Nu er det denne tid på året hvor nogen af os for penge tilbage fra skat, så tænker hvad skal jeg have? Personlig vil jeg
heller have have noget hardware end software,tøj med mere.
Hos mig står der ca 500kr på tast selv og på årsopgivelsen er der ca 1300kr (det er noget grøn afgift).
Jeg har nogen krk rookit 5 g2 som jeg er glad for og høre musik hver dag, tænker nye aktive højtaler (mangler ikke rigtig
noget til min computer) skal jeg have nye højtaler skal jeg have solgt dem jeg har som er ca 1 år gammel regner med
1200kr, ialt ca 3000kr til et nyt sæt aktive studio monitors, som godt kunne være brugte , men pc,hifi højtaler med
forstærker i den ene højtaler og og højtaler kabel imellem dem, er ikke mig, men højtaler som passive hifi højtaler, 2 stk
100% ens aktive højtaler (uden subwoofer) det vil jeg gerne have.
2 vejs aktive højtaler der er 100% ens, neutal lyd med behalig top, stram præcis bund og tydelig mellemtone (mit lydkort er
et creative titanium hd hifi usb lydkort) de må meget gerne være lidt høje for optimal placering i højden ca 40-50 cm max 6-
6½ bas (for at de ikke er for store) og de skal kunne spille højt (106db er mine krk opgivet til, det er nok til mig)
M-Audio BX8 D2
De har en rigtig god pris MEN jeg synes de generalt er for høje,påtrængende i toppen, de mangler simpelthen at kunne
dæmpes i toppen og måske er de for store (valgte min krk over m-audio)
Adam F5
De er måske lige i overkanten af mit budget, men de skulle være rigtig gode og har som jeg godt kan li det justeringerne
bag på, som normalt er foran på adam's højtaler, toppen skulle være ret god med lav lyttetræthed
Har haft behringer det vil jeg ikke have igen
Kan godt li Queen,U2,Dire Straits, Kim larsen,gasolin,the ventures,the shadows,mike oldfield,pet shop boys,depeche mode
og andre i samme genre og går som men ikke af vejen for at se,høre tv 2 charlie om lørdagen og masser af forskelige
youtube videoer
Hvad vil i anbefale jeg kigger,lytter nærmere på?