Emne: Det lyder bare rigtigt ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
Spaceman_2 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 500
|
Sendt: 19 Maj 2012 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej alle . Tanken om monitorlyd- hvad er det ?
Jeg har i min egenskab af adskillige år på bagdelen oparbejdet en højttalerserie, som er i min varetægt.
Kæresten er ikke begejstret som mig, men kan dog se og høre hvad det er.
Når man indspiller klassisk musik og gengiver den ( akustisk Guitar ) , ja så ska der nået til at nå Eltax Monotor XI . Den er en ren formidler der. Den har studio plads. Den kan bare det der -- uden tvivl-- den er ren . og billig.
Rent komplekst skal der andre højttalere til , hvilket er grunden til jeg ejer over 10 sæt højttalere , med hver deres egenskaber. nu fortvivler i jo nok i jeres falasisme, men der er brug for diverse enheder, man er vel fanatisk. Eltak Monitor XI er en direkte fremragende højttaler til Akoustik musik. ... Ikke så god til tekco eller videre. . Køb mange højttalere og sæt dem op , alt efter hvad du vil.
Jeg ved godt , at det er ønskedrøm, men alligevel. Det er squ da fedt og spile ud på et par billige højttalere, der giver verdensklasse i gengivelse. ... Hvorfor pokker skal det være så dyrt
Jeg ejer 10 sæt højttalere , alle til enhver lejlighede, men ingen har større rang , end de andere. Formidling.
Skal man nærlytte Akustiske guitares , ja så bliver det Eltax--- Slug den --- DEEP throuat
Det kan den.
Så konklusion er en enhver HI-FI bums har minium 2 sæt højttalere . Til det ene og det andet
mvh Space __________________ I`m the real Santa!! fordi jeg elsker grimt HI - FI . Det spiller
Af Hel... til, men spændende
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 19 Maj 2012 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
En rigtig hifi og musik mand har flere rum.. spis den.
Først i vinterhuset..

Så på første salen.

stuen.

Også mangler der det i huset ved siden af og det store koncert anlæg i kælderen.
|
Til top |
|
|
Spaceman_2 Forum Bruger

|
Sendt: 19 Maj 2012 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er bare et nice setup... sounds like qualiti.
Vi fattige musikkere gør det bare lidt billigere og dør med det. mvh spaceman (87år )
Alt den blues jeg har spillet er tilegnet jer og dem der ikke har noget
mvh space __________________ I`m the real Santa!! fordi jeg elsker grimt HI - FI . Det spiller
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 19 Maj 2012 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rene, din blærerøv  , du tjener s´gu for mange penge på os nørder   . Hva´ er det for en grammo på det sidste billede???? Usædvanligt smukt setup i øvrigt    . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
Sendt: 19 Maj 2012 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk skrev:
Rene, din blærerøv , du tjener s´gu for mange penge på os nørder . Hva´ er det for en grammo på det sidste billede???? Usædvanligt smukt setup i øvrigt  . |
|
|
Tak hvis det var mit sad jeg ikke her..
Nej det er en af mine mange gode kunder, den pladespiller han har er Raven black night og deres nye jubi model med en del arme og pickupper på, også alt det anden.
Men det han har i sin kælder er total sygt, også hænger der lige ca 70 fender fra 50er
|
Til top |
|
|
beta Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 472
|
Sendt: 19 Maj 2012 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enhver hifi-forhandler kan jo slæbe hele varelageret hjem i privaten og påstå, at det er hans private set-up...
|
Til top |
|
|
Janop Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 432
|
Sendt: 19 Maj 2012 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
beta skrev:
Enhver hifi-forhandler kan jo slæbe hele varelageret hjem i privaten og påstå, at det er hans private set-up...
 |
|
|
Nu skriver Rene jo netop det ikke er hans, men en kundes anlæg __________________ Jan O. Pedersen
|
Til top |
|
|
Nissemanden Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 716
|
Sendt: 19 Maj 2012 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Janop skrev:
beta skrev:
 |
|
|
Nu skriver Rene jo netop det ikke er hans, men en kundes anlæg  |
|
|
Og tidsforskellen mellem de 2 indlæg er 2 min. Mon dog, Beta har kunnet nå at se det ??
Jeg ville i øvrigt ikke gidde, at skulle skifte højtalere dagligt. Så jeg ville midst skulle have en omskifterbox - alternativt 2 seperate anlæg. Men har man pladsen (, konen) og lysten så lydder det da fedt!
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
Sendt: 19 Maj 2012 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Hej
en fornuftig mand har 1 rum, 1 setup der kan spille det hele  |
|
|
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
Sendt: 19 Maj 2012 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
nhj4 skrev:
jensen skrev:
Hej
en fornuftig mand har 1 rum, 1 setup der kan spille det hele 
|
|
|
|
|
|
Nej har har så kan kan høre musik lige meget hvad der sker i huset..
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
Sendt: 19 Maj 2012 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
beta skrev:
Enhver hifi-forhandler kan jo slæbe hele varelageret hjem i privaten og påstå, at det er hans private set-up...  |
|
|
Ja kan du endtil skat finder udaf du thjem i privaten, så skal du betale moms og skat af det..
Så nej har kun penge til et par AVI...
|
Til top |
|
|
beta Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 472
|
Sendt: 19 Maj 2012 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er næsten sikker på, at Jensens 2. indlæg ikke var der, da jeg skrev mit - but, nevermind
Det må iøvrigt være dejligt med den slags kunder, ikke som os andre, der bare kommer og kigger...
|
Til top |
|
|
Spaceman_2 Forum Bruger

|
Sendt: 20 Maj 2012 kl. 03:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for jeres indlæg. Dejligt berigende, at se nogle der går op i god lyd - TEKNIK-
Det jeg mente med indlæget, var egentlig back to basic. Det jeg mente var , der er intet der slår en akustik guitar i lyd, uanset om man så bygger det mest sofistikerede anlæg til flere millioner. Det kan ikke beate den, da den er referance . Grunden til jeg nævnte ELTAX monitor XI - var netop- den har denne lyse klang , som egner sig formiddabelt til klassisk guitar, men heller ikke mere. Højttalere idag er blevet mere tekniske vidundere , og dog har de deres berettigelse. Men man kan ikke fuske sig igennem tekniske løsninger af uforståelig karakter for almen brugere, der kun vil høre direkte lyd.
Uanset materiale om det er båndet eller lagret på disk eller LP - har de dog alle mangler- Manglen består i Nærvær. Dvs i, at være et med lyden.
Gå til en klassisk koncert , en ting er at sidde som tilhører , men en anden er at være i orkestret , der har man en anden position- man er temmelig midt i musikken / Larmen ) . Derfor er mit argument. Få nu flere højttaler sæt, de vil nemlig byde dig det , med deres egenskaber af egenlyd , der netop tilpasser sig den enkelte musik form. Billigt kan være godt- for analysens skyld- når man skal defragmentere musik- oversættes til dansk - analysere den enkelte tone, i at transkiptere noderne over på papir. Ikke så mange svinkeærinder.
Uden at træde nogle over fæerne, så vil jeg mene , at mange af de overfede anlæg , der står rundt omkring er mere til syn. men ikke til brug.
At man er en ægte HI-FI roe , hvilket min kæreste også er enig i, men det er ærgeligt , for hende at vores gård er fyldt op med udstyr. Trommer + guitars i alle afskyggninger - basguitarer - en samling af gamle synths - båndmaskiner , og selvfølgelig mine 10 par højttalere. Så bliver hun sindssyg, men som jeg siger- hun er nok i overgangsalderen, på trods af sine 67 år.
Men som sagt , hellere have et udvalg af ting og sager, det er jo det der gør livet sjovt.
Skulle min samleverske blive sur en dag- hvilket hænder, ja så er svaret promte. Gå nu ud og passe de 30 tønder land, eller sæt nogle kartofler. Sjovt nok efter et par timer drikker vi kaffe og skal lige lytte til Bach-- der styrer hun- fordi hun vælger hviket sæt man skal spille på.
mvh Space __________________ I`m the real Santa!! fordi jeg elsker grimt HI - FI . Det spiller
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
Sendt: 20 Maj 2012 kl. 07:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spaceman_2 skrev:
Men som sagt , hellere have et udvalg af ting og sager, det er jo det der gør livet sjovt.
husk at der også skal være penge og plas til at gøre det DU gør  |
|
|
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
Sendt: 20 Maj 2012 kl. 07:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
beta skrev:
Er næsten sikker på, at Jensens 2. indlæg ikke var der, da jeg skrev mit - but, nevermind
Det må iøvrigt være dejligt med den slags kunder, ikke som os andre, der bare kommer og kigger...  |
|
|
Der er mange af sådanne kunder,, de gemmer sig bare..
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
Sendt: 20 Maj 2012 kl. 07:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spaceman_2 skrev:
Tak for jeres indlæg. Dejligt berigende, at se nogle der går op i god lyd - TEKNIK-
Det jeg mente med indlæget, var egentlig back to basic. Det jeg mente var , der er intet der slår en akustik guitar i lyd, uanset om man så bygger det mest sofistikerede anlæg til flere millioner. Det kan ikke beate den, da den er referance . Grunden til jeg nævnte ELTAX monitor XI - var netop- den har denne lyse klang , som egner sig formiddabelt til klassisk guitar, men heller ikke mere. Højttalere idag er blevet mere tekniske vidundere , og dog har de deres berettigelse. Men man kan ikke fuske sig igennem tekniske løsninger af uforståelig karakter for almen brugere, der kun vil høre direkte lyd.
Uanset materiale om det er båndet eller lagret på disk eller LP - har de dog alle mangler- Manglen består i Nærvær. Dvs i, at være et med lyden.
Gå til en klassisk koncert , en ting er at sidde som tilhører , men en anden er at være i orkestret , der har man en anden position- man er temmelig midt i musikken / Larmen ) . Derfor er mit argument. Få nu flere højttaler sæt, de vil nemlig byde dig det , med deres egenskaber af egenlyd , der netop tilpasser sig den enkelte musik form. Billigt kan være godt- for analysens skyld- når man skal defragmentere musik- oversættes til dansk - analysere den enkelte tone, i at transkiptere noderne over på papir. Ikke så mange svinkeærinder.
Uden at træde nogle over fæerne, så vil jeg mene , at mange af de overfede anlæg , der står rundt omkring er mere til syn. men ikke til brug.
At man er en ægte HI-FI roe , hvilket min kæreste også er enig i, men det er ærgeligt , for hende at vores gård er fyldt op med udstyr. Trommer + guitars i alle afskyggninger - basguitarer - en samling af gamle synths - båndmaskiner , og selvfølgelig mine 10 par højttalere. Så bliver hun sindssyg, men som jeg siger- hun er nok i overgangsalderen, på trods af sine 67 år.
Skulle min samleverske blive sur en dag- hvilket hænder, ja så er svaret promte. Gå nu ud og passe de 30 tønder land, eller sæt nogle kartofler. Sjovt nok efter et par timer drikker vi kaffe og skal lige lytte til Bach-- der styrer hun- fordi hun vælger hviket sæt man skal spille på.
mvh Space
|
|
|
Kender ikke noget der har overfede anlæg for at vise det frem, de har det forbi de bruger det meget,, de tyber køber biler eller andet godt...
Ja legetøj gør livet sjovt,, prøv at tænk på de mænd der ikke har nogetalt for mange mænd får ikke lov og tager sig ikke lov sikke et kedeligt liv.
|
Til top |
|
|
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|