Sendt: 22 November 2012 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg lider af denne sunde trang til øjeblikkeligt at skille ting ad, for at se hvorfor de hidtil har fungeret så godt. Det fik mig til at købe en højttaler fra 1936, en Grawor Triumpf. Intet mindre. Der er et stofkabel i bunden af den med 2 stik og lederne som er let smudsige kunne godt være brune og hvide. Der er næsten uendelig høj modstand, når jeg måler impedans igennem dem. Dårligt tegn....
Inden i kassen er en interessant konstruktion med en højttalerkegle som skubbes af en pind, fastgjort til hvad der ligner et anker i en hestesko-magnets gab. Rundt om ankeret er en spole med 3 udtag. Brun, Blå og Hvid. Jeg kan måle:
Brun <==> Blå 1,330 kOhm
Brun <==> Hvid 2,03 kOhm
Blå <==> Hvid 730 Ohm
Er her nogen som ved, hvad denne højttaler er beregnet til? Kan finde en opgivelse som siger: Anpassungswerte 9000/18000 Ohm.
Hvad angår stofkablet er jeg kommet til den konklusion at lederne er brækket i tidens løb og at jeg bør skifte det. Her ses højttalerens indre.
http://www.flickr.com/photos/52442906@N02/8209178808/in/phot ostream
Jeg har en Philips forstærker med udgang til 800 Ohms højttalere. Mon jeg kan bruge denne højttaler til det?
|
Anpassungswerte: 9000/18000 Ohm; Maximalbelastbarkeit: 1,7 W. |
|