Forfatter |
|
Wasp447 Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2009 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 64
|
Sendt: 02 Oktober 2012 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej mine højt elskede Snell j3 er begyndt at hyle lidt i den ene diskant når der ikke er noget musik. jeg har tjekket alle kabler og samlinger, ikke noget at komme efter der. jeg kan kortvarigt få det til at gå væk, ved at dreje på diskant reguleringen, men efter et sekund eller 2 er det tilbage igen. Er det noget alvorligt, tror i 
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
Sendt: 02 Oktober 2012 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at bytte om på højre og venstre højttaler - så flytter hyleriet sig nok, og du har konstateret det ikke er din højttaler fejlen ligger i.
Alvorligt ? Well, hvis din forstærker er ved at gå i sving, kan det nemt koste en diskantenhed livet __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
Til top |
|
|
Supercharger Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2009 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 628
|
Sendt: 02 Oktober 2012 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjek komponenternes tilstand på dit delefilter i højtaleren.
nogle producenter bruger billige bipolare elektrolytter istedet for gode poly kondensatorer 
|
Til top |
|
|
Wasp447 Forum Bruger

|
Sendt: 02 Oktober 2012 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige sat et andet sæt højtalere til og de hyler også, så nu har jeg skrevet til Densen og spurgt om de har nogen ide om hvad der kan være galt  så håber jeg at de har styr på tingene ovre ved vestkysten, det plejer de at have
|
Til top |
|
|
Strand Forum Bruger

Tidl. mr nash
Bruger siden: 13 September 2008 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 531
|
Sendt: 02 Oktober 2012 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ændre overskriften til Densen hylen, måske andre Densen bruger har oplevet det samme og kan komme med lidt erfaring på problem løsning.
|
Til top |
|
|
Wasp447 Forum Bruger

|
Sendt: 02 Oktober 2012 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Done
|
Til top |
|
|
Thomas Sillesen Branchemedlem

Nerds.dk
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1596
|
Sendt: 02 Oktober 2012 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilken forstærker har du ?
Procedure:
A) Sluk for samtlige apparater tilsluttet din Densen. Tænd igen. Er problemet væk ? Hvis ikke:
B) Sluk forstærker. Sørg for at højttaler kabler, IKKE ligger op af signalkabler og strøm kabler. Og sikker dig at strømkabler ikke ligger op af signalkabler. Tænd igen. Er problemet væk ? Hvis ikke:
B) Sluk forstærker. Tag een signal kilde ud (f.eks CD). Tænd igen. Er problemet væk ? Hvis ikke:
C) Sluk forstærker. Tag en anden signal kilde ud. Tænd igen. Er problemet væk ? Hvis ikke: fortsæt til du har testet samtlige signal kilder.
D) Sluk forstærker. Træk et sæt signalkabler ud. Tænd igen. Er problemet væk ? Hvis ikke: fortsæt til der ikke er flere signalkabler tilsluttet.
e) Hvis problemet stadig er der, send den til service.
__________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
Til top |
|
|
Wasp447 Forum Bruger

|
Sendt: 02 Oktober 2012 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Thomas
Tak for at du gider at kaste dig ind i kampen.
Jeg har en Beat 200+300 og Beat 400 cd. Jeg har lavet den helt store fejl finding mht. til kablerne. uden held. Derfor troede jeg også at fejlen lå i højtalerne, men det kan udelukkes, da den samme hylen er i et par system audio.
Jeg har mailet sammen med en michael/densen mand, idag fordi at min cd afspiller nu helt nægter at læse skiven, så jeg kommer over og får løbeværket skiftet, en af de nærmeste dage. hvis jeg da, ikke er kommet min hylen til livs, slæber jeg forstærkerne med også.
|
Til top |
|
|
Thomas Sillesen Branchemedlem

Nerds.dk
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1596
|
Sendt: 02 Oktober 2012 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jamen når du alligevel skal besøge os, så tag også B-300 og B-200 med. Jeg gætter på din B-300 er justeret til "high gain". Så samler den også lidt støj op. Det er bare at skifte en omskifter, så er den på "normal" igen, og den ruller som den skal. Det gætter jeg på er årsagen :)
__________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
Til top |
|
|
Wasp447 Forum Bruger

|
Sendt: 03 Oktober 2012 kl. 07:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Thomas Det lyder fint hvis det bare er en Gain der skal justeres, men samtidig også lidt skræmmende  Jeg har snart haft forstærkerne i 8 år, har den hylen så været der altid og jeg har først hørt den nu  Men hvorom alting er, så tager jeg dem med over til jer på fredag hvis det passer Michael.
|
Til top |
|
|