Forfatter |
|
Grosen Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 87
|
Sendt: 30 August 2009 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har, omsider, fået "lov" til at få et sæt gulvhøjttalere. Kravet er blot at de ikke fylder for meget. Jeg har derfor kigget en del på højttalerne fra System Audio. Men er der andre gode bud på smalle højttalere, når vi snakker en brugtpris på mellem 2000-5000,-?
De skal spiller på en Primare I21 samt Primare DVD26, og kommer til at spille både Jack Johnson og Metallica.
Venlig hilsen
/Grosen
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
Sendt: 30 August 2009 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har for nyligt lyttet til Neat Motive 2 - en ren hyggespreder! Man bliver lidt forbavset over, at en højttaler på 76,5 cm kan spille så stort. Ikke en præcis højtaler, men rigtig god til at underholde. Men den røg vist ud af din prisklasse med 10kkr. for et sæt - men de har også mindre modeller.
http://www.neat.co.uk/p_pages/motivetwo.php
Mvh.
|
Til top |
|
|
hifi-fjols Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 368
|
Sendt: 30 August 2009 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu skal jeg selvfølgelig ikke blande mig alt for meget i din økonomi, men højttalerne er jo et af de vigtigste komponenter i et hifi setup. Mener en artikel herinde sætter dem til ca. 70% af lyden - og i en artikel hvor forskellige forretninger skal finde det bedste anlæg til 25k, bliver største del af budgettet brugt på højttalere. Og når din kilde er i den gode ende af skalaen  , synes jeg det er synd at "spare" på højttalerne.
Jeg siger ikke, at det er umuligt at finde højttalere i 3-5000 Kr. klassen, der er dit anlæg værdigt, men når der er krav til størrelsen, bliver det svært.
Umiddelbart er mit bedste bud, som du selv er inde på System Audio. Derudover har DALI nogle bud (IKON 6-7 og Mentor), men de er ret dyre og svære at finde brugt, desuden ligger ikon højttaler ikke i klasse med Primare, hvis du spørger mig. B&W har lavet CM7 som er en rigtig god højttaler, men som igen er ret dyr og svær at finde brugt. __________________ ... and hifi for all
|
Til top |
|
|
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
Sendt: 30 August 2009 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Små, slanke gulvhøjttalere kræver næsten altid en sub. Så den skal du nok også ud og spørge om lov til.
Alternativt kan du høfligt gøre din elskede opmærksom på at stuen er fælles opholdsplads og ikke hendes
Femina-drøm alene. Med mindre hun da betaler hele huslejen? Hvis I er glade for hinanden, skal I være
sammen i mange år. Skal hun sætte indretningsdagsordenen de næste 40 år?
|
Til top |
|
|
bsl2 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 511
|
Sendt: 30 August 2009 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej grosen
prøv lydbutikken på frederiksberg .de har en model der hedder epos 303 til 5000 for et sæt. de er ikke ret store og spiller fremragende til prisen
vh bsl2
|
Til top |
|
|
Kenneth_P Branchemedlem

Anmelder i Fidelity og på nomono.dk
Bruger siden: 03 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 324
|
Sendt: 30 August 2009 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Jeg har for nyligt lyttet til Neat Motive 2 - en ren hyggespreder! Man bliver lidt forbavset over, at en højttaler på 76,5 cm kan spille så stort. Ikke en præcis højtaler, men rigtig god til at underholde. Men den røg vist ud af din prisklasse med 10kkr. for et sæt - men de har også mindre modeller.
Mvh.
|
|
|
Helt enig!
Neat Acoustics højttalere, bør helt klart gives et lyt - du vil blive overrasket. __________________ Mange hilsner,
Kenneth
Skribent/anmelder i Fidelity og på nomono.dk/.se
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

|
Sendt: 30 August 2009 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kenneth_P skrev:
Milu skrev:
Mvh.
|
|
|
Helt enig!
Neat Acoustics højttalere, bør helt klart gives et lyt - du vil blive overrasket.
|
|
|
Og så skal det lige nævnes, at på trods af størrelsen, ikke skal tilsættes en subwoofer - ihvertfald ikke lytterum af en almindelig størrelse. Faktisk tror jeg man skal passe lidt på i for små rum.
Mvh.
|
Til top |
|
|
Grosen Forum Bruger

|
Sendt: 30 August 2009 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Tak for de mange, og hurtige, input til tråden her. Godt at få udvidet sin horisont lidt. Neat Acoustics SER jo fremragende ud, så hvis de også spiller godt - ja, så er jeg solgt. Motive 1 er jo også et bud. Milu, de 10k, er det for et brugt sæt? Den prisklasse jeg angav, var trods alt brugt priser, og et sæt koster jo gerne de halve når det er brugt. Jeg kan dog kun finde denne ene forhandler af Neat: http://www.exoticaudio.dk/. Er der ikke andre? Med en pris på 13.750 for Motive 1, ville denne højttaler helt klart være et godt bud brugt for mig. Motive 2 til 9.950 er helt sikkert også attraktiv. Men er de til at opstøve brugt?
Hifi-fjols: Jeg kan sagtens følge dig. Lige nu spiller mit Primare setup med en gang B&W DM600 S3, og i første omgang vil jeg gerne prøve hvad et sæt "fornuftige" gulvhøjttalere kan gøre for lydbilledet. Økonomisk hænger det desværre heller ikke sammen med noget til langt over 5k. JEg har kig på et sæt System Audio 1550 - de har en nypris på 8.000,- og ligger i en fornuftig prisklasse brugt. Har dog ikke hørt dem endnu, kun læst anmeldelser.
Jazzman: Syntes dit indlæg er lettere upassende, sorry, men prøv parterapi.dk. Det er en velkendt joke at vi skal "have lov" til at have højttalere og anlæg - lad være med at ligge for meget i det. Jeg ønsker heller ikke 2 x Dali 909 i stuen!
Bsl2: Jeg vil køre forbi og lytte engang til Epos.
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

|
Sendt: 30 August 2009 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
www.exoticaudio.dk er importør af Neat. Mener at ha' set ABaudio har solgt dem. Ellers stik exoticaudio en mail. Prisen er pr. sæt nye. De bliver nok svære at støve op brugt. Jeg ville, i dit sted, lægge et alvorligt øre til dem, inden jeg ville i den største model. Pga. basporten er i bunden, er der en masse gain i bunden. Det vil også afhænge af dit gulv, træ kontra beton.
Men altså Motive 2 er altså så nuser, at man får lyst til at kramme dem!!
Mvh.
|
Til top |
|
|
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
Sendt: 30 August 2009 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Grosen skrev:
.Jazzman: Syntes dit indlæg er lettere upassende, sorry, men prøv parterapi.dk. Det er en velkendt joke at vi skal "have lov" til
at have højttalere og anlæg - lad være med at ligge for meget i det. Jeg ønsker heller ikke 2 x Dali 909 i stuen! |
|
|
Det var heller ikke meningen at lægge så meget i det. Pointen var, undskyld jeg ikke fik det skåret ud, at nåle-modeller i
sagens natur er noget bassvage.
Hvis jeg (som heller ikke har to køleskabe stående) skulle kigge efter slanke (HT-)modeller, ville jeg gå efter www.piega.ch
Piega
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

|
Sendt: 30 August 2009 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Siankovic Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 422
|
Sendt: 31 August 2009 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audiovectors K serie er også et bud på en pæn og smal gulvhøjttaler med en hæderlig lyd. __________________ The information is out there...
|
Til top |
|
|
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1404
|
Sendt: 31 August 2009 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Disse er nu heller ikke helt uden evner:
http://www.cableman.dk/product.asp?product=2859
__________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
Sendt: 31 August 2009 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1263
|
Sendt: 31 August 2009 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Grosen Forum Bruger

|
Sendt: 31 August 2009 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak for alle jeres anbefalinger - er helt overvældet! Tror dog stadig jeg gå efter et sæt System Audio til at starte med - Neat Acoustics står næst for...
|
Til top |
|
|
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1263
|
Sendt: 06 September 2009 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Grosen skrev:
Mange tak for alle jeres anbefalinger - er helt overvældet! Tror dog stadig jeg gå efter et sæt System Audio til at starte med - Neat Acoustics står næst for... |
|
|
Hej Grosen
Har du fået fat i nogle nye gulvhøjttalere, hvis ja vil jeg gerne vide hvad du endte op med.
Mvh
Torben
|
Til top |
|
|
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
Sendt: 06 September 2009 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Folk anbefaler tit System Audio 1280 mkII (tror jeg den hedder), som findes på brugtmarkedet typisk i 3500-4000kr
|
Til top |
|
|
Grosen Forum Bruger

|
Sendt: 06 September 2009 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har i dag været ude at hente et sæt brugte System Audio 1550, og for satan hvor det bare spiller. Jeg er dybt imponeret og dem og Primare-systemets evner.
Tak for anbefalingerne ovenfor - jeg vil stadig tage ind og høre Neat Acoustics en af dagene.
/Grosen
|
Til top |
|
|