Tilbage til HIFI4ALL.DK 3. juli 2024 | 10:51   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: forstaerker til Dynaudio Focus 140 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
daneinsg
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juni 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 40
Sendt: 05 Juli 2009 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

ved ikke lige om jeg skal spoerge her, i analog, eller surround.. jeg proever her foerst

Har for nylig anskaffet mig nye Dynaudio hoejttalere i et 7.1 setup og vil gerne have det bedste ud af dem baade i stereo og surround. jeg prioriterer stereo hoejere end surround, men vil naturligvis gerne have det bedste i begge situationer. jeg vil gerne undgaa alt for mange komponenter..

mine fronts er Focus 140, center 200c og 4 x 42 SAT som surround og bagkanaler. sub er en aeldre Mission 75AS som maaske bliver opgraderet en gang i fremtiden..

mine nye hoejttalere bliver indtil videre drevet med en aeldre Audiolab 8000S (2x60W) paa front og bruges som integreret ved 2-kanal stereo, og som effekt sammen med min Yamaha RX-V1500 receiver ved surround.

jeg er faktisk ret imponeret over lyden med den lille Audiolab som driver Focus 140, men jeg tror de vil lyde endnu bedre med noget mere power..

Jeg vil gerne hoere ideer til hvordan jeg bedst kan opgradere, jeg kan goere det skridt for skridt eller hele vejen fra starten. skal lige naevnes at jeg bor i Singapore saa nogle produkter er ikke let tilgaengelige, og priserne varrierer fra dk, generelt er mainstream saa som denon, marantz etc billigt her, hvorimod high-end produkter koster ca som i dk.

min stue er ca 4 x 7 m

mine tanker/ideer er som foelger:

2/3/5/7-kanal effekt forstaerker sammen med min existerende surround receiver (Yamaha 1500)men i dette tilfaelde vil forforstaerker i surround receiver blive brugt i stedet for Audiolab hvilket nok vil vaere den begraensende faktor.. kan altid opgrade i fremtiden med en pre/pro eller ny AVR.

ny surround receiver, har kig paa den nye denon 4310 som koster ca kr 7500 heude, men har den nok power til 7 x 4 ohm Dynaudio? eller skal jeg kombinere den med 2/3 kanal effekt forstaerker?

pre/pro setup, noget i still med Rotel RSP-1570 (ca kr 9000) sammen med passende class D effekt forstaerkere fra rotel (2x250/500W RMB-1572 koster ca kr 5.5k, 5x100/200W RMB-1565 ogsaa ca 5.5k).

men er rotel pre/pro vaesentligt bedre end Denon 4310? i surround tvivler jeg paa det, men maaske i stereo?

eller skal jeg op i en dyrere high-end pre-pro for at faa vaesentligt bedre 2 kanal lyd?

Maaske en billigere Surround receiver fx Marantz 6003 som koster ca kr 3000 her, sammen med en 2 eller 3 kanal effekt forstaerker til fronts/center? eller med en god kvalitet integreret med bypass. men er en Marantz 6003 bedre end min aeldre Yamaha i stereo og/eller surround?

nogen fordel i at have de nye HD formater kodet i forstaerker frem for i Oppo blue-ray spiller? ud over nemmere med hdmi end 8xkabler..

forvirret? basically bedste loesning inden for rimelighedens budget graenser til baade strereo og surround sammen med mine Dynaudio..

 

 

Til top Vis daneinsg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af daneinsg
 
Arete
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Juni 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 95
Sendt: 06 Juli 2009 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

Bare af ren nysgerrighed, men hvor kan du finde en Denon 4310 til 7500? For det er efter min mening en meget god pris!
Til top Vis Arete's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Arete
 
kasper-n
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Marts 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 121
Sendt: 06 Juli 2009 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

Jeg køber den 4310 med det samme hvis den kun koster 7500
Til top Vis kasper-n's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kasper-n
 
Arete
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Juni 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 95
Sendt: 06 Juli 2009 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

Ja det ville jeg også gøre :)
Til top Vis Arete's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Arete
 
Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 September 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 937
Sendt: 06 Juli 2009 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv Focus 140 og mine erfaringer med forstærkere siger at Rega Mira3 lyder rigtigt lækkert på dem, Elicit giver muligvis lidt mere, havde ikke en kilde der var god nok til at retfærdigøre den. Men det allerbedste jeg har oplevet endnu er Bladelius Thor MKII, den spiller bare ligesom den skal sammen med Dynaudio'erne, den har tilpas med kræfter og formår virkelig at sætte liv i højtalerne.
Alternativt tror jeg det kunne være fedt med to Rega Exon monoblokke til de Focus'er, har dog ikke hørt dem på Focus 140 endnu..


__________________
Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
Til top Vis Rune|WildChild's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rune|WildChild Besøg Rune|WildChild's Websted
 
daneinsg
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juni 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 40
Sendt: 06 Juli 2009 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

ja jeg ved godt kr 7500 for en denon 4310 er billigt sammenlignet med danmark.. som sagt bor jeg i singapore og visse maerker er meget billige herude. Denon 4310 koster S$ 2075 hvilket med dagens kurs er DKK 7613.

en Denon 1910 koster vidst S$ 700 = kr 2500

hvis der er nogen some rejser forbi kan i faa 7% moms tilbage i lufthavnen hvis i tager den med ud..

maerker som bladelius som bliver foreslaaet findes sandsynligvis ikke herude, og hvis de gjorde ville det nok vaere til priser som er mindst paa niveau med danmark/europa.

af de mindre maerker kan jeg bla finde Parasound (ca samme pris USA listepris), Primare (dyrere end danske/svenske netbutikker, bel canto (lidt billigere end USA listepriser efter forhandling), rotel (lidt billigere end USA liste priser).

Denon og Marantz er billigt, men Yamaha er noget dyrere. Arcam koster som i UK.

fx koster marantz 8003 saettet ca S$4000 = ca kr 15500 mens en arcam 600 receiver S$ 7500

sjovt nok var mine dansk produceret dynaudio hoejttalere ca 30% billiger end listepris i dk, men det var efter at have forhandlet 20% af listeprisen herude.

Kan vaere jeg skal tage fordel af de lave priser paa denon og proeve den 4310, og hvis jeg mangler effekt eller ikke er tilfreds med stereo ydelsen kan jeg jo kigge paa en 2/3 kanal forstaerker.. jeg synes rotel's ice power RMB-1572 med 2x250/8ohm 2x500W/4Ohm til kr 5500 ser interessant ud.

 

 

Til top Vis daneinsg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af daneinsg
 
Arete
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Juni 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 95
Sendt: 06 Juli 2009 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Ja jeg ville klart forsøge med Denon, når det er så billigt i Singapore! Ellers evt. en Denon AVC-A1HDA, den er en kraftig sag, som er blevet rost mange steder.

Kører I med samme strøm som herhjemme i Singapore? Så kunne da godt være man skulle tage et smut forbi, næste gang man skal ud at rejse ;)

Til top Vis Arete's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Arete
 
Kenneth_P
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Anmelder i Fidelity og på nomono.dk

Bruger siden: 03 Maj 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 325
Sendt: 06 Juli 2009 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Rune|WildChild skrev:
Jeg har selv Focus 140 og mine erfaringer med forstærkere siger at Rega Mira3 lyder rigtigt lækkert på dem, Elicit giver muligvis lidt mere, havde ikke en kilde der var god nok til at retfærdigøre den. Men det allerbedste jeg har oplevet endnu er Bladelius Thor MKII, den spiller bare ligesom den skal sammen med Dynaudio'erne, den har tilpas med kræfter og formår virkelig at sætte liv i højtalerne.
Alternativt tror jeg det kunne være fedt med to Rega Exon monoblokke til de Focus'er, har dog ikke hørt dem på Focus 140 endnu..

Jeg vil ligeledes skyde på at Bladelius Thor eller Tyr (afhænger af budgettet...) vil være et rigtig godt match. Dynaudio og Bladelius kan noget sammen. Flere gange har jeg hørt Thor'en og Contour-serien, som sammen har spillet rigtig godt. Jeg er sikker på at det også gælder Focus-serien.



__________________
Mange hilsner,
Kenneth

Skribent/anmelder i Fidelity og på nomono.dk/.se
Til top Vis Kenneth_P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kenneth_P Besøg Kenneth_P's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes