Forfatter |
|
Asbjoern Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2013 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 2
|
Sendt: 14 April 2013 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hei
Jeg har fått tak i et par gamle høyttalere fra Master Music of Denmark som trenger nye basselementer. Det finner ingen info om dem på nettet, men iom at de er danske, er det kanskje noen her som har sett dem før og kan hjelpe meg med litt bakgrunnsinformasjon?
|
Til top |
|
|
j_mil Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2009 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 206
|
Sendt: 22 April 2013 kl. 07:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit gæt er at de er Norske, ligner meget dem på billedet.
|
Til top |
|
|
madmax Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Oktober 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1092
|
Sendt: 22 April 2013 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps de er testet i Hi-Fi Eletronik en gang i 80erne mener jeg ,´har testen et sted .
madmax
|
Til top |
|
|
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
Sendt: 22 April 2013 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
De højttalere du har fået dig der er IKKE et sæt fra Electrocompagniet (på billedet som Per Abrahamsen står ved "j_mill billede")
De er fra et firma/butik der lå på Frederiksberg, der hed MM-Musik- de byggede og solgte selv deres højttaler. tror de lukkede i 1994.
Flot kabinet, ikke den store tekniske bedrift mht. konstruktion eller lyd.
__________________ INNOVATING not IMITATING
|
Til top |
|
|
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
Sendt: 22 April 2013 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Asbjoern skrev:
Hei
Jeg har fått tak i et par gamle høyttalere fra Master Music of Denmark som trenger nye basselementer. Det finner ingen info om dem på nettet, men iom at de er danske, er det kanskje noen her som har sett dem før og kan hjelpe meg med litt bakgrunnsinformasjon?
|
|
|
For at svarer på dit spørgsmål, er det nok svært at finde ret meget information på dem, men de var baseret på standart ”off shelf” enheder fra Peerles enheder.
Hvis ikke du kan finde en forhandler i Norge, der forhandler Peerles så prøv disse.
http://frequence-shop.dk/produkter/15-vifa-amp-peerless/
__________________ INNOVATING not IMITATING
|
Til top |
|
|
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
Sendt: 22 April 2013 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fandt nogle oplysninger i Hi-Fi & video Revyen 87, side 161. Min printer/scanner er desværre kaput, så intet scan af siden, men modelbetegnelsen
er Master Music PY 300, og de er ledsaget af følgende tekst:
"Ny højttaler i dansk design, hvor der er lagt lige stor vægt på kvalitet og finish. Materialet er en nyudviklet polydan/gelcoat-struktur, som giver et
meget resonansfrit kabinet. Der benyttes et delefilter af 18dB/okt.-typen. Det giver enhederne en god beskyttelse."
Der angives også data, hvoraf de vigtigste er en driftseffekt på 2,3 watt (96 dB/1 m), impedans på 8 Ohm og et frekvensområde på 20-20.000 Hz.
Kabinetvolumen er 50 liter og vægten er 28 kg.
Prisen i 1987 er angivet til 4.995 kr./stk. Det svarer til 8.939 kr. i 2012-priser. Til sammenligning kostede den Electrocompaniethøjttaler, som der
refereres til i tråden, 10.000 kr./stk.
|
Til top |
|
|
Sub100 Udelukket fra forum

Dobb. prof. Heltny/Cujo m.fl.
Bruger siden: 31 Marts 2013 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 249
|
Sendt: 22 April 2013 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analogueman
Jeg mener de blev lavet af 3 omgange og de 2 første versioner var direkte elendige (ifølge anmeldelserne)
Men den 3. skulle spille pænt godt
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 22 April 2013 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps, det passer meget godt Analogueman. Man har tit set dem i annoncerne i HiFi & Elektronik. Kunne ikke komme på navnet. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 22 April 2013 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rettet - skulle ha været postet i denne tråd
tråd
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 22 April 2013 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 22 April 2013 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
Sendt: 22 April 2013 kl. 23:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er altid svært at finde erstatningsenheder til ældre højtalere, da de originale enheder som oftest ikke produceres mere. Én ting er, at en basenhed helst skal være tilpasset kabinettets størrelse - et større problem er, at den jo osse skal fungere sammen med de andre enheder (mellemtone & diskant), via et delefilter. Er der tale om et lukket kabinet, skulle det være muligt at finde en passende enhed i dén henseende, men tilpasningen i forhold til de andre enheder er meget tricky.
Boksene fortjener dog, at der gøres en indsats - de er flotte.
|
Til top |
|
|
Asbjoern Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2013 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 2
|
Sendt: 02 Maj 2013 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her kom det endelig noen på banen som visste noe om høyttalerne. Det er særdeles sparsomt med info der ute, så dette var stas:-)
For de som er interesserte: Diskantene er fra Seas og diskantene er såvidt jeg kan finne fra Peerless. De originale bassene er kun stemplet med MMs egen logo, så jeg har ikke klart å identifisere dem enda.
Etter mange timer nytteløs leting etter elementer som kunne passe, har jeg valgt å erstatte de originale 10-tommerne med et par nye 8" Seas-elementer. Jeg har laget ringer i mdf for å få dem til å passe hullene. Ringene var mine første arbeider av denne typen, så de ble ikke helt perfekte, men de nye bassene passer. Og høyttalerne er en fryd for øret, ihvertfall for mine ører;-) Nå starter jobben med å overtale min kjære. De har jo ikke akkurat høy WAF... Under følger et bilde med den nye bassen montert.
|
Til top |
|
|