Forfatter |
|
ocmaster.dk Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 198
|
Sendt: 01 Juli 2013 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle Magnepan fans.. :)
Jeg er på udkig efter en mulighed for at få et lyt til et par Magnepan MMG eller MG12'ere.. Jeg er efterhånden nået til et punkt
hvor jeg vil prøve noget nyt..
Min system består pt. af Lexicon MC-8, 2x Hypex UcD400HxR monoblokke og nogle DIY højtalere jeg tryllede sammen for snart
6 år siden..
Jeg søger en mere åben og dynamisk lyd, og jeg har ladet mig fortælle at Magnepan kunne være svaret.
Er der en venlig sjæl der ligger inde med et af omtalte modeller som de er villig til at give en demo af ?
Hvis nogen har været i nærheden af, eller har ejet følgende modeller, så er jeg også meget interesseret i at høre jeres mening
om dem.. :)
På forhånd Tak ! :) __________________ OCMaster
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 02 Juli 2013 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du kommer til Århus, er du velkommen til et prøvelyt på et par MG-12 __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
ocmaster.dk Forum Bruger

|
Sendt: 02 Juli 2013 kl. 00:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk skrev:
Hvis du kommer til Århus, er du velkommen til et prøvelyt på et par MMG 12  |
|
|
Jeg takker for tilbudet ! Er det MMG eller 12'erne du har ? :)
Hvad synes du ellers om dem ? __________________ OCMaster
|
Til top |
|
|
lille_smed Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2602
|
Sendt: 02 Juli 2013 kl. 06:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
dog er det ikke helt dem du søger ..
men du må også gerne lytte til mine .. mg 3,3a
__________________ jeg kan ikke få nok membranareal
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

|
Sendt: 02 Juli 2013 kl. 08:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
ocmaster.dk skrev:
Boydk skrev:
Hvis du kommer til Århus, er du velkommen til et prøvelyt på et par MG 12  |
|
|
Jeg takker for tilbudet ! Er det MMG eller 12'erne du har ? :)
Hvad synes du ellers om dem ? |
|
|
Hvordan synes du selv, du læser???    Det er (som skrevet) et par MG12QR, deres 35 års jubilæumsmodel, og jeg er stjerne tilfreds med dem  . Jeg ved ikke helt, hvorfra lille_smed ved, hvad du søger  , men du er som sagt velkommen til et lyt. Dog skal du lige vide en ting, før du går videre. Maggie´s uanset størrelse skal ha´ minimum 200 særdeles strømstærke watt for nogensinde at folde deres dynamiske formåen ud. Mindre kan ikke gøre det. Har selv kastet 2 monotrin på, der smider 600 watt i 4 ohm, og selv når metrene på fronten peaker, er det ikke himmelråbende højt, men dynamikken er fremragende. (kort sagt: de er ufatteligt effekthungrende)  , men de spiller musik på en måde, som ingen konventionel dynamisk højttaler kommer i nærheden af. Der er masser af små ting andre højttalere gør bedre på en masse punkter, men den sammenhæng der er i Magnepan er helt deres egen  . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
ocmaster.dk Forum Bruger

|
Sendt: 02 Juli 2013 kl. 08:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
lille_smed skrev:
dog er det ikke helt dem du søger .. men du må også gerne lytte til mine .. mg 3,3a
|
|
|
Det kunne helt sikkert også være interessant..! :) Tak for tilbudet..! __________________ OCMaster
|
Til top |
|
|
ocmaster.dk Forum Bruger

|
Sendt: 02 Juli 2013 kl. 08:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

|
Sendt: 02 Juli 2013 kl. 08:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sorry, my bad...... de hedder selvfølgeli´ MG-12QR  læs længere oppe, har udvidet den lidt  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
Til top |
|
|
Peiter Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 474
|
Sendt: 02 Juli 2013 kl. 09:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har haft MG12 i en årrække. Hvis du har rummet til dem og kan placere dem et godt stykke fra bagvæggen, så har du mulighed for god lyd og god rumfornemmelse. Placering af dem og dig selv er altafgørende. De kan spille meget højt og rent, ned til ca. 60 - 70 Hz. Herfra og ned, skal du have en sub på, hvis du vil have en fornuftig bund. De kan spille de fleste musikgenrer, men er særligt velegnede til mindre besætninger, fx jazz trioer. Det kan være svært at høre i starten, men over tid kom jeg til at savne noget "kant" i lyden, hvilket fx bevirker at trommer og bas ikke er så rytmiske, som jeg fx oplever med nuværende grej. __________________ Digital: Lenovo U510 ---> Slimdevices Transporter® ---> Metrum Octave mk1
Forstærker: Vincent SV-238MK
Højttalere: Aurum Cantus Harmony
Kabler: NLE
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

|
Sendt: 02 Juli 2013 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har på fornemmelsen, at du har givet dem for lidt at leve af , har selv den stik modsatte oplevelse, har fjernet subwoofer, da den i mit øre ikke er nødvendig (selvom de selvfølgelig ikke spiller den dybeste bund). Simpel jazz besætning Ja, men selv de værste indspilninger med Stevie Ray Vaughn hamrer bare derudaf, når effekforstærkeren ikke er en hindring . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
Til top |
|
|
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
Sendt: 02 Juli 2013 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
du må også gerne lytte til 3.6 her med et par subs på og et par xindak A600P og de kører elektronisk delt, så bliver det ik meget bedre.....
vh velkommen.....Kolding egnen!!!!  bare send pb
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 02 Juli 2013 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk skrev:
Har på fornemmelsen, at du har givet dem for lidt at leve af ... |
|
|
Det er ikke kun watt det drejer sig om. Da jeg havde en Thorhauge rørforstærker på nominelt 2 x 70 watt, kunne jeg spille rigeligt højt. Det kunne jeg iøvrigt også med nuværende forstærker, der leverer > 2 x 500 watt. __________________ Digital: Lenovo U510 ---> Slimdevices Transporter® ---> Metrum Octave mk1
|
Til top |
|
|
ocmaster.dk Forum Bruger

|
Sendt: 02 Juli 2013 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er spørgsmålet så, om mine Hypex UcD400HxR moduler har power nok.. Opgivelsen er 400w@4ohm, men det er jo ikke A
eller A/B på nogen måde.. Vi er jo i det digitale domæne, og jeg ved så ikke hvor meget power de reelt kan levere når det
kræves..?
__________________ OCMaster
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 02 Juli 2013 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
ocmaster.dk skrev:
Så er spørgsmålet så, om mine Hypex UcD400HxR moduler har power nok.. Opgivelsen er 400w@4ohm, men det er jo ikke A eller A/B på nogen måde.. Vi er jo i det digitale domæne, og jeg ved så ikke hvor meget power de reelt kan levere når det kræves..? |
|
|
Spørgsmålet er vel mere, om du ikke bare skal få fat i de højttalere og få lyttet? __________________ Digital: Lenovo U510 ---> Slimdevices Transporter® ---> Metrum Octave mk1
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

|
Sendt: 02 Juli 2013 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen hvis de dér Hypex ikke vejer et halvt ton, så hermed et bud på, at du da kan tage dem med og prøve på mine MG-12, så bli´r det vist ikke bedre  . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
Til top |
|
|
ocmaster.dk Forum Bruger

|
Sendt: 02 Juli 2013 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk skrev:
Jamen hvis de dér Hypex ikke vejer et halvt ton, så hermed et bud på, at du da kan tage dem med og prøve på mine MG-12, så bli´r det vist ikke bedre . |
|
|
De er max 2kg stykket, så det burde ikke være det store problem.!
Venter pt. på min nye bil bliver leveret, så skulle der være rig mulighed for at komme rundt og lytte..! :) __________________ OCMaster
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

|
Sendt: 02 Juli 2013 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen fint  . Du får lige en PB med tlf. nr. Så ka´ du ringe, hvis du får lyst  . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
Til top |
|
|
ocmaster.dk Forum Bruger

|
Sendt: 02 Juli 2013 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan man for resten handle direkte med Magnepan i USA, eller skal man finde en dansk eller europæisk forhandler ?
Har haft mine kvaler med at finde en mail adresse på deres site nemlig..
__________________ OCMaster
|
Til top |
|
|
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 114
|
Sendt: 02 Juli 2013 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
ocmaster.dk skrev:
Kan man for resten handle direkte med Magnepan i USA, eller skal man finde en dansk eller europæisk forhandler ?
Har haft mine kvaler med at finde en mail adresse på deres site nemlig.. |
|
|
Det skulle der vel ikke være noget i vejen for
Dog skal du være forberedt på at der skal afregnes told og moms
Dertil kommer formentlig en høj fragtpris
Aner faktisk ikke om der pt findes dansk importør, måske en svensk ?
Lytte er afgørende, der findes ofte brugte og det siges at der kan være meget forskel modellerne imellem
Har ingen anelse om hvad det er for en forstærker du bruger men en kraftig og god rørforstærker, evt en naim eller bryston,så er du kørende
|
Til top |
|
|
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
Sendt: 02 Juli 2013 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|