Forfatter |
|
mark-c Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2010 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 108
|
Sendt: 27 Oktober 2012 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg vil af med mine nuværende højttalere ( Dali mentor 6LE ) - og vil have noget der fylder mindre.
Jeg er lidt i tvivl hvilke "små" højttalere jeg skal vælge. Har været i hifiklubben og lytte, men synes dog man skal temmelig højt op i pris før de spiller overbevisende til mit behov. Kunne jo være i kendte nogle andre superhøjttalere til billigere penge eller bare bedre til prisen. ;)
Har dog nogle krav:
- Skal være en standerhøjttaler
- De skal spille på en lyngdorf 2175 effektforstærker, så der power nok
- De skal have en go bund når jeg ikke bruger min sub - men også kunne spille højt når jeg har sub på.
- De skal være stilet/moderne kald det hvad i vil, men noget i stil med mine mentore.
Har kigget lidt på dynaudio, focal, & monitor Audio..
Prisen må ligge op til mine dali mentor LE niveau.. Dvs ca. 10.000 stk
Håber i kan hjælpe mig lidt derude, hvis i har nogle forslag eller kender til disse højttalere ;)
Mvh Mark C .. ;) __________________ Mark Christensen
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 27 Oktober 2012 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg ville vælge Dynaudio. F.eks 140 Focus eller BM6A-2  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
Sendt: 27 Oktober 2012 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Personligt har jeg altid godt kunne lide Vienna Acoustics Haydn for deres homogenitet og musikalitet. Grundet deres størrelse
og membranareal spiller de selvfølgelig ikke ultra dybt. På den anden side er det jo ofte den fysiske lov mht. kompakte
standerhøjttalere. Igen. Det som naboen kan lide behøver dybest set ikke at leve op til dine præferencer og behov.
__________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
Jannik K. Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 393
|
Sendt: 27 Oktober 2012 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg spiller på en SDAI2175 sammen med et sæt Dali Grand Coupé.
Dem kan jeg varmt anbefale, hvis man er til Dali's lyd. De er i stand til at producere bas i rigelige mængder, selv i de lave
frekvenser.
Derudover fås de jo for noget mindre 10.000,- pr. stk.
|
Til top |
|
|
Svoldgaard Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 340
|
Sendt: 27 Oktober 2012 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis du vil ha en stander højttaler med en god bund skulle du prøve at lytte til Revel performa m22
http://www.steensen.dk/revel/performa_m22.html
de fåes også til under 10k stk.
Frekvensområde:

|
|
46-20000 Hz ± 0.75 |
__________________ Ting behøver ikke at ændre verden for at være vigtigt
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 27 Oktober 2012 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jannik K. skrev:
Jeg spiller på en SDAI2175 sammen med et sæt Dali Grand Coupé. Dem kan jeg varmt anbefale, hvis man er til Dali's lyd. De er i stand til at producere bas i rigelige mængder, selv i de lave frekvenser.
Derudover fås de jo for noget mindre 10.000,- pr. stk. |
|
|
Sår'n ser de u'.....  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Leon Olsen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 44
|
Sendt: 27 Oktober 2012 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg var inde og lytte på nogle Dynaudio Contour S 1.4 for et par måneder siden hos Tapeconnection i Århus, da jeg sad med
lidt samme tanke som dig. De spillede fantastisk! En af de bedste standerhøjtalere jeg har lyttet til og de kunne også levere
bund. Men mest af alt leverede de et lydrum, hvor du kunne fornemme musikerne både i form af lokation, men også
indlevelse.
Dog skal det siges, at jeg ikke købte dem, da jeg ikke kunne finde den farve, som passede til mit hjem og smag.
Udover Dynaudio, synes jeg også System Audio har leveret yderst kompetente standerhøjtalere. De er dog alle under 10.000
kr. klassen hvilket jo altså godt kan høres på bunden. Men diskant og mellemtone synes jeg SA gør rigtig godt.
|
Til top |
|
|
hbuus Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 692
|
Sendt: 27 Oktober 2012 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg hørte Dynaudio Focus et-eller-andet hos Tape Connection i Århus.
Mener det var Focus 110.
De lød super godt.
Men for meget bund efter min smag, så jeg købte Dynaudio Excite X32 i stedet.
Måske var Dynaudio Focus 110 noget for dig.
|
Til top |
|
|
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
Sendt: 27 Oktober 2012 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
mark-c Forum Bruger

|
Sendt: 28 Oktober 2012 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for de fine svar allesammen. Tror jeg må ud og lytte til
nogle af dem i nævner.
Men de micro utopia ser meget spændende ud. Er det ikke
en high end højttaler? Og hvordan er de i lyden?
Mvh mark.
__________________ Mark Christensen
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 29 Oktober 2012 kl. 01:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et lille ekstra indspark......Epos M12i til 5000kr/sæt www.tapeconnection.dk__________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
Sendt: 29 Oktober 2012 kl. 06:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
mark-c skrev:
Tak for de fine svar allesammen. Tror jeg må ud og lytte til nogle af dem i nævner. Men de micro utopia ser meget spændende ud. Er det ikke en high end højttaler? Og hvordan er de i lyden? Mvh mark. |
|
|
Jeg mener helt klart det er high end. Det er svært at sige hvordan sådan en højttaler er i lyden, da den er så afslørende, at det måske mere er forstærker og kilden du hører. Det vil altid være en god idé at høre dem hjemme.
|
Til top |
|
|
mark-c Forum Bruger

|
Sendt: 30 Oktober 2012 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu kommer jeg lig lynhurtigt med et spørgsmål !!!  Hvad med B&W 805 Diamond ? Kan man måske få lidt billigere brugt.? Hvad med B&O beolab 3 ? Er det helt hen i hegnet ? Mvh Mark
__________________ Mark Christensen
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 30 Oktober 2012 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
B&W 805 Diamond er i en noget anden kvalitets klasse end dine nuværende. Så det er klart seriøst. Og Focal Alto Micro Utopia ved jeg ikke om du synes om, da de er lidt diskant orienterede. Den kan være for kraftig til din smag. Men begge højttalere er meget afslørende. De stiller pæne krav til dit udstyr.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
Sendt: 30 Oktober 2012 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
mark-c skrev:
nogle af dem i nævner.
Mvh mark. |
|
|
Hvis jeg var dig ville jeg lytte nærmere til det sæt Micro Utopia. Prøv indledningsvis at tage forbi Jensen og lyt til dem, for
at danne dig et indtryk af dem. Bedste måde at hører om de er noget for dig. Måske har han også et sæt VA Haydn du kan
lytte til ved samme lejlighed?
Se at komme ud og få lyttet. Der er allerede listet nogle gode muligheder i denne tråd. Svarene på dine spørgsmål, kan kun
blive endelig besvaret ved aflytning. Til syvende og sidst er dine egne ører den bedste bedømmer, trods alle de gode
anbefalinger. __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
finlytteren Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
Sendt: 30 Oktober 2012 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
En af de absolut mest imponerende standerht, jeg har hørt, er helt klart danske Acoustic Force Amor 2,0i.
Hvis man kan finde en demo-model, tror jeg også det kan gøres indenfor budgettet!
AMOR 2,0i
Prøv evt. at kontakte producenten og aftale et lyttebesøg.
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
Sendt: 30 Oktober 2012 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svoldgaard skrev:
hvis du vil ha en stander højttaler med en god bund skulle du prøve at lytte til Revel performa m22
<TABLE border=0 cellSpacing=0 cellPadding=0><T>
<T>
<TR>
<TD vAlign=top><FONT size=-1 face="Arial, Helvetica, sans-serif">http://www.steensen.dk/images/revel/transp.gi f" width=110 height=1></TD>
<TD></TD>
<TD vAlign=top width="100%"><FONT size=-1 face="Arial, Helvetica, sans-serif"></TD></TR></T></T>
</TABLE>
<T>
<TR>
<TD vAlign=top><FONT size=-1 face="Arial, Helvetica, sans-serif">http://www.steensen.dk/images/revel/transp.gi f" width=110 height=1></TD>
<TD></TD>
<TD vAlign=top width="100%"><FONT size=-1 face="Arial, Helvetica, sans-serif"></TD></TR></T></T>
</TABLE>http://www.steensen.dk/revel/performa_m22.html
<T>
<TR>
<TD></TD>
</TABLE>de fåes også til under 10k stk.
<T>
<TR>
<TD vAlign=top><FONT size=-1 face="Arial, Helvetica, sans-serif">Frekvensområde:http://www.steensen.dk/images/ revel/transp.gif" width=110 height=1></TD>
<TD></TD>
<TD vAlign=top width="100%"><FONT size=-1 face="Arial, Helvetica, sans-serif">46-20000 Hz ± 0.75</TD>
</TR></T></T></TABLE>
<T>
<TR>
<TD></TD>
</TABLE>
<T>
<TR>
<TD></TD>
</TABLE>
<T>
<TR>
<TD vAlign=top><FONT size=-1 face="Arial, Helvetica, sans-serif"></TD>
<TD></TD>
<TD vAlign=top width="100%"><FONT size=-1 face="Arial, Helvetica, sans-serif"></TD></TR></T></T></TABLE>
|
|
|
46 Hz - er det ikke mellemtone? __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

|
Sendt: 30 Oktober 2012 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
B&W 805 Diamond er i en noget anden kvalitets klasse end dine nuværende. Så det er klart seriøst. Og
Focal Alto Micro Utopia ved jeg ikke om du synes om, da de er lidt diskant orienterede. Den kan være for kraftig til din smag.
Men begge højttalere er meget afslørende. De stiller pæne krav til dit udstyr.  |
|
|
Det ved jeg nu ikke om de er... Jeg har selv haft Mentor 6 for flere år siden, og jeg vil gå så langt som at sige at jeg vil
foretrække 2'eren fremfor 805, som jeg har svært ved at kapere - specielt diskanten halter efter min mening. __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

|
Sendt: 30 Oktober 2012 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
mark-c skrev:
nogle af dem i nævner.
Mvh mark. |
|
|
Det er en mere end glimrende højttaler den Utopia, men samtidig også enormt krævende. De er virkelig følsomme overfor det
grej der bliver spændt for, og jeg vil umiddelbart tro at det bliver for meget af det gode sammen med din Lyngdorf
Ikke at din Lyngdorf ikke er fin, men Utopiaerne lukker virkelig meget igennem. Det er i høj grad en fortæller fremfor fortolker,
og kilden skinner meget klart igennem. De kan hurtigt blive lidt lyse i det hvis kilden også er det, og derfor tror jeg de er bedre
tjent med en forstærker som har en mere solid grundtone. __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 30 Oktober 2012 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
allanowich skrev:
B&W 805 Diamond er i en noget anden kvalitets klasse end dine nuværende. Så det er klart seriøst. Og Focal Alto Micro Utopia ved jeg ikke om du synes om, da de er lidt diskant orienterede. Den kan være for kraftig til din smag. Men begge højttalere er meget afslørende. De stiller pæne krav til dit udstyr.  |
|
|
Det ved jeg nu ikke om de er... Jeg har selv haft Mentor 6 for flere år siden, og jeg vil gå så langt som at sige at jeg vil foretrække 2'eren fremfor 805, som jeg har svært ved at kapere - specielt diskanten halter efter min mening.  |
|
|
Helt ok. Vi kan jo ikke være enige om det hele altid og det skal vi jo heller ikke være.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|