Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 11:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: quad els 2905 og martin logan (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
minouche
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2008
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 06 November 2009 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

er optaget af lyden af elektrostater. Især været interesseret i ML. Senest hørt om Quad els 2905, ikke hørt den endnu, bekendt med at især i basområdet er der forskel. Nogen her i forum, som har hørt dem, altså kan sammenligne dem lydmæssigt.

tak. peter

Til top Vis minouche's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af minouche

Old_school
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 06 November 2009 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

Jeg har Quad 989, som er modellen før 2905. De skulle være ens i elektronik og paneler, men 2905 har en metal base som fod og en mere solid ramme. Det skulle betyde at 2905 lyder bedre, går dybere og spiller højere end 989. Har ikke hørt 2905, men går udfra at klangen er nogenlunde den samme.

Som du er inde på mangler der nok lidt bas sammenlignet med ML hybriderne. Jeg har sat en SVS PC 13 Ultra subwoofer til hver af mine, og det har løftet den samlede oplevelse meget, jeg hører aldrig noget uden subberne mere. De integreres fantastisk. Jeg har beskrevet mit setup mere i detaljer her http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=76934&P N=6. Kan ikke se der er noget HT jeg vil skifte, dog kunne jeg da tænke mig en 2905 istedet for 989, men det er spørgsmålet om gevinsten er der i forhold til investeringen? Overvejer noget pass labs effekt i klasse A, folk er ret vilde med dem! Deres 30.5 er en nuttet sag

Jeg ved ikke om det hjælper dig, men jeg kan kun sige køb de Quad, det er en af de bedste HT på denne jord til det den er god til. Og du skal ikke spekulere på lydniveau, jeg bruger mine til film hvor der er tryk på, og jeg har aldrig oplevet at de er slået fra.

Til top Vis Old_school's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Old_school

minouche
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2008
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 08 November 2009 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

Tak for svar til Jakob og old school. Muligvis der kommer flere svar. Det lyder i hvert fald, som i anbefaler køb af Quad els 2905....

mvh.peter

Til top Vis minouche's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af minouche

Jan Eskildsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2009
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 08 November 2009 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Måse kan en trofast læser af high fidellity hjælpe dig. Bladet var for et års tid siden eller lidt mere på besøg hos en lykkelig ejer af Quad 2905. Han havde dog også nogle andre højttalere, men dengang syntes jeg ikke man fik en ordentlig forklaring på, hvorfor og hvad han spillede på de to sæt.
Har desværre ikke bladet mere, men jeg tror det var Sven Bilén, der besøgte ham.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes