Forfatter |
|
Neophyte Forum Bruger

Bruger siden: 12 December 2011 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 6
|
Sendt: 04 December 2013 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg står og skal til at udskifte to store hjemmebyggede gulvhøjtalere. De måler ca 40x50x130. De fylder for meget ift hvor ofte jeg bruger dem.
De skal udskiftes til 1x sub + 2x satelitter. har primært kigget på sufwoofere. De skal virkelig kunne spille enorm bas, så det nogenlunde kan matche mit nuværende.
Subben skal bruges til både film og musik (techno, hård rock) Lydkvalitet og design må dog gerne være i mente (hvorfor det ikke skal være CW). Smertegrænsen er 6000 kr i pris.
Har kigget på disse to: - Klipsch sw-112 - Dali Ikon Mk2 sub
Nogen der har erfaringer med de to, eller alternative forslag?
|
Til top |
|
|
truef Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 408
|
Sendt: 04 December 2013 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb en earthquake minime
|
Til top |
|
|
Ulrik77 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1339
|
Sendt: 04 December 2013 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Købt en brugt SVS - så kommer du virkelig langt...
hvad har du tænkt af højtalere.??
|
Til top |
|
|
Morten A Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 867
|
Sendt: 04 December 2013 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er svært at finde en god sub med enorm bas som du skriver, inden for dit budget, hvis vi taler ny, mit bedste bud er XTZ 99 w 12.18, den må
kunne handles ned i 6 kilo. Du kommer langt med 6000 brugt, så det ville jeg da overveje.
|
Til top |
|
|
Neophyte Forum Bruger

|
Sendt: 05 December 2013 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svarene. 6000 kr er ikke en ultimativ grænse. Hvis man kommer noget længere for et par tusinde ekstra, vil jeg selvføgelig overveje det. Vil også søge mere brugt, da man, som i skriver, kommer langt for pengene.
Det er selvfølgelig subjektivt hvordan min nuværende lyd er, idet det er hjemmebyg. Men en fornuftig kabinetvolume, og en 12" bas i hver højtaler, synes jeg giver en stor, fin og dyb bas. Hvad tror i jeg kan forvente af forskel, når jeg udskifter til en af ovenstående subs ?
Som højtalere, har mine forældre et par gamle Beovox cx100 liggende. I første omgang kan jeg låne dem på ubestemt tid. De er hvide, og er rimelig diskrete på en hvid væg. Så kan jeg senere, hvis behovet er der (og økonomien), opgradere til noget bedre.
|
Til top |
|
|
Morell Forum Bruger

Tidl. Neon^
Bruger siden: 28 Februar 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 669
|
Sendt: 05 December 2013 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu du selv nævner CX100...-nu tror du ikke bare det mindste at du kommer i nærheden af den lyd du har fra dine højtalere nu vel?
For det gør du langt fra, lige gyldigt hvilken sub du får anskaffet dig.
__________________ Livet er som en barneskjorte - kort og beskidt
|
Til top |
|
|
Neophyte Forum Bruger

|
Sendt: 05 December 2013 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mine overvejelser har udelukkende drejet sig om bassen, hvorvidt den kan matche mit nuværende. Har kun kigget på 12" subs, i (en sikkert indbildt) tro på at det kan opfylde kravene. Men kan høre det langtfra er tilfældet, uanset hvor dyr en sub det er? (og den ikke er på størrelse med en kummefryser)
Anyway, har kigget på følgende:
Earthquake MiniMe p12 Kompakte dimensioner, og Class-D amp. Prisen lidt høj. ca 8.400 kr
XTC 99W 12.16 Store dimensioner, fin pris ca. 4.000
XTC 99W 12.18 ice store dimensioner, men ICE forstærker og overkommelig pris. 6.600
|
Til top |
|
|
JensLyn Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 April 2013 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 87
|
Sendt: 05 December 2013 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Earthquake MiniMe P12 er vejen frem. Glem alt om SVS.
|
Til top |
|
|
Ulrik77 Forum Bruger

|
Sendt: 05 December 2013 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
JensLyn skrev:
|
|
|
Nu er der andre her der har rigtig gode erfaring med med SVS - så måske er det din erfaring men det er bestemt ikke min.
Jeg er meget tilfreds med min SVS subwoofer
|
Til top |
|
|
Neophyte Forum Bruger

|
Sendt: 05 December 2013 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
SVS ser bestemt også lovende ud. Deres SB serie har fine størrelser, samtidig med pæne specs. Det er selvfølgelig lidt svært at sammenligne med Eartquake og alle de andre modeller, uden et egentligt line-up.
Kan dog få SVS modellerne demonstreret i AV-connection, så kan jeg i det mindste få en ide om, hvad de modeller kan præstere.
|
Til top |
|
|
JensLyn Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 April 2013 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 87
|
Sendt: 05 December 2013 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ulrik77 skrev:
JensLyn skrev:
|
|
|
Nu er der andre her der har rigtig gode erfaring med med SVS - så måske er det din erfaring men det er bestemt ikke min.
Jeg er meget tilfreds med min SVS subwoofer |
|
|
Har du hørt en Earthquake sub? Har selv ejet en PB 13-Ultra og var på ingen måde imponeret.
|
Til top |
|
|
Ulrik77 Forum Bruger

|
Sendt: 05 December 2013 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
JensLyn skrev:
Ulrik77 skrev:
JensLyn skrev:
|
|
|
Jeg er meget tilfreds med min SVS subwoofer |
|
|
Har du hørt en Earthquake sub? Har selv ejet en PB 13-Ultra og var på
ingen måde imponeret. |
|
|
Ejer selv en SVS SB12 som jeg er rigtig godt tilfreds med. - har ikke hørt earthquaken.
|
Til top |
|
|
truef Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 408
|
Sendt: 05 December 2013 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan se nogle billeder af Minime P12 her:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=113062&KW=eart hquake&PN=1&title=dedikeret-bio-opdateret
|
Til top |
|
|
xtreme Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2011 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 127
|
Sendt: 07 December 2013 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har også rigtigt gode erfaringer med XTZ - har XTZ 99W 10.16 og det første man bemærker - hold kæft den er tung. Godt med
effekt og den levere en ganske kontant og veldefineret bas. Der er rigtigt mange indstillings muligheder og de spiller fortrinligt med
musik ikke bare en brummekasse.
Storebroderen 12.16 har lidt mere af det hele, og rækker endnu dybere. Et lyt værd ...
Mit sammenlignings grundlag er Dali Concept 12 og et par andre dali modeller, som er mere film subs. De har slet ikke den
definition og stramme bas som XTZ'en har. Man får ganske meget for pengene ....
/Bjarne
|
Til top |
|
|
Neophyte Forum Bruger

|
Sendt: 19 December 2013 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har nu undersøgt lidt mere, men er ikke blevet mere afklaret, snarere tværtimod.
Har kigget på Cerwin-Vega XLS-12S. Efter sigende leverer den det lydtryk jeg er ude efter. Jeg leder efter subjektive udtryk som feks. - den får pudset til at falde af væggene - Ryster indre organer - Får glas til at falde ud af skabe
Ulemperne er: størrelse, sort ask, rødt gummiophæng og selvfølgelig kvalitet. Disse ting er dealbreaker for mig.
Hvilke subwoofere findes der, som placerer sig lige inden XLS-12S, hvad angår lydtrykket, som ikke er kæmpe i størrelse, prisen underordnet, og hvor kvaliteten følger nogenlunde med?
|
Til top |
|
|