Forfatter |
|
CLaudio Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2012 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 15
|
Sendt: 29 Oktober 2012 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil gerne have mig et par gode brugte højtalere til en rimelig pris(Max.5-6.000kr). Dog kunne jeg godt bruge
noget vejledning i hvad der kunne passe til mit setup. Er ret ny i AUDIO universet og prøver nu derfor det her
forum.
Har selv tænkt lidt på både et par Rogers/Spendor (ls3/5a) eller et par Snell (e3)???
Jeg har følgende setup (spiller mest vinyl):
Luxman L-510 forstærker (125 watt) (vintage)
Luxman pd 272 Direct drive pladespiller med en Goldring 2100 pick-up.
Croft Riaa (med rør)
Højtalere B&W DM 685 (Vil gerne have noget bedre gerne vintage/brugt?)
Venligst
Christian
|
Til top |
|
|
Dennisk Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 241
|
Sendt: 29 Oktober 2012 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
蛰
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 29 Oktober 2012 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har hørt en del musik med Snell E/ll med en Luxman L550, som er store broderen til din L510. Og det var noget rigtigt guf. Så jeg kan da anbefale dig de E3 du selv nævner, men hvis det er muligt, så vælg E/ll i stedet for 3'eren. Men også kun hvis den er til salg på samme tid. 3'eren er da ok.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
skumflum Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 564
|
Sendt: 29 Oktober 2012 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Jeg har hørt en del musik med Snell E/ll med en Luxman L550, som er store broderen til din L510. Og det var noget rigtigt guf.
Så jeg kan da anbefale dig de E3 du selv nævner, men hvis det er muligt, så vælg E/ll i stedet for 3'eren. Men også kun hvis den er til salg på samme
tid. 3'eren er da ok.  |
|
|
Vær opmærksom på at mange af de gamle Snell E serie har fået rep. Bas/mellem tone enheden, og ikke altid med original skumkant eller særlig prof
udført.
|
Til top |
|
|
Dennisk Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 241
|
Sendt: 29 Oktober 2012 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min besked forsvandt vist...?
Men jeg foreslog Evox EV-1, en dansk tovejs trykkammerhøjttaler med 8" bas/mellemtone og 1" dome diskant. Den skal stå
tæt på væggen på lette standere, og så tror jeg at de ville spille rigtig sprødt på dit grej!
|
Til top |
|
|
CLaudio Forum Bruger

|
Sendt: 29 Oktober 2012 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker for de svar jeg har fået indtil videre.
Lige nu har jeg valget mellem et par:
Snell e3 100w (står originale) 1997
Snell e3 100w med nye kantophæng( men ved ikke om det er lavet ordenligt?) har dog billeder.
Spendor s3/5
Skal betale nogenlunde det samme for alle tre, så hvad ville i give mig af vejledning? også set i forhold til mit setup
som beskrevet i indlægget?
|
Til top |
|
|
CLaudio Forum Bruger

|
Sendt: 29 Oktober 2012 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er også vigtigt at det er reel opgradering i forhold til de B&W jeg allerede har. :D
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 29 Oktober 2012 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
skumflum skrev:
allanowich skrev:
Jeg har hørt en del musik med Snell E/ll med en Luxman L550, som er store broderen til din L510. Og det var noget rigtigt guf. Så jeg kan da anbefale dig de E3 du selv nævner, men hvis det er muligt, så vælg E/ll i stedet for 3'eren. Men også kun hvis den er til salg på samme tid. 3'eren er da ok.  |
|
|
Vær opmærksom på at mange af de gamle Snell E serie har fået rep. Bas/mellem tone enheden, og ikke altid med original skumkant eller særlig prof udført. |
|
|
Ja, det vil være en god ide, at se godt efter, når man er ude at kigge på dem.  Her på J/ll med samme enheder som E/ll kan man se hvordan det skal se ud.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 29 Oktober 2012 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og her på E/lll kan man se hvordan det skal se ud.  B&W DM685 er en klar og dynamisk højttaler med udmærkede detaljer. Men hvis du får et sæt Snell E 2 eller 3 og ordentligt stillet op, får du et væsentligt større lydbillede med fin dybde og rum, samt en glat og dyb bas, som også virker ret ægte i klangen. E2 har en sokkel så man kan tippe dem noget bagover, hvilket er vigtigt. Så får du det store åbne lydbillede de kan præstere. E3 har ikke denne sokkel, men du bør gøre det samme med dem, da det var den oprindelige mening med E modellen. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
CLaudio Forum Bruger

|
Sendt: 29 Oktober 2012 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Og her på E/lll kan man se hvordan det skal se ud. 29_215249_snell_e_III.jpg">B&W DM685 er en klar og dynamisk højttaler med udmærkede detaljer. Men hvis
du får et sæt Snell E 2 eller 3 og ordentligt stillet op, får du et væsentligt større lydbillede med fin dybde og rum,
samt en glat og dyb bas, som også virker ret ægte i klangen. E2 har en sokkel så man kan tippe dem noget
bagover, hvilket er vigtigt. Så får du det store åbne lydbillede de kan præstere. E3 har ikke denne sokkel, men du
bør gøre det samme med dem, da det var den oprindelige mening med E modellen.  |
|
|
Tak! Rart at høre at et par Snell reelt er en opgradering... ;D
|
Til top |
|
|
CLaudio Forum Bruger

|
Sendt: 29 Oktober 2012 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er de billeder jeg har fået af sælger, ser det fint ud????
|
Til top |
|
|
skumflum Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 564
|
Sendt: 30 Oktober 2012 kl. 06:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 30 Oktober 2012 kl. 08:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal tage de andre mage til, da de sandsynligvis er mere i orden. Du henviser til et sæt mere, nemlig. Problemet med den mindre vulst på basenheden er, at den ikke får sin største udsving med den kan klare ved dybeste bas ved større lydtryk. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
CLaudio Forum Bruger

|
Sendt: 30 Oktober 2012 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for støtten indtil videre! :D Kanon forum og seriøse svar. Fedt! Nu skal jeg i tænkeboksen.... Måske jeg vender
tilbage med flere spørgsmål, for man kan hurtigt smide penge efter noget der ikke helt spiller! Mottoet må være så
meget lyd for pengene så muligt! ;)
|
Til top |
|
|
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
Sendt: 30 Oktober 2012 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|