Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2025 | 16:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Dali MS4/Helicon II problem? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
JensLyn
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 April 2013
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 18 August 2013 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

Hej

Er det Dali MS4 eller Helicon MK2 serien der har problemer med enhederne? Mindes bare og have læst der flere der har haft dem udskiftet?

Og et lille bonus spørgsmål. Hvor svære er de og drive (skal have surround)? Har en Yamaha RX3020 som vel forholdsvis må være en af de kraftigere recivere på markedet. Men er det nok?
Til top Vis JensLyn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JensLyn

Søren77
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2010
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 18 August 2013 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

Det er Euphonia´erne, der vist nok på de tidligste modeller skulle have problemer med diskantenheden. Denne - dvs. domen og
ikke bånddiskant-delen - skulle kunne løsne sig. Jeg vil formode, at de få eksemplarer, der har haft problemet, er skiftet. Jeg
har, kan jeg nævne, aldrig haft problemer med mine eksemplarer af disse vidunderlige højttalere, men de er også nogen af de
senere producerede.

Hvad angår kraft og strøm, vil du altid vinde ganske meget ved at bruge en effektforstærker til at trække i hvert fald nogle af
højttalerne. Start med fronterne og evt. centeren.
Til top Vis Søren77's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren77

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 20 August 2013 kl. 07:21 | IP-adresse registreret  

Helicon MkII og Euphonia MS4 spiller meget forskelligt, så inden du begynder at rode med forstærkere, så find ud hvilken
højttaler du vil ende ud med.

Jeg benytter selv MS4 og der skal ikke herske tvivl om, at de stiller krav til udstyret. De er letdrevne bevares, men en dårlig
200 watt forstærker, bliver altså kørt over af en vellydende 100 watts maskine på de højttalere.

Personligt synes det er synd at fodre højttalere i den klasse med lyden fra en surroundreceiver
Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

andersen31
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2008
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 20 August 2013 kl. 07:49 | IP-adresse registreret  

Kan oplyse at der også har været problemer med diskantenheden i helicon mkI, de første af dem var produceret i kina og det duede ikke...
Til top Vis andersen31's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andersen31

JensLyn
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 20 August 2013 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

Ja jeg havde godt tænkt den tanke det var lidt synd og parre de højttalere men reciver.

Kan i anbefale noget der ikke stiller lige så store krav til forstærkeren? Hvad med Jbl ls 80 foreks? Kigger i prisniveauet 20.000 plus minus.

kennlh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 20 August 2013 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

Hvis du skal jbl, så overvej TI 250 eller deres Array 800, den har jeg set brugt til omkring 20k
Til top Vis kennlh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennlh

JensLyn
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 20 August 2013 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

kennlh skrev:
Hvis du skal jbl, så overvej TI 250 eller deres Array 800, den har jeg set brugt til omkring 20k

Problemet er bare jeg også skal bruge en center fra samme serie:)

aprox
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tidl. Denon4life - Mulig svindler i KSB

Bruger siden: 12 April 2011
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 20 August 2013 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

Helicon mk 2 er også klasser bedre en mk 1 modellen jeg har selv haft begge modeller det er en fin og ganske velspillende højtaler men syntes dog godt at diskanterne kan lyde kunstig luftigt
Til top Vis aprox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aprox

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 21 August 2013 kl. 06:31 | IP-adresse registreret  

kennlh skrev:

Som tidligere af 2 sæt 250Ti, så undgå dem, hvis man ikke vil ofre rigeligt med effekt på dem. Mine kom først til at spille
ordentlig med 2 stk. Nakamichi Pa7 trin (hver 2 x225 w. i 8 ohm statis trin af Nelson Pass).

Array er lidt lettere at drive, men er så til gengæld en hornladet konstruktion og den er ikke alles livret.

Som en anden tidligere har nævnt, så er løsningen nok at gå efter den højttalere man vil have, og så tilføje den nødvendige
effekt.
Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

kennlh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 21 August 2013 kl. 08:20 | IP-adresse registreret  

Rysz skrev:
kennlh skrev:

Som tidligere af 2 sæt 250Ti, så undgå dem, hvis man ikke vil ofre rigeligt med effekt på dem. Mine kom først til at spille
ordentlig med 2 stk. Nakamichi Pa7 trin (hver 2 x225 w. i 8 ohm statis trin af Nelson Pass).

Array er lidt lettere at drive, men er så til gengæld en hornladet konstruktion og den er ikke alles livret.

Som en anden tidligere har nævnt, så er løsningen nok at gå efter den højttalere man vil have, og så tilføje den nødvendige
effekt.

Enig Jan, de skal have godt med effekt, men modsat så er sådan 2 stk. Nakamichi 7'ere også til at erhverve for relativt små penge, de skal bare lige findes..hehe! Men så spiller det tilgengæld også fedt, og med GODT med hug i bunden ;)

Array er korrekt en hornkonstruktion, og i øvrigt afskyelig grimme i mine øjne, men overvejede dem alligevel efter at have hørt dem engang, for parret med det rigtige udstyr er der virkelig dømt JBL vellyd :)
Til top Vis kennlh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennlh

JensLyn
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 August 2013 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

Har fundet nogle jeg skal ind og høre - http://www.ktradio.dk/product_detail.asp?id=2709

Har KUN læst gode reviews og brugere der er super glade for dem. Har læst flere der synes de spiller bedre end de gamle kef qx40. Og så gør det jo heller ikke noget de er billigere end jeg havde regnet med

Dem burde jeg også kunne trække uden effektforstærker og stadig få godt udbytte af dem. Yamahaen yder alligevel 2*160 watt i 8 ohm så lidt power har den da.

Men nogen der har hørt dem?

JensLyn
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 August 2013 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

Så kan jeg få dem testet mod Jbl ls 80.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes