Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2025 | 19:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Forskellige subwoofere? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Chrmo17
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2013
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 28 April 2013 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg har en SVS PB12/Plus, den gamle model. ( http://www.hometheaterhifi.com/volume_13_1/images/svspb12plu s-Rear.jpg )

Jeg har en dedikeret biograf, på nuværende tidspunkt med 7.1.

Det er stort set umuligt at finde sådan en SVS brugt, jeg har ihvertfald holdte øje non-stop de sidste 2-3 måneder i Danmark.

Hvad er folks erfaring med 2 ikke ens subwoofere? Eksempelvis en mindre til bag sofaen, det er der perfekt mulighed for i min biograf. Eller eksempelvis en PB13 Ultra i den anden side af lokalet.

Fortæl endelig.

Til top Vis Chrmo17's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chrmo17

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 28 April 2013 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

At få to forskellige højtalere til at fungere godt sammen, er normalt et håbløst sats. Dog har netop subwoofere en bedre mulighed, p.g.a. det toneområde, de dækker.

Men, hvad mangler du med din nuværende? Er det blot lydtryk, kan en kraftigere sub være en bedre ide.
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

Chrmo17
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2013
Sendt: 29 April 2013 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

mollecon skrev:
At få to forskellige højtalere til at fungere godt sammen, er normalt et håbløst sats. Dog har netop subwoofere en bedre mulighed, p.g.a. det toneområde, de dækker.

Men, hvad mangler du med din nuværende? Er det blot lydtryk, kan en kraftigere sub være en bedre ide.

Tjo, en kraftigere subwoofer kunne da være en idé, men der er nok ikke så mange på markedet der er kraftigere indenfor mit prisniveau.

Det skulle være en PB13 Ultra, eller Velodyne DD18, måske noget Epik.

Jeg er egentlig rigtig glad for min subwoofer som den er nu, men jeg er overbevist om at det godt kan blive lidt bedre. Jeg synes at jeg mangler en mere jævn bas i lokalet, og det kan godt være en anden placering kunne være godt - men det er ikke altid lige let med så stor en subwoofer :D
Til top Vis Chrmo17's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chrmo17

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 29 April 2013 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

Det er rigtigt, at anvendelsen af to el. flere forskellige subs, placeret forskelligt i lokalet, skulle give en mere jævn bas. Måske kan du finde en mindre SVS, der passer til dit behov. Jeg tror ikke, at det faktum, at den er mindre (i boksstørrelse el. enhed), i sig selv vil forringe lyden - når du nu alligevel er villig til at bruge en anden type, og lydtrykket ikke er det afgørende .
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

kimras
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 01 Maj 2013 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har en pb13ultra, der spiller sammen med en epik empire, og det spiller supert, men jeg har brugt rigtig lang tid på ,at finde den rette
placering, for begge subber, samt volume , fase og skærings frekvens, det går nu op i en højere enhed, med uanede muligheder, både til musik, og til film (bruger dem mest til film), så det kan sagtens lade sig gøre, med godt resultat, men pas på med en pb13ultra, den er voldsom, mere end man først tror. Den har nogle subfrekvenser, som får pudsen under tapeten til at løsne sig , og ved rørføringer til radiatore, drysser der puds ned i
kælderen.

mvh Kim
Til top Vis kimras's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimras

mx jelle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2009
Sendt: 01 Maj 2013 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

kimras skrev:
Men pas på med en pb13ultra, den er voldsom, mere end man først tror. Den har nogle subfrekvenser,
som får pudsen
under
tapeten til at løsne sig , og ved rørføringer til radiatore, drysser der puds ned i
kælderen.

mvh Kim

"Synes godt om!" Det er sku sådan det skal være Har en enkelt gang hørt en PC13ultra og ja, den kan også tage fra.
Dejlig sub!

Sorry OT, synes bare det var et fantastisk billede du fik sat i mit hoved der

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes