Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2025 | 22:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Infinity Renaissence 90 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
plett89
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 29 August 2009 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

Hej til hvem dette kunne vedrøre  

Jeg og et par kammerater er meget hi(end)fi interesserede, dog er jeg den med mindst elektronisk viden de to andre er uddannet henholdsvis elektronikmekaniker og elektronikfagtekniker og de ynder at bygge deres højtalere selv, efter steen duelunds' principper med hjemmelavede komponenter, mikrofon udmåling af højtaleren for at alle enheder faser harmonisk, utroligt nok har jeg aldrig hørt fabrikshøjtalere spille så overdådigt som dem mine kammerater laver og lytte DET er JEG god til! Men nok om alt, mit spørgsmål er så: efter at jeg har lånt et par infinty R90 af en kammy, som godt nok skal ha en strømstærk forstærker, ville jeg høre om der er nogen som ved om delefiltret er ordentligt lavet i disse, for de lyder godt nok som at de har noget fornuftigt at byde på, men skal lige ha en anelse kraftigere forstærker på for opnå deres fulde potientiale skulle jeg mene....

"Øret, er sjælens hoveddør"

ulrikmm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 29 August 2009 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

I sig selv er det i hvert fald en rigtig god HT. Som jeg husker den, var min eneste reservation at diskanten kunne savne lidt
"krop" ifht. mine gamle elektrostater.

Hvis du laver delefilter om, vil jeg da foreslå at beholde det gamle intakt, og så lave et nyt, så du kan skifte frem og tilbage og
se, om du kunne "bessermache" eller ej.

Mvh Ulrikmm
Til top Vis ulrikmm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ulrikmm

Bettebas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 30 August 2009 kl. 10:08 | IP-adresse registreret  

Hej plett89

Jeg har ejet et sæt i 13 år (har dem ikke mere, men har tit savnet dem) og haft den samme ide som dig.

Men det koster kassen hvis du gør det og der er ingen garanti for, at det bliver bedre.

Går du igang alligevel er ulrikmm´s forslag det eneste rigtige. Bare fordi det lyder anderledes er det jo IKKE ensbetydende med, at det ER bedre. Bedre måledata eller ej. Prøv at skifte  kablerne internt, med nogle længere, så du kan teste med delefilteret eksternt. Meget nemmere og hurtigere end, at skille højttalerne ad, for at skifte rundt.

Og som du selv siger, så vent til du har hørt dem, med en ordentlig forstærker. De er SÅ afslørende og hvis det er et hardware problem, så hjælper det ikke med nyt delefilter IMO.

Held og lykke.

MVH

Til top Vis Bettebas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bettebas

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes