| Forfatter |
|
klypstefan Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 636
|
| Sendt: 02 Marts 2013 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa. jeg har lige fået et par adam f7 studie monitors ind ad døren. øhmm, de spiller fint nok, men kæresten kan ikke lide den sorte finish. Hehe. De skal bruges til lyd ved fjernsynet samt lidt musiklytning.
Hun kan bedre lide højttalere med træfinish. kender i nogle aktive højttalere i ca. samme prisleje (2400kr stk)? med træfinish?
Der vil blive spillet gammelt rock og jazz på dem :).. Men de vil nok primært blive brugt til film og tv.
Mvh. Stefan og Pernille :)
|
| Til top |
|
| |
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4930
|
| Sendt: 02 Marts 2013 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er aldrig nemt at blive klog på kvinder... 
Alle de kvinder jeg har spurgt ad vedr. højtalere siger små - gerne usynlige - og hvide. Sort kan til nød accepteres. Træfiner er "no go".
Hvor er jeg glad for at have et dedikeret lytterum!
|
| Til top |
|
| |
klypstefan Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Marts 2013 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg er meget heldig at have et vidunderligt eksemplar, der synes mine jbl 240ti med 14" bas og amerikansk valnød - er pæne - UDEN frontstof :)
|
| Til top |
|
| |
hewi Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2010 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 168
|
| Sendt: 02 Marts 2013 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor er jeg glad for at bo i mit eget hus og hvor kvinder der en gang imellem kommer ind hurtigt kommer ud når de kommer med kommentarer. (jeg har ikke opgivet kvinde kønnet)
Hvad aktive højtalere angår er der en del, søg lidt på nettet og kom ud og lyt.
M.v.h.
|
| Til top |
|
| |
Robert GS Branchemedlem

Ground Sound
Bruger siden: 15 Marts 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 532
|
| Sendt: 02 Marts 2013 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikkel Gige skrev:
|
Det er aldrig nemt at blive klog på kvinder...  |
|
|
Skal de ikke bare opdrages? Ellers er det vel bare ud af vagten  En højttaler skal have den størrelse en højttaler skal have:  Et tidssvarende billedet ville også vise en fladskærm... højttalerne bruges mest til tv og derefter musiklytning    Mvh. Robert GS __________________ Mvh. Robert
|
| Til top |
|
| |
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4930
|
| Sendt: 02 Marts 2013 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Robert GS skrev:
Skal de ikke bare opdrages? Ellers er det vel bare ud af vagten
|
|
|
Har du nogensinde prøvet?
Fordelen ved dedikeret lytterum er, at man undgår de jævnlige diskusioner... men det ville nu ikke have ændret noget hvis det stod i stuen.
Men mange mænd er "bange" for deres koner... jeg oplevede det jævnligt dengang for maaange år siden, da jeg stod i Audioscan/Hifi Klubben. Så det er ikke noget nyt fænomen, at nogle mænd lægger deres n..... i skraldespanden, når kvinden flytter ind.
Så det er enten selskab uden hifi, eller alene med et stort anlæg...!? Vi træffer alle vore egne valg...
Men man hører jo også om familier, hvor børnene bestemmer hvilken bil familien skal have... "jeg nægter at køre i en XXXX"...
|
| Til top |
|
| |
D A O Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2465
|
| Sendt: 03 Marts 2013 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 03 Marts 2013 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan du ikke bare klæbe vinyl finish i det ønskede træ på dem. På et tidspunkt kan du være så heldig, at hun skifter mening og kan så pille det af igen. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Robert GS Branchemedlem

Ground Sound
Bruger siden: 15 Marts 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 532
|
| Sendt: 03 Marts 2013 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikkel Gige skrev:
Robert GS skrev:
|
|
|
Fordelen ved dedikeret lytterum er, at man undgår de jævnlige diskusioner... men det ville nu ikke have ændret noget hvis det stod i stuen.
Men mange mænd er "bange" for deres koner... jeg oplevede det jævnligt dengang for maaange år siden, da jeg stod i Audioscan/Hifi Klubben. Så det er ikke noget nyt fænomen, at nogle mænd lægger deres n..... i skraldespanden, når kvinden flytter ind.
Så det er enten selskab uden hifi, eller alene med et stort anlæg...!? Vi træffer alle vore egne valg...
Men man hører jo også om familier, hvor børnene bestemmer hvilken bil familien skal have... "jeg nægter at køre i en XXXX"... |
|
|
Jep - du har jo ret i at mange mænd ikke kan / tør sætte en grænse for kvindes dominans i hjemmet. Her kæmpes også med denne, men med omvendt fortegn med hensyn til orden  Det burde vel bare være sådan at der er balance i forholdet således at begge parter nyder at være sammen ellers kan man vel ligeså godt være single ? Jeg "flygter" ind i mellem til mit lytterum for at høre musik og for at få ro til øjnene  . Mit lytterummet er absolut værd at "flygte" og den noget større stue kan jeg bare benytte i dagtimerne hvis jeg har behov for at nærlytte der...  Det er lige før det er off topic og dog ? Sorry Mvh. Robert GS
|
| Til top |
|
| |
klypstefan Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Marts 2013 kl. 06:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sikke meget folk ved om kvinder, men intet om aktive
højttalere med træfiner til omkring 4600 kr / par
:)
|
| Til top |
|
| |
pof@ Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 941
|
| Sendt: 04 Marts 2013 kl. 08:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
klypstefan skrev:
| jeg er meget heldig at have et vidunderligt eksemplar, der synes mine jbl 240ti med 14" bas og amerikansk valnød - er pæne - UDEN frontstof :)
|
|
|
Jeg kan også bedst lide min kone uden frontstof
|
| Til top |
|
| |
Dennisk Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 241
|
| Sendt: 04 Marts 2013 kl. 08:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
klypstefan skrev:
Sikke meget folk ved om kvinder, men intet om aktive
højttalere med træfiner til omkring 4600 kr / par
:) |
|
|
Der er nogle gange nogle brugte AVI ADM9'ere til salg til omkring 5000kr.
Hold øje med dem - De har også indbygget dac og forforstærker, så det er faktisk et komplet anlæg.
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 04 Marts 2013 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikkel Gige skrev:
Robert GS skrev:
|
|
|
Men man hører jo også om familier, hvor børnene bestemmer hvilken bil familien skal have... "jeg nægter at køre i en XXXX"...
|
|
|
Man kunne også starte med at vælge den rette samlever fra start, i stedet for alt det bøvl og frustration en forkert kombo giver over tid. Her i hytten må der bygges højttalere i stuen!, og gerne fra gulv til loft, men små 15l kasser er også ok. Eneste krav er at det forventes at de lyder bedre end dem vi har, så det er nemt nok 
At jeg så gennem 35 år af og til kan finde garnstumper og lignende i sofaen fra konens store interesse nævner jeg selvfølgelig ikke, man har vel pli. Noget for noget 
|
| Til top |
|
| |
klypstefan Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Marts 2013 kl. 08:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Btw så synes jeg det er en mærkværdig holdning folk har til hifi og deres damer.
Når der skal vælges nyt spisebord, er det vel også en fælles beslutning? Hvilket kun er rimeligt, da begge parter skal kigge på det og bruge det!
Kommer der en vase ind i hytten her hjemme, som jeg synes er grim, så ryger den jo også ud, og Vi finder en anden som passer begges smag.
Min dame sagde faktisk, at hvis jeg meget gerne ville beholde dem, så måtte jeg godt det. Men som det gode og generøse væsen jeg nu er, sagde jeg, at Vi jo begge skal både se og lytte til dem, og derfor bør Vi jo kunne finde noget som falder i begges smag. Er det ikke også en meget sund symmetri i et forhold?
|
| Til top |
|
| |
Supercharger Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2009 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 628
|
| Sendt: 05 Marts 2013 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
D A O Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2465
|
| Sendt: 05 Marts 2013 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Stefan og Pernille
Håber I finder/køber det I ønsker,
Som Dalai Lama har sagt/skrevet: Husk at det godt kan være en stor lykke ikke at få sine ønsker opfyldt.
.(I det gamle Grækenland sagde man, at de, som guderne ville straffe,
......at dem gav guderne alt, hvad de ønskede sig og begærede.)
Mange kigger mystisk på mig når de ser mine Martin Logan Odyssey, hvad jeg dog vil dem dem!
Min egen bror er gået helt ned til nogle små mini JBL speaker, som jeg så ikke fatter men konen er glad og han også! De lytter heller ikke til musik som jeg! Vel nærmest en baggrunds lyd/støj, men fik ham da overtalt til at få sendt TV lyden ud af disse, og det hjalp da noget!
HI-FI er en egoistisk hobby som for nogen er en egoistisk oplevelse, mange kan ikke høre forskel på MP3 og WAV eller HD, til film dvs dvd det er jo også bare ofte MP3 lyd der kommer ud, men alle er vel glade for det de har anskaffet!
Nogen går op i at der kommer lyd ud og andre går op hvordan det kommer lyd ud! og hvad man ikke kan høre skal man ikke bruge penge på, så let kan det skrives.
Min gammel far havde en hobby som radioamatør, han var pga plads mangel henvist til en hjemme lavet hule på loftet i mange år!
__________________ vh Hans Lund
|
| Til top |
|
| |
Supercharger Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2009 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 628
|
| Sendt: 06 Marts 2013 kl. 10:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det betyder jo at han fik "LOV TIL" at nyde sin hobby 
__________________ Alt under 1000 Watt er kun til skrot....
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
| Sendt: 07 Marts 2013 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
mener at Dynaudio laver nogle focus 110 som er aktive . men måske prisen bliver et problem. Hvis ikke laver de den nye Xeos
, eller lign. Den er testet på dette site. men de er så vidt jeg husker hvide...men rigtig flotte
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2683
|
| Sendt: 07 Marts 2013 kl. 10:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
p.las skrev:
mener at Dynaudio laver nogle focus 110 som er aktive . men måske prisen bliver et problem. Hvis ikke laver
de den nye Xeos
, eller lign. Den er testet på dette site. men de er så vidt jeg husker hvide...men rigtig flotte |
|
|
Er jo væsenlige dyrer end et sæt Adam F7, har selv et sæt Adam F5 (ingen kone)
Mænd i danmark er ikke tøffelhelte, de lever bare i et frit land hvor de kan gøre præcis som konen siger..
|
| Til top |
|
| |
svendborg Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 954
|
| Sendt: 07 Marts 2013 kl. 10:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
klypstefan skrev:
Btw så synes jeg det er en mærkværdig holdning folk har til hifi og deres damer.
Når der skal vælges nyt spisebord, er det vel også en fælles beslutning? Hvilket kun er rimeligt, da begge parter skal kigge på det og bruge det!
Kommer der en vase ind i hytten her hjemme, som jeg synes er grim, så ryger den jo også ud, og Vi finder en anden som passer begges smag.
Min dame sagde faktisk, at hvis jeg meget gerne ville beholde dem, så måtte jeg godt det. Men som det gode og generøse væsen jeg nu er, sagde jeg, at Vi jo begge skal både se og lytte til dem, og derfor bør Vi jo kunne finde noget som falder i begges smag. Er det ikke også en meget sund symmetri i et forhold? |
|
|
Du har fuldstændig ret.
Jeg har en kammerat der har et skiltemalerfirma ved København. Jeg har flere gange set de folietyper han arbejder med, ligeså det han kan printe i storformat. Det kunne da være der var en løsning i den retning.
Hvis du kunne tænke dig at bevæge dig derhen, kunne vi da mødes ved ham, evt medbringende en af højtalerne. Det behøver ikke blive særligt dyrt, og hvis man vælger print er valgmulighederne nærmest uendelige. Også mediet der printes på.
Send en pm, hvis det er noget du kunne tænke dig at se nærmere på.
|
| Til top |
|
| |