Forfatter |
|
mich1360 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2009 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 118
|
Sendt: 22 Februar 2013 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Folkens.
Et hurtigt spørgsmål herfra. Jeg vil gerne tilslutte mine Beolab Penta MKIII til mit Beovision Avant DVD TV. Dette fungerer vel bare med Powerlink kabler. Men hvad skal mine Penta stå til nede under dem, video eller audio? De er også tilsluttet mit Beosystem 6500.
På forhånd mange tak
Mvh Michael
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
Sendt: 22 Februar 2013 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du tilslutter dem til dit tv skal omskifteren stå i stilling "VIDEO".
Hvis du tilslutter dem til dit Beosystem skal den stå i stilling "AUDIO".
Så vidt jeg husker har det kun noget med displayvisningen at gøre.
Du kan ikke have både Beosystem og tv tilsluttet højttalerne samtidigt, hvis det er det du tænker på. At der er to Powerlinkbøsninger skyldes at du kan sløjfe videre fra højttaler til højttaler.
Løsningen må være et kabel fra tv til Beosystem hvis du har ledige indgange til det.
Hvis der er tvivl om noget med sammenkobling, options eller andet kan en autoriseret forhandler se den optimale løsning via B&O´s konfigurationsguide.
|
Til top |
|
|
mich1360 Forum Bruger

|
Sendt: 22 Februar 2013 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej - tak for svar.
Jeg troede man kunne have højtalerne tilsluttet begge enheder (TV & Beosystem 6500) på en gang.
Begge mine højtalere er pt. tilsluttet min Beomaster 6500, så prøvede jeg lige at smide et powerlink kabel fra den ene højtaler og over i Avant, så valgte jeg "Beolab Penta" inde i indstillingerne på Avant'en og så spillede begge Penta højtaler samt TV'et. Er det fordi, at begge højtaler går ind i Beomaster 6500 at de spiller begge to, selvom at det kun var den ene højtaler, som jeg tilsluttede Avant'en?
Håber du forstår spørgsmålet :)
Mvh Michael
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger

|
Sendt: 22 Februar 2013 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er ihvertfald fordi du kører tvlyden fra højttaleren "baglæns" ind i Beomaster 6500 at der sker noget uhensigtsmæssigt. Jeg har ikke noget diagram over Beomasteren så jeg kan se præcis hvad der sker.
|
Til top |
|
|
mich1360 Forum Bruger

|
Sendt: 22 Februar 2013 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men tror du umiddelbart, at det kunne være en løsning. Måske ikke den bedste løsning, men så længe man ikke ødelægger noget, kan det måske godt fungere. Jeg har nemlig ikke mulighed for at trække et kabel fra TV'et over i forstærkeren, da vores stue er indrettet lidt mærkelig, ellers var jeg med på, at det ville være den bedste løsning. Bare jeg ikke for ødelagt noget, ved at køre signalet "baglæns"?
/Michael
|
Til top |
|
|
mich1360 Forum Bruger

|
Sendt: 22 Februar 2013 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har vist fundet diagrammet på nettet - har du evt. en mail jeg kan sende den til, hvis du har tid til at kigge på det. Det er en .pdf-fil.
|
Til top |
|
|
André S Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2012 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 265
|
Sendt: 22 Februar 2013 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal tilslutte dit beosystem til dit Avant og koble din penta til dit avant med hvert sit kabel.
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger

|
Sendt: 23 Februar 2013 kl. 08:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
mich1360 skrev:
Jeg har vist fundet diagrammet på nettet - har du evt. en mail jeg kan sende den til, hvis du har tid til at kigge på det. Det er en .pdf-fil. |
|
|
Det er ikke nødvendigt, jeg skulle bare lige tænke mig om. Det er åbenbart ved at være for længe siden jeg rodede med den slags.
I B&O´s Power Link kabler kører de begge kanaler ud til hver højttaler. På højttaleren vælger man så med en omskifter om den skal spille højre eller venstre kanal. Det er forklaringen på at begge højttalere spiller selvom du kun har trukket et kabel fra dit tv.
Men det ændrer desværre ikke noget i forhold til det væsentlige. Den korrekte løsning er et kabel mellem tv og Beosystem.
Det er muligt at du ikke ødelægger noget ved din "nødløsning", men jeg vil ikke garantere det. Det er ikke kun lydsignaler der kører i kablerne, der er også data og mute m.m. Det kan være uheldigt hvis tv og beomaster "trækker i hver sin retning".
Jeg ville ikke gøre det. Du kan selvfølgelig høre B&O (skal nok ske via autoriseret forhandler) om de vil give grønt lys for det, men jeg tvivler.
|
Til top |
|
|
mich1360 Forum Bruger

|
Sendt: 23 Februar 2013 kl. 09:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil prøve at smutte forbi den lokale b&o forhandler og høre deres vurdering omkring det hele. Det er dog heller ikke et must, at højtalerne skal kobles til TV'et. Vores stue er indrettet lidt dumt, jeg har ikke lige sådan mulighed for at trække et kabel til anlægget. Jeg vil i hvertfald bare ikke ødelægge noget! Men tak for hjælpen indtil videre.
Mvh Michael
|
Til top |
|
|