Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 22:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Hvilken højtaler?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jonatan Damsgaa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2009
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 23 Oktober 2009 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

Hej.
Jeg har købt mig en Harman/kardon HK 3250 (manual se: http://www.retrevo.com/support/Harman-Kardon-HK3250-Receiver s-manual/id/386bh431/t/2/), og nu er jeg blevet enig med mig selv om at det er tid til at finde et par højtalerne der kan matche recieveren.
Jeg har lagt 2000-3000 til side til indkøbet, og forestiller mig at jeg vil købe brugt.
Det er vigtigt for mig at udseende og lyd er god.
Jeg har selv kigget lidt på Dali Concept 6, SA 1280 Mk II (desværre nok lidt over mit prisleje), JBL ATX 30 og derudover er der lige kommet et sæt B&W DM7 Mk. II til salg i nærheden af mig.
Jeg er meget åben for foreslag, jeg er selv meget i tvivl, så lad mig endelig hører hvad i synes og selv ville gøre.
Jeg bor i thy, nordjylland, så hvis der er nogle der vil sælge skal det være i midt-, eller nordjylland.

MVH Jonatan

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Sendt: 23 Oktober 2009 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

Dali Concept serien synes jeg du skal holde dig fra. Kedelig kedelig højttaler..
Har du kigget på XTZ?
XTZ 89 Front
til ca 2000 + fragt
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver

Nissemanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 Oktober 2009 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

SA 1280 kan anbefales :) Det eneste af det der jeg har hørt :'( Så hvis du ikke har enorme baskrav - synes jeg du skal spare op :p
Til top Vis Nissemanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nissemanden

carcass
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 23 Oktober 2009 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

Du skal ikke købe Concepten,du skal i hvertfald op i ikon serien hvis du skal købe dali.....bare min mening

BLADELIUS/DYNAUDIO SET-UP

Til top Vis carcass's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af carcass

virious
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 23 Oktober 2009 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

Hvad med at kigge efter noget af det ældre Snell og ProAc fx?

Jeg ville holde mig væk fra Dali, B&W og SA... men det er jo selvfølgelig bare min mening
Til top Vis virious's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af virious Besøg virious's Websted

kenneth74
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2007
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 23 Oktober 2009 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

hej  har selv xtz ..der får du rigtig meget for pengene.. men det kan jeg jo sagtens sige...!!  men jo jeg har haft avance signature 3 mk2  og de spiller meget lig med dem jeg har nu...  xtx 93.wmt.og hvis du mangler lidt budt er ders subs også til at betale..

kan klart anbefaldes......  

Til top Vis kenneth74's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kenneth74

Jonatan Damsgaa
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Oktober 2009 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Hmm.. jeg har ikke kunne finde nogle ProAc i prislejet og de eneste Snell som lå inden for min begrænsede kapital har jeg ikke kunne finde ret meget information om.
XTZ'erne synes jeg ser meget interessante ud, men i tror ikke jeg vil kunne få mere højtaler for pengene hvis jeg købte brugt?

virious
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 23 Oktober 2009 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

Snell E og J serierne spiller p***e fedt og de er til at finde for mellem 1 og 3k...

ProAc bliver nok lidt svært - indrømmet!

Til top Vis virious's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af virious Besøg virious's Websted

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Sendt: 24 Oktober 2009 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

Jonatan Damsgaa skrev:

Hmm.. jeg har ikke kunne finde nogle ProAc i prislejet og de eneste Snell som lå inden for min begrænsede kapital har jeg ikke
kunne finde ret meget information om.XTZ'erne synes jeg ser meget interessante ud, men i tror ikke jeg vil kunne få mere
højtaler for pengene hvis jeg købte brugt?

Jo givet vis. Men jeg synes nu at XTZs nypriser kan hamle op med mange højttaleres brugtpris.
Kan se du bor i nordjylland. Hvis du har lyst er du velkommen til at komme et smut til Aars og låne mine XTZ 93 WMT med
hjem og lytte til dem der. Så kan du jo selv bedømme om du synes ydelse/pris rækker :)
Bare send en priv besked hvis det har interesse.

Mvh
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver

carcass
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 24 Oktober 2009 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

rskriver skrev:
Jonatan Damsgaa skrev:

Hmm.. jeg har ikke kunne finde nogle ProAc i prislejet og de eneste Snell som lå inden for min begrænsede kapital har jeg ikke
kunne finde ret meget information om.XTZ'erne synes jeg ser meget interessante ud, men i tror ikke jeg vil kunne få mere
højtaler for pengene hvis jeg købte brugt?

Jo givet vis. Men jeg synes nu at XTZs nypriser kan hamle op med mange højttaleres brugtpris.
Kan se du bor i nordjylland. Hvis du har lyst er du velkommen til at komme et smut til Aars og låne mine XTZ 93 WMT med
hjem og lytte til dem der. Så kan du jo selv bedømme om du synes ydelse/pris rækker :)
Bare send en priv besked hvis det har interesse.

Mvh
Der har vi sgu en rigtig Hi-Fi ven i nøden

BLADELIUS/DYNAUDIO SET-UP

Til top Vis carcass's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af carcass

Jonatan Damsgaa
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Oktober 2009 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

Hej.
Mange tak for hjælpen, jeg tror ikke jeg behøver at hører dine XTZ, rskriver, for det er jo en anden model, og jeg tænker at jeg køber XTZ 89'eren, og der er jo også "30 dages Buy and try", så nu ser jeg.

Men nu kan jeg se at der er mulighed for at Bi-wire højtalerne, og da jeg ikke har så meget erfaring med dette, vil jeg hører om det vil være bedst at forbinde hver højtaler til to udgange på recieveren, altså en til hver ledning sæt, eller om jeg kun skal bruge en udgang pr. højtaler?
Jeg tænker at jeg vil Bi-wire på højtaleren, men spørgsmålet er så hvordan jeg skal forbinde til recieveren, for der er fire udgange, men jeg synes at have læst at jeg kun skal forbinde hver højtaler til en enkelt udgang på recieveren??

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes