Forfatter |
|
kimotep Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4
|
Sendt: 22 Oktober 2013 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg leder efter et pr gode kompakt højtalere som skal erstatte mine Dali 850s, da de er for store (skal også af med dem, hvis der er nogen der er interesserede).
jeg har kigget på på lidt forskelligt og er sådan set også interesseret i brugte, hvis prisen er rigtigt.
Er der nogen bud på, hvad jeg skal kigge efter?
Jeg har en simpel NAD forstærker (den klassiske til omkring 2500-3000 kr), til at trække dem.
Nogen forslag? Jeg har ikke et voldsomt budget, men vil gerne have ca samme kvalitet lyd som min nuværende kan levere.
Vh Kim
|
Til top |
|
|
6000JGA Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 293
|
Sendt: 22 Oktober 2013 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg vil anbefale dig dynaudio dm 2/7. gi' dem et lyt! der er også 17% rabat i tilbudsavisen her på siden.
|
Til top |
|
|
k.s.p Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 321
|
Sendt: 22 Oktober 2013 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm du mener vist at din kone/kæreste mener at dine dali 850 er for store
Det er meget svært at gå ned i størrelse på højttalere, du vil komme til at savne bas og fylde i musikken, musik er jo ikke kun fra øvre bas og op
Hvis du køber et par stander højttalere vil du med stor sandsynlighed ende med at købe en sub eller to, det vil fylde mere, se grimmere ud, men det bliver altså ikke det samme som dine dali.
Behold dine dali 850, det er jo også en ganske pæn højttaler
|
Til top |
|
|
kimotep Forum Bruger

|
Sendt: 22 Oktober 2013 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svar, begge to. er par hurtige spørgsmål:
HVad er forskellen fra de foreslåede Dynaudio modsat Dynaudio X12? Kan se at man kan få dem til samme pris.
Hvad kan et sæt Dali som mine indbringe, hvis de skal sælges? Og hvor kan jeg nemmest afsætte dem? Der er ikke megen interesse for dem nogen steder synes jeg.
TAK!
|
Til top |
|
|
jukuluff Forum Bruger

Bruger siden: 24 December 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 411
|
Sendt: 22 Oktober 2013 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kimotep.
850'eren går for et sted mellem 2000-2500kr alt efter stand, dog mindre hvis fronterne mangler. Typisk er det førstegangs købere der køber højtaleren, så det er typisk omkring den første, at der er gang i salget. Derudover hjælper det altid, at der er faktiske billeder af højtaleren, med i annoncen. Især fronter og enheder er vigtige. Ved længere afstande mellem køber og sælger, er billederne med til give køber en sikkerhed for at standen er som beskrevet.
|
Til top |
|
|
cube Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 351
|
Sendt: 22 Oktober 2013 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
kimotep skrev:
Tak for svar, begge to. er par hurtige spørgsmål:HVad er forskellen fra de foreslåede Dynaudio modsat
Dynaudio X12?
|
|
|
DM serien er deres budget serie, Excite er serien lige over. Lydmæssigt nok ikke den helt store forskel, men Excite skulle gerne
være en tand bedre mht. til lyd/kvalitet/finish (mener DM er beklædt med folie "look-a-like" træ og Excite med ægte træ).
Har selv et sæt X12, de spiller fremragende, de skal bare have strøm nok :) En gulvhøjttaler bliver det aldrig, men så kan
mindre kompakt højtt. til gengæld noget hvad angår perspektiv/indlevelse efter min mening, men det er nok en farlig
diskussion at sætte igang her ;)
|
Til top |
|
|
gurup Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 240
|
Sendt: 22 Oktober 2013 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hvis pris/kvalitet er højest prioriteret, så er der ikke så mange, uden du skal til lommerne, mit bud kunne være Avance eller nogle andre med enheder fra Scan Speak eller Vifa mvh Gunnar
|
Til top |
|
|
fabianbm Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 30
|
Sendt: 22 Oktober 2013 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med et par Q Acoustics Concept 20? De skulle lyde fremragende til prisen (1800 pr. stk)
|
Til top |
|
|
kimotep Forum Bruger

|
Sendt: 22 Oktober 2013 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes umiddelbart X12 lyder som et godt bud. Hvad mener du med nok strøm? Jeg er helt rookie her, så jeg skal lige have tingene stavet ud for mig, tror jeg. Håber I kan forklare =)
Så skal jeg bare have afsat de gamle... Nogle bud på hvordan det foregår nemmest/bedst?
|
Til top |
|
|
cube Forum Bruger

|
Sendt: 22 Oktober 2013 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
kimotep skrev:
Jeg synes umiddelbart X12 lyder som et godt bud. Hvad mener du med nok strøm? Jeg er helt rookie her,
så jeg skal lige have tingene stavet ud for mig, tror jeg. Håber I kan forklare =)
|
|
|
Hvad hedder den forstærker du har, modellen....
|
Til top |
|
|
kimotep Forum Bruger

|
Sendt: 22 Oktober 2013 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en NAD C 320BEE....
Good old.
Den kan vel godt trække et par kompakt højtalere?
|
Til top |
|
|
cube Forum Bruger

|
Sendt: 22 Oktober 2013 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
kimotep skrev:
Det er en NAD C 320BEE....Good old.Den kan vel godt trække et par kompakt højtalere?
|
|
|
Jo den passer fint. Men heller ikke mindre, små højttalere fra Dynaudio vil gerne have lidt saft før at de danser :)
|
Til top |
|
|