Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2025 | 15:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Jbl reconing? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
lydfrede
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Maj 2010
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 21 August 2012 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

jeg skal have reconet et par jbl 2235h basser ,jeg har ikke tænkt mig at smide dem til jbl/lydrommet

de har et noget urealistisk forhold til priser ,jeg havde tænkt af prøve pro rep i vejle

har nogle en bedre ide ,det skal helst være i kørselsafstand fra horsens

en privat dude er også fint med mig ,bare han er dygtig

jeg kan evt hjemkøbe reconingskit hvis det er

har fået reconet af en anden jbl reperatør før ,han snød mig og satte aftermarket i mine 2235h kurve ,han lovede mig højt og helligt ,og hovedet på blokken ,af dette var en bedre løsning end originalt jbl ,men kejseren har som bekendt ikke tøj på ,jeg kan ikke høre de spiller bedre ,jeg kan kun høre de ikke kan følge med mine 4412a

har nu kørt aftermarket enhederne igennem ,og det fungerer ikke godt ,de har ikke den dybe klookerene bas  ,har nu for sjov skyld fyret den ene af med en 1200watt pro amp ,i et b380 kabbinet ,det gik mindre godt enheden var så meget ude af balance af den døde ,så det var lige knap 4000kr lige ud i lokummet

Til top Vis lydfrede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lydfrede

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Sendt: 21 August 2012 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

hvorfor ikke bruge glenn skovdal fra basrep@basrep.dk han er billig, og laver et fint arbejde....og en flink fyr....han bor i viuf lige syd for vejle......

vh velkommen

Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen

Jblfan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 21 August 2012 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Sound2Vision i Viborg reconer osse JBL'er - Men _KUN_ med org. systemer, ikke noget med kantrep. e.l. ...

JBLfan

boxer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2011
Lokalitet: Fyn
Sendt: 21 August 2012 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

Prøv at hør hos basrep.dk, han skulle være ret dygtig til hans arbejde.

Ved dog ikke om det kun er selve kantophænget han gør i, men det er da værd at spørge af, koster jo ikke noget.

hehe jeg var så too slow :)

Hans email er glennbasrep@gmail.com, da den anden er død af spam.

lydfrede
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 August 2012 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

aftermarket membramerne er ikke døde ,jeg har skåret støvhætten af ,og fået svingspolen mere rund nu ,den var lidt konisk og skrabede på flere steder ,har masseret den med papir så der nu er frigang hele vejen rundt ,nu spiller de da rimmeligt ,jeg savner dog den kælderdybe bas

jeg kender godt basrep kab være jeg lige skal høre ham ad ,ellers leder jeg efter en der har arbejdet med det i et større firma ,eller et firma der laver det pro ,ellers er der jo det gamle quali service ,det er lukket og overtaget af folk i farum ,de skulle stadig være gode

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 August 2012 kl. 09:17 | IP-adresse registreret  

Firmaet i Farum hedder JJ teknik, og er såvel dygtige som meget venlige.

'Har selv benyttet Basrep til netop rep. af JBL-bas; fint arbejde og fornuftig pris.

MVH

M.M.M.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2007
Lokalitet: København
Sendt: 22 August 2012 kl. 09:35 | IP-adresse registreret  

lydfrede skrev:

aftermarket membramerne er ikke døde ,jeg har skåret støvhætten af ,og fået svingspolen mere rund nu ,den var lidt konisk og skrabede på flere steder ,har masseret den med papir så der nu er frigang hele vejen rundt ,nu spiller de da rimmeligt ,jeg savner dog den kælderdybe bas

jeg kender godt basrep kab være jeg lige skal høre ham ad ,ellers leder jeg efter en der har arbejdet med det i et større firma ,eller et firma der laver det pro ,ellers er der jo det gamle quali service ,det er lukket og overtaget af folk i farum ,de skulle stadig være gode

Hej lydfrede.

Hvis du selv har ekspermenteret med at centere en voicecoil, og er kommet til et godt resultat, har du potentielt mere erfaring end hvad jeg havde, da jeg startede mit første reconeprojekt, som endte virkelig godt, og som jeg lytter til hver dag! Du kan jo prøve at recone selv! -Hvis du har nogen lunde styr på alle tommelfingerne

Martin

lydfrede
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 August 2012 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

jeg kan ikke få limet støvhætten pænt på ,det kræver rutine ,resten er som regel ikke noget problem ved reconing ,og der følger centrerings værktøj med når man køber reconekits ,jeg lærte det i sin tid da jeg kom en del i music tronic i kbh ,i min ungdom

så jeg vil have lavet det proff ,da det bruges som studie udstyr

aftermarket buldrer for meget ,de spiller for fed bas ,de fleste vil nok opfatte det som en fordel ,jeg vil have ren bas og ikke fed bas

mht bas rep ,så var det der jeg fik reconet mine 2225h til 2235h

så jeg bruger aldrig mere glenn til noget ,føler mig snydt ,betalte for at få reconet et sæt 2235h ,havde ikke i min vildeste fantasi forestillet mig han ,ville sp***e mig af med aftermarket ,og han har ikke tilbudt at rette fejlenm ,jeg havde aftallt med ham at han satte jbl membrammer i for 3800kr

ellers var det pænt lavet ,alt glenn laver plejer at være iorden

ved ikke hvorfor han brugte det billige kinesiske l**t ,her gav det et problem med en konisk ,svingspole

det er lidt dumt da membramerne er lette at identificere ,og nej de lever ikke op til jbl's kvalitet

man kan altid google det produktions nummer der står på membramen ,og finde ud af om de jbl enheder man har i sine højtalere er ægte

der er flere herhjemme der reconer med uoriginale kits ,jeg nævner ingen navne

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes