Hej
Jeg er lidt dum på højttaler området og derfor skriver jeg lige her.
Jeg har et helt almindeligt stereoanlæg - radio, cd afspiller, iphone oplader - fra Sony.
Nu har jeg så 2 højttalere (pc højtalere med strømstik) i badeværelset, 2 højttalere i køkkenet, 2 højttalere i stuen og
1 højttaler i vaskerummet. Alle disse højttaler ledninger har jeg proppet sammen i et par samlemuffer (da der ikke var
plads bag i radioen) og fra samlemuffen en enkelt ledning ind i radioen - håber det var til at forstå.
Nu er det sådan, at når mine unge mennesker her i huset har gæster, vil de gerne spille lidt høj musik, men den går
bare ikke, for når de skruer lidt for højt op, slukker radioen - jeg vil tro det er sikringen der slår fra.
Min søn siger så til mig, at det er fordi jeg har for mange højttalere sat bag i radioen.

ja ja - men når jeg gør rent,
vil jeg gerne have musik i alle rummene, så jeg vil ikke undvære mine højttalere ...
Jeg tænkte så, om man ikke kan købe sådan en boks der splitter højttalerne, så man faktisk slår dem fra, som ikke
skal bruges. Jeg har bl.a. kigget på flg. http://www.avxperten.dk/omskifteresplitter/hoejttaler-omskif ter/hoejttaler-
omskifter-(4-vejs).asp
Men der står, at den skal sættes til en forstærker, og SÅ er jeg jo helt lost!! kan jeg så ikke bruge den?? Vil det sige,
at jeg også skal have fat i en forstærker, som skal sættes mellem radioen og splitteren?? for det har jeg altså ikke
lyst/plads/råd til.
Jeg aner virkelig INTET om sådan noget med højttalere. Jeg har en brugsanvisning til radioen i pdf som jeg kan sende,
hvis nogen har brug for det.
Mange hilsner herfra
Sanne