Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2025 | 00:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Nyt eller ej? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 21 Februar 2013 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Jeg kigger efter afløsere til mine Audio Pro Black Pearl V2. De gør det udmærket, men der skal jo skiftes lidt ud engang imellem.

Jeg har læst en fantastisk anmeldelse af Montana Monitor her på siden, men de er ikke til at opstøve brugt, så jeg kan ikke får lyttet til dem. Jeg vil gerne høre om andre har erfaringer med dem og om de virkelig er så gode som anmeldelsen antyder, eller om de er blevet overhalet af andre i mellemtiden.

Højttalerne skal trakkes af en marantz sr8002 med en mm9000 effekt spændt efter, så der er strøm nok til det meste. De skal spille sammen med en sub, men må god have en god basgengivelse da jeg ikke ved om subben bliver hængende for evigt.

Andre forslag til gode stander HT er velkomne. 

Min musik smag er for bred til at jeg kan putte den i en kasse, men jeg kan godt lide højtalere med attack. ligesom stemmer skal blive gengivet godt.

Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic

asa11
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2009
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 21 Februar 2013 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

Jeg kender ikke dine sorte svenske perler, men har hørt andre Audio Pro modeller.
Marantz-produkter er kendt for kvalitet, jeg har lyttet til flere af deres (ældre) forstærkere og synes godt om deres lyd
og pæne er de bestemt osse.

Jeg har for kort tid siden efter langt tilløb fundet et par Montana Monitor - hørte dem demonstreret i set-up i et
kvalitets-leje, som jeg ikke har blot tilnærmelsesvis. De lød fantastisk - osse i direkte sammenligning med større,
dyrere og bedre højttalere. Ja, der rigtig mange og en del rigtig gode højttalere på markedet.
Montana-erne er netop blevet sat sammen med en Naim Nait 5i og jeg har ikke planer om at skifte højttalere eller
forstærker.

Efter min mening er Montana Monitor en forholdsvis stor stander-ht - ikke den store designperle, til gengæld virker
den uendelig solid og velbygget. Det er en "ærlig" højttaler med rigtig god sammenhæng i lydbilledet.
Jeg lagde lige mærke til at jeg på lyden til en tv-udsendelse tydeligt kunne høre at der blev talt inde i et meget lavloftet
"rum" - jeg sad med ryggen til og undrede mig over hvad der skete med lyden.

De spiller i et næsten kvadratisk rum (ca 40 kvm) med stor dæmpning - med billige kabler. Jeg er super tilfreds med
dem og skal inden længe finde de "rigtige" kabler.

Attack - ja, omend der garanteret er andre med mere.

Stemmer - er en af de helt store forcer (som jeg hører dem).

Om du vil komme til at mangle bas? - der er ihvertfald ikke nogen bulderbas fra dem. Jeg mangler ikke bas, men er
heller ikke særlig bas-fascineret.

Jeg er bange for at du har ret i at det kan blive svært at finde Montana - jeg føler mig heldig med mine. Men der er
sikkert andre fine løsninger, så held og lykke med jagten på nye højttalere.

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007
Lokalitet: København
Sendt: 22 Februar 2013 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

Jeg så der var et sæt Montana monitor til salg for noget tid siden. Det var nok dig der købte dem? Hvilket prisleje ligger de i som brugte? Det lyder på din beskrivelse til at det er den lyd jeg går efter.

Med tiden vil jeg nok tilføje en stereo forforstærker, men det er ikke noget der haster. Hvis der ikke er andre bud på gode højttalere er jeg tålmodig nok til at holde øje med brugtmarkedet i noget tid.

Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic

asa11
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2009
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 22 Februar 2013 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg var en tur i Jylland og havde dem med hjem
De stod tll 6 kkr - et prisleje, hvor man kan finde masser af brugte højttalere med vidt forskellige egenskaber.

Det er sikkert en fin idé med en forforstærker, jeg overvejer det som en fremtidig mulighed. Mest fordi jeg er overbevist
om at Montana vil kvittere med endnu bedre ydelse.

De nyere og større Montana-modeller er vist rykket mere end et lille trin opad - hvis det er priserne, der bruges som
pejlemærke.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes