hej Nils.
Hvis jeg har forstået dig ret, så skal jeg skifte hele anlægget til nogle bedre komponenter, hvis jeg skal have et løft i musikoplevelsen…
Jeg har i øjeblikket monteret en Audio Technica AT20 sla limited edition på pladespilleren.
Kurt
Til top Vis oz5afm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af oz5afm
 
Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2168
Sendt: 04 August 2014 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

Der er absolut intet der tyder på at en ny project pladespiller til 4k vil være bedre end din nuværende. Men den pick up
der sidder på kan være bedre. Så der er absolut ingen grund til at skifte resten ud.

Du har valgt en surround receiver istedet for stereo forstærker, det kan måske give visse forringelser når der høres 2
kanal stereo, men så er den vel tilgengæld bedre til film.

__________________
Venlig hilsen
Hermann
Til top Vis Hermann.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hermann.
 
nils valla
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Oktober 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3053
Sendt: 04 August 2014 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

Hej oz5afm.
Jeg siger ikke du skal skifte noget som helst.
Du kan få en rigtig god lyd kun med mid-fi udstyr.
Men anlægget som helhed er ikke bedre end svageste led.   Det finurlige her er, at et apparat kan være svageste led i en disciplin, et andet apparat i en anden disciplin.
Jo bedre du kender dine forskellige apparaters forcer og svagheder, des bedre kan du erstatte de svage med nogle bedre.
Som Hermann også var inde på, kan din pu være et "overkill" i fh. til resten af anlægget, hvilket så betyder at du måske ligefrem kan opnå bedre lyd med en "ringere" pu, hvis den så til gengæld er mere i overensstemmelse med resten af udstyret. (hmmm)

   mvh nils
Til top Vis nils valla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nils valla
 
broelling
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Februar 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 427
Sendt: 09 August 2014 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

Jeg havde en Denon DP67 med en 103D PU indtil igår, hvor jeg skiftede til en Rega RP6 med Exact PU og Rega Fono MM MK2 RIAA, og jeg må sige, at selvom de 2 pladespillere i princippet ligger i samme niveau-leje (hifi/mid-fi), er der altså sket en tydelig forskel på lyden af mine LP'er.

Regaen er absolut et løft i forhold til "den hele oplevelse" med en højere grad af detaljering og tydelig bedre formidling af mellemtoneområdet. Den er gudsketakoglov ikke analytisk i den højere diskant - men nærmere afslørende. Grundbassen er også lækker dyb, men dér kan jeg dog ikke høre den store forskel på de to.

Sidder lige og lytter til Talk Talk's 'Sprit Of Eden', som nok er den LP jeg ejer som må siges at være mest afslørende i forhold til specielt diskant, og det swinger bare for vildt, og højre pote vipper lystigt derudaf :)

Jeg tvivler dog på at dender Pro-ject Debut Carbon er bedre end din Denon - opgradér til en Rega istedet. Det spiller maks........


__________________
Fordi Cerwin Vega 1215MKII SE er SÅ undervurderet en højttaler...
Til top Vis broelling's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af broelling Besøg broelling's Websted
 
CarstenBe
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Juli 2014
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 12
Sendt: 09 August 2014 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

Sørg for at høre/se regaen før du køber.... jeg har selv set på en Carbon Esprit DC, men vær ops på at der er delte meninger ang.
ackrylpladen, og nogle mener at den billigere Debut Carbon er bedre.

Der kommer snart en Carbon Esprit DC SB som er med elektronisk valg mellem 33/45 rpm den ser meget lækker ud. Den kommer
om ca. en månedes tid.

Jeg har selv lige købt en 2Xperience Classic i sort med en 2M Bronze pickup, og det spiller max på mit anlæg

mvh
Carsten/oz5cb
Til top Vis CarstenBe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarstenBe
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes