Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 17:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: HJÆLP KEF reference two (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Vessel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 28 Oktober 2009 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

Har mulighed for at købe omtalte højttaler til en fordelagtig pris. Er til salg her på siden af en Brian Nielsen. (står som Kef 2,2), men er den model der hedder Kef reference two two

Jeg har fundet en masse god omtale af dem, men kun på engelske sider. Er det en HT man skal vove sig ud i, da jeg nok ikke får mulighed for at høre dem inden køb (han bor på sjælland). Og jeg ved godt at det er lidt vanvigtigt, at købe uden at have hørt, men baseret på det jeg har læst, kan det være et super køb.

HJÆLP med at give råd - og jeg ved godt at det er ørene der hører osv osv, men det er ok med jeres indlæg.

De skal spændes for en Primare a20 og stuen er 40 kvm og der høres Thomas helmig og Volbeat.

Hvad siger I??

Endnu engang tak til dem der hjælper mig

//LB

Til top Vis Vessel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vessel

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 28 Oktober 2009 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

Sikkert et fint køb, afh. af pris?
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

Vessel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Oktober 2009 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Takker Jazz.... Kender du noget til dem??

Jonas_h
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 28 Oktober 2009 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv haft præcis den model du omtaler.. (Hvis de er i rødt træ, kan det være det er dem jeg solgte for et par måneder siden du har set på . De fejler i hvert fald intet). Og ja, Reference 2.2 er model Two Two.

Det er efter min mening en rigtig god højttaler. Den er meget behagelig at lytte til. Synes dog den mangler lidt dynamik efter min mening, men det er mest til film dette bemærkes. Til musik synes jeg den klarer det rigtigt godt - detaljeret diskant og en klokkeklar mellemtone.

Efter en hurtig Google-søgning kan jeg se, at din forstærker er på 2x70 watt.. Det vil jeg bestemt ikke mene er tilstrækkeligt! De kræver utroligt meget af forstærkeren for at komme til sin ret, og med en stue på 40kvm tror jeg du vil få problemer.

Men er det ikke bare at tage et smut til Sjælland og høre dem?  Du kan vel ikke få dem sendt via PostDK alligevel...

EDIT: Så lige, at forstærkeren yder 110 watt i 4 ohm hvilket ser lidt bedre ud. Men kender ikke til forstærkeren så skal ikke kunen sige om det er nok - KEF'erne kræver meget - specielt hvis de ikke skal suppleres med en sub.

Til top Vis Jonas_h's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas_h Besøg Jonas_h's Websted

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 28 Oktober 2009 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

Der er 3dB fra 70 til 140W, så cool it - det er ikke alverden, og hvem har mere end 140W?
Tag din forstærker med i bilen og sæt den til hos køber.
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

Vessel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Oktober 2009 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

Jonas_h skrev:

Jeg har selv haft præcis den model du omtaler.. (Hvis de er i rødt træ, kan det være det er dem jeg solgte for et par måneder siden du har set på . De fejler i hvert fald intet). Og ja, Reference 2.2 er model Two Two.

Det er efter min mening en rigtig god højttaler. Den er meget behagelig at lytte til. Synes dog den mangler lidt dynamik efter min mening, men det er mest til film dette bemærkes. Til musik synes jeg den klarer det rigtigt godt - detaljeret diskant og en klokkeklar mellemtone.

Efter en hurtig Google-søgning kan jeg se, at din forstærker er på 2x70 watt.. Det vil jeg bestemt ikke mene er tilstrækkeligt! De kræver utroligt meget af forstærkeren for at komme til sin ret, og med en stue på 40kvm tror jeg du vil få problemer.

Men er det ikke bare at tage et smut til Sjælland og høre dem?  Du kan vel ikke få dem sendt via PostDK alligevel...

EDIT: Så lige, at forstærkeren yder 110 watt i 4 ohm hvilket ser lidt bedre ud. Men kender ikke til forstærkeren så skal ikke kunen sige om det er nok - KEF'erne kræver meget - specielt hvis de ikke skal suppleres med en sub.

Har jeg forstået det ret, du vil ikke anbefale at købe dem, da de er for tunge at trække, hvis jeg skal få glæder af dem.. Eller skal jeg læder det på den måde, at med 110 i 4 ohm kan det fungere også uden køb af sub??

Lyder til, at det er dem du har solgt. kirsebær/rødt træ.... det er da lidt sjovt (hvad mon du solgte dem for...hmmm)

Hvad mon du vil anbefale istedet...Avance, QLN, Dali 450 eller andet ??

//Lars Bo

Jonas_h
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 28 Oktober 2009 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

Ja lyder i hvert fald som om det kunne være dem :) Men nu vil jeg ikke sidde og sige landsdele/navne her på offentligt forum...

Men som sagt, jeg kender ikke din forstærker så jeg ved ikke om den kan drive dem ordentligt. Kommer også meget an på hvor højt du spiller selvfølgelig og hvor kritisk du er.

Til top Vis Jonas_h's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas_h Besøg Jonas_h's Websted

Vessel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Oktober 2009 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Jonas_h skrev:

Ja lyder i hvert fald som om det kunne være dem :) Men nu vil jeg ikke sidde og sige landsdele/navne her på offentligt forum...

Men som sagt, jeg kender ikke din forstærker så jeg ved ikke om den kan drive dem ordentligt. Kommer også meget an på hvor højt du spiller selvfølgelig og hvor kritisk du er.

Så skriv lige til min privat mail..... omkring detaljer

Lbvessel@hotmail.com

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes