Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2025 | 23:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Flere højtalere? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sannedamkjaer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2013
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 18 November 2013 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg er lidt dum på højttaler området og derfor skriver jeg lige her.

Jeg har et helt almindeligt stereoanlæg - radio, cd afspiller, iphone oplader - fra Sony.

Nu har jeg så 2 højttalere (pc højtalere med strømstik) i badeværelset, 2 højttalere i køkkenet, 2 højttalere i stuen og
1 højttaler i vaskerummet. Alle disse højttaler ledninger har jeg proppet sammen i et par samlemuffer (da der ikke var
plads bag i radioen) og fra samlemuffen en enkelt ledning ind i radioen - håber det var til at forstå.

Nu er det sådan, at når mine unge mennesker her i huset har gæster, vil de gerne spille lidt høj musik, men den går
bare ikke, for når de skruer lidt for højt op, slukker radioen - jeg vil tro det er sikringen der slår fra.

Min søn siger så til mig, at det er fordi jeg har for mange højttalere sat bag i radioen. ja ja - men når jeg gør rent,
vil jeg gerne have musik i alle rummene, så jeg vil ikke undvære mine højttalere ...

Jeg tænkte så, om man ikke kan købe sådan en boks der splitter højttalerne, så man faktisk slår dem fra, som ikke
skal bruges. Jeg har bl.a. kigget på flg. http://www.avxperten.dk/omskifteresplitter/hoejttaler-omskif ter/hoejttaler-
omskifter-(4-vejs).asp

Men der står, at den skal sættes til en forstærker, og SÅ er jeg jo helt lost!! kan jeg så ikke bruge den?? Vil det sige,
at jeg også skal have fat i en forstærker, som skal sættes mellem radioen og splitteren?? for det har jeg altså ikke
lyst/plads/råd til.

Jeg aner virkelig INTET om sådan noget med højttalere. Jeg har en brugsanvisning til radioen i pdf som jeg kan sende,
hvis nogen har brug for det.

Mange hilsner herfra
Sanne
Til top Vis sannedamkjaer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sannedamkjaer

Hans Mortensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 18 November 2013 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

Hej Sanne.

Din radio er forstærkeren! Der burde retteligt have stået, at den skal kobles til en højttalerudgang!
Og den omskifter/splitter du linker til ser ud til at kunne gøre det. Den ser ud til at være lidt som din samlemuffe bare med en afbryder til hver højttaler - og din søn har ret: Med alle de højttalere koblet på opgiver radion/forstærkeren ganske hurtigt.
Vh

Til top Vis Hans Mortensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans Mortensen

sannedamkjaer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2013
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 19 November 2013 kl. 07:34 | IP-adresse registreret  

Tusind tak for svaret - så skal der bestilles en splitter, så vi kan få højt musik i hytten

mvh
Sanne
Til top Vis sannedamkjaer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sannedamkjaer

Nissemanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 November 2013 kl. 08:01 | IP-adresse registreret  

Men sådant en boks er ingen garanti for, at der kan blive spillet højt nok. Højere, men næppe højt.

Det kan være at det er en bedre, men selvfølgelig ikke billigere, løsning, at sætte sønnen til at købe sit eget anlæg.
Til top Vis Nissemanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nissemanden

NAD-Mand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 19 November 2013 kl. 08:29 | IP-adresse registreret  

Hvis jeg var dig, ville jeg købe mig en surroundreceiver den kan sende lyd ud i forskellige rum og der er indbygget radio i sådan
en.
Til top Vis NAD-Mand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NAD-Mand

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes