Forfatter |
|
audio4ever Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2009 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 109
|
Sendt: 15 December 2013 kl. 08:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde flyttet mine gulvhøjttalere over i et seperat lytterum, og manglede derfor et højttalersæt til fladskærmen.
Jeg bestilte et Bose Cinemate II højttalersæt, og der blev både lovet god lyd og nem tilslutning. Sidstnævnte passede, og det tog max 5 minutter at tilslutte det, og så var der lyd, som kan beskrives således:
1. Næsten ingen diskant.
2. Mellemtonen dominerede lydbilledet.
3. Mudret bulderbas.
Der var en knap bag på subben som man kunne dreje på for at forstærke bassen, men det resulterede ikke i at bastonerne blev forbedret, tilgængæld gjorde det at bassen blev endnu mere mudret og buldrende.
Boses motto hedder "Better sound through research", men man har tydeligvis ikke gjort sine overvejelser særlig godt med hensen til lyden, som jeg vil sammenligne med lyden fra et par PC højttalere fra logitech i plastik.
Sættet kostede 5000 kr,- og jeg sendte det tilbage igen. Nogle med positiv erfaring med Bose?
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
Sendt: 15 December 2013 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er mange år siden jeg har hørt Bose, og jeg kender heller ikke det nævnte sæt. Jeg måtte Google det og fandt bl.a. denne :
Anmeldelse
Så må jeg sige at din oplevelse undrer mig ikke. Når jeg ser billederne ved en billedsøgning, ligner det da også kun et par "pc-højttalere fra Logitech". Okay, der er måske gjort lidt mere ud af design, men det er lyden nok ligeglad med.
Fratrækker du pris til forstærker, processor, subwoofer og måske lidt for navnet er der heller ikke meget tilbage til højttalerne. Selve højttalerne koster ikke mere end de billige pc-højttalere fra Logitech.
Den slags systemer er vel noget man køber p.g.a. WAF. Højttalerne må ikke være synlige i stuen, og skal helst ikke koste for meget. Lyden må man så leve med som den nu engang er.
Hvis du så er vant til et par gode gulvhøjttalere koblet til en ordentlig forstærker, kan du vel kun blive skuffet.
Hvad har du besluttet at købe i stedet ?
|
Til top |
|
|
Sonic Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2010 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 754
|
Sendt: 15 December 2013 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Derfor skal man høre kommende højtalere inden man køber dem, og håber ikke du bliver stødt over hvad jeg skriver til dig nu, men Bose har i min
smag aldrig været en go højtalere eller et godt System hvis jeg skal give dig et rigtig godt råd så få pengene tilbage hurtigst muligt og køb dynaudio
mc15 bedste aktive højtalere på markedet prøv at google om dem på nettet. De får super go kritik de koster 7800 for højtalerne og så senere kunne
du opgradere dem med deres sub som også er aktiv der sidder en 10 tommer bas i dem og fik at vide du kan sluttet op til 4 subs nu ved du
muligheden hvad man kan gøre for at få temmelig go lyd for relativ få penge ! Min ven har sådan et sæt med 2 stk subs til og det gode ved dem er at
du ikke skal tænke på upgrade langt ude i fremtiden. Det er klart en keeper.
Lyden er meget neutral og super hurtig bas, mellemtonen er dejlig lækker samt diskanten er på ingen måde skinger selvom de er detaljeret.
Håber du kan bruge mitbråd og info til noget. Og gevinsten er at du stykker dansk økonomi i stedet for at støtte amerikansk økonomi.
|
pof@ Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 941
|
Sendt: 15 December 2013 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sonic skrev:
...hvis jeg skal give dig et rigtig godt råd så få pengene tilbage hurtigst muligt... |
|
|
Han har jo allerede leveret det tilbage...
|
Til top |
|
|
Bulletdodger Branchemedlem

KT Radio
Bruger siden: 26 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 374
|
Sendt: 15 December 2013 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
audio4ever skrev:
Jeg havde flyttet mine gulvhøjttalere over i et seperat lytterum, og manglede derfor et højttalersæt til fladskærmen.
Jeg bestilte et Bose Cinemate II højttalersæt, og der blev både lovet god lyd og nem tilslutning. Sidstnævnte passede, og det tog max 5 minutter at tilslutte det, og så var der lyd, som kan beskrives således:
1. Næsten ingen diskant.
2. Mellemtonen dominerede lydbilledet.
3. Mudret bulderbas.
Der var en knap bag på subben som man kunne dreje på for at forstærke bassen, men det resulterede ikke i at bastonerne blev forbedret, tilgængæld gjorde det at bassen blev endnu mere mudret og buldrende.
Boses motto hedder "Better sound through research", men man har tydeligvis ikke gjort sine overvejelser særlig godt med hensen til lyden, som jeg vil sammenligne med lyden fra et par PC højttalere fra logitech i plastik.
Sættet kostede 5000 kr,- og jeg sendte det tilbage igen. Nogle med positiv erfaring med Bose? |
|
|
Det passer meget godt med mine erfaringer....
|
Til top |
|
|
hullevad Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 627
|
Sendt: 15 December 2013 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bose har altid givet forhandlerne MEGET store rabatter og så er der samtidigt ikke råd til at ofre det store på indmaden. I følge
diverse "rygte smede" er rabatten op til 70%! Så er der vel ikke noget at sige til at forhandlerne synes at Bose er verdens
bedste højttalersystem.
|
Til top |
|
|
audio4ever Forum Bruger

|
Sendt: 15 December 2013 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanley skrev:
Hvad har du besluttet at købe i stedet ?
|
|
|
Jeg overvejer harman kardon SB 26, lækkert design og harman kardons lyd har altid været mig.
|
Til top |
|
|
Andromeda Forum Bruger

Tidl. Chromosome
Bruger siden: 23 September 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1612
|
Sendt: 15 December 2013 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alle de der "mikro" systemer, har aldrig været godt for noget - hifi-mæssigt. Ren WAF, som der nævnes. Så længe der er et marked for det, skal
producenten og forhandleren nok sælge folket idéen!
Tænker det er fin nok lyd, men ikke mere end det.
Har selv lagt mærke til den buldrende lyd fra disse systemer. Der er bulder trods "stille" passager i film og musik. Det er en god waauww fornemmelse
ved første øre-kast!? Men sikkert hurtigt træt af det i længden, hvis man er lidt entusiast
|
Til top |
|
|
mx jelle Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 773
|
Sendt: 15 December 2013 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gå uden om bose! Går man lidt op i lyd, så hører man nemt hvor dårlige de er ;)
Har hørt deres slagskib til 35k+ og det var mildest talt en skuffelse og når man sammenligner det med prisen, så er det virkelig
ringe!
For 5k må der være mange her inde der kan guide til til noget fint lyd, klasser over det som du oplevede med bose! __________________ Mvh. Mx jelle
Mit Anlæg
|
Til top |
|
|
Jan Eskildsen Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2009 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 698
|
Sendt: 15 December 2013 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
I de "gode gamle dage" i 1970'erne producerede Bose faktisk noget, der blev kaldt hifi, nemlig deres 901 model.
http://www.bose.dk/DK/da/home-and-personal-audio/speakers/st ereo-speakers/901-speakers
Hvordan de ville blive bedømt i dag, ved jeg ikke, men det er klart, at datidens konkurrenter heller ikke lød som nutidens.
Knud Thomsen demonstrerede dem i sin forretning, og det lød da godt…
Hvis du vil have hifi ud af din PC, kan du blandt se efter Rogers LS3/5a og deres replikaer fra andre producenter. To af dem
kan muligvis fås for 5000, men jeg er ikke sikker.
__________________ "There's no substitute for experience".
|
Til top |
|
|
Jan Eskildsen Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2009 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 698
|
Sendt: 15 December 2013 kl. 23:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når det lille system får så mange stjerner for lyden af Lyd og Billede, er det så et signal om, hvor forskelligt vi hører, eller er
der noget andet galt?
__________________ "There's no substitute for experience".
|
Til top |
|
|
audio4ever Forum Bruger

|
Sendt: 16 December 2013 kl. 00:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan Eskildsen skrev:
Hvis du vil have hifi ud af din PC, kan du blandt se efter Rogers LS3/5a og deres replikaer fra andre producenter. To af dem
kan muligvis fås for 5000, men jeg er ikke sikker. |
|
|
Personligt syntes jeg ikke at PC og HiFi hænger sammen (medmindre der er tale om et sæt deciderede hifi hovedtelefoner med hovedtelefonsforstærker) og selv har jeg bare et sæt hovedtelefoner til lytning af musik på computeren.
Denne fra JBL ser også ud som en god mulighed, fedt design og JBL plejer at være kram.
http://dk.jbl.com/jbl_product_detail_dk/cinema-sb200.html
|
Til top |
|
|
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
Sendt: 16 December 2013 kl. 00:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boses store fordel er deres betjeningsvenlighed, og en blød, 'venlig' lyd. Efter min mening har de afgørende tekniske mangler, prisen taget i betragtning. Deres forhandlerpolitik øger ikke ligefrem tilliden... . Jeg tør ikke foreslå et tilgængeligt alternativ, jeg kender ikke markedet godt nok. Men, der findes mange andre udbydere af 2.1 systemer derude.
|
Til top |
|
|
PHN2 Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
Sendt: 16 December 2013 kl. 01:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det eneste jeg har hørt som lyder ok er 901. Kan huske at hedengangne hifi & elektronik testede en ht fra Bose (husker ikke hvilken) og udnævnte den til en fejlkonstruktion. Bose sat/sub har altid kostet en bondegård ifht. de stumper der sidder i (ligeledes lav pris/lydkvalitet)
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
Sendt: 16 December 2013 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan Eskildsen skrev:
Når det lille system får så mange stjerner for lyden af Lyd og Billede, er det så et signal om, hvor forskelligt vi hører, eller er der noget andet galt? |
|
|
Jeg tror mere det handler om forventninger og sammenhæng.
Den anmeldelse jeg linkede til er taget ud af en større test af flere systemer. Stjernerne gives vel så efter hvordan det lyder sammenlignet med de øvrige systemer i testen.
Hvis man er vant til et "seriøst" hifi system med store gulvhøjttalere og forventer god lyd fra et lille "WAF-system" bliver man naturligvis skuffet. Men hvis man på forhånd er overbevist om at det er fysisk umuligt at opnå god lyd fra den slags systemer, kan man måske godt blive positivt overrasket.
Der er lavet mange billige højttalersystemer med en subwoofer som kun leverede bulderbas i et begrænset frekvensområde og et par små satelitter som tog sig af diskanten. En del af bas/mellemtoneområdet var ikke eksisterende, men de blev solgt i massevis fordi de var næsten usynlige i stuen. Hvis det er udgangspunktet for ens forventninger skal der ikke så meget til at imponere.
|
Til top |
|
|
audio4ever Forum Bruger

|
Sendt: 24 December 2013 kl. 09:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
Sendt: 25 December 2013 kl. 03:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da Samsung ikke ligefrem er berømte for lyd, ville jeg i det tilfælde vælge Philips - men jeg har ikke hørt nogen af dem.
|
Til top |
|
|
Hevring Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 131
|
Sendt: 25 December 2013 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej 4ever.
Prøv at give Sonos soundbar et lyt, den kan virkelig nogle tricks.
Jeg har den ikke selv, men en god ven bruger den, og jeg er dybt imponeret over lyden fra den.
God bredde, bas og diskant iorden, og ingen oppustet mellemtone (mere bas end man umidelbart forventer af størrelsen).
Meget tydelig i tale registeret.
Jeg giver den de største anbefalinger med på vejen, og skal selv lige have spinket sammen til de 5000,- den koster.
Lyt den, og jeg er overbevist om hvad du vælger......
God jul til alle.
Mvh. Henrik
|
Til top |
|
|
audio4ever Forum Bruger

|
Sendt: 30 December 2013 kl. 01:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så vidt jeg kan se koster den omkring de 5 kilo, det er lidt over hvad jeg vil bruge på en soundbar, jeg er trods alt godt tilfreds med mit xtz/musical fidelity setup, så det skal bare være et simpelt setup til omkring 2/3 kilo..
|
Til top |
|
|
Hevring Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 131
|
Sendt: 30 December 2013 kl. 08:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay....
Jeg gik ud fra beløbet i din oprindelige tekst, og kan ikke se noget om dit XTC/Musical-setup.
Prøv alligevel at tjekke den ud, du får adgang til streaming radio/spotify/wimp, og så er kvalitetsfeelingen bare iorden.
Den kan tilsluttes dit eksisterende setup, så du får netradio over dette også.
Den betjenes iøvrigt med din TV-remote, eller app. til en smartphone.
Mvh. Henrik
Ps. Nej, jeg er ikke sælger af Sonos, bare en imponeret bruger
|
Til top |
|
|