Tilbage til HIFI4ALL.DK 1. juli 2024 | 11:01   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: B&W DM603 S3 vs. DALI Concept 6, HJÆLP !! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
michaelguldstee
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Juli 2009
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 16
Sendt: 05 Juli 2009 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

Hej allesammen.

Håber der er nogle der kan hjælpe med et par spørgsmål. Jeg er helt nybegynder indenfor hifi så vær god ved mig og skær gerne tingene lidt ud i pap. :-)

Jeg er på udkig efter et stereo anlæg til stuen hvor jeg kan sætte computer til og afspille musik derfra. Jeg har ikke alt for mange CD'er så det bliver primært fra computeren.
Er det overkill og købe stor hifi til det eller er lydkvaliteten fra computeren udemærket stort anlæg.

Nyprisen er nok omkring 10-12.000 kr men er meget interesseret i at købe brugt og mit reelle budget vil nok være 5000kr. (er det realistisk)

Jeg har surfet lidt rundt og kan fornemme at folk er godt tilfredse med Dali Concept 6, som kan fåes brugt for 2000kr. Jeg har også kigget lidt på B&W DM603 S3 ligger omkring 3500-4000kr. Er de så meget bedre end Dali'en ?

Så har jeg også lidt kig på en NAD C372 som ligger til 3000kr men kan jeg nøjes med med mindre, evt. en NAD C320 til 2000kr ?


Kan i ikke give plusser og minusser til de forskellige muligheder.

På forhånd mange tak for hjælpen..
Til top Vis michaelguldstee's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af michaelguldstee
 
mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 4790
Sendt: 05 Juli 2009 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

Det er principielt ikke overkill at anskaffe en ordentlig forstærker og gode højtalere, blot fordi lydkilden er en 'puter. Faktisk er det blevet sådan, at går du 'hele vejen', kan du få en meget høj lydkvalitet på den måde. Tilstrækkelig høj til, at de nævnte komponenter kunne blive det svage led!

Men, det afhænger jo så osse af kvaliteten af de 'lydbestemmende' dele i din computer. Har du ikke haft ordentlig lyd før, kan jeg ikke forestille mig andet, end at du vil opleve de komponenter du nævner, som en stor forbedring. Den dårlige nyhed er, at du måske osse vil høre negative sider i gengivelsen, som før var uhørlige. 
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon
 
micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2118
Sendt: 05 Juli 2009 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

B&W DM603s3 lammetæver enhver Concept model flere gange! Bestemt den ekstra udgift værd. 603s3 er ikke nogen perfekt højtaler, men det den gør forkert kan sagtent tilgives, og har endda sin egen charme. Concept der i mod, gør vel det hele forkert... Og så sælges de endda som om de skulle være en af de tunge drenge der virkelig kunne sætte fut i teenage værelset? Og det er da lige præcis noget de ikke formår!

Sammenlignet med 603s3, så er bunden helt fraværende, hvor 603'eren er boostet en del (men det gør vel heller ingenting, hvis det skal imponere lidt?) Concept diskanten er næsten det værste af det hele, skinger, tynd og ingen sjæl.

 

Du burde kunne høre en tilnærmelsesvis sammenligning nede i hifiklubben, med den nyere B&W 684, som ikke ligger milevidt fra den gamle model. Men der er bestemt en verden til forskel fra Concepterne...

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18
 
michaelguldstee
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Juli 2009
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 16
Sendt: 05 Juli 2009 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

Mange tak for svarene allerede !! har allerede været en stor hjælp..

Hvad gør jeg så nu ? Jeg har fået tilbudt et sæt 603'ere med en NAD T742 Surround Reciever til 5000,-  kan den reciever godt trække højtalerne og er prisen nogenlunde?

Til top Vis michaelguldstee's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af michaelguldstee
 
Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 November 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1409
Sendt: 05 Juli 2009 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

En NAD C 320 (2x50W) trækker fint 603 s, og NAD forstærkere har det med at have nogenlunde samme lydkarakterestik. Så mit bud er at en T742 er et ganske fint match til dem. Men hvis du ikke skal udvide til surround er det totalt spild!!

__________________
Mvh. Bjørn.
Til top Vis Ney_'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ney_
 
dysterland
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 August 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 769
Sendt: 05 Juli 2009 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

En computer med et godt lydkort kan sagtens retfærdiggøre et ordentligt anlæg - det bruger jeg selv

__________________
HTPC, V-DAC, NAD 1240, 2x LC Audio The End, Avance Dana 980, Dual 1226 m. OM10 pickup
Til top Vis dysterland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dysterland Besøg dysterland's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes