Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 11:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: vienna beethoven concert grand (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
stefan9000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 05 Februar 2009 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

hej...

jeg står i lidt at et dilemma, da jeg står og er ved at sælge min arcam forstæker imorgen(fredag).

den skal sælges til en privat kunde. problemet ligger så i at jeg har taget kontakt til vassagohifi i odense, og han tilbyder mit et rigtig fedt tilbud, hvis han får mit arcam i bytte for derimod at købe en sæt vienna beethoven concert grand.

er det værd at sige til manden som kommer og handler i morgen at min forstærker og dvd ikke længere er tilsalg, eller vil jeg få en fed oplevelse af sådan et sæt vienna (har aldrig hørt dem)

så det jeg egentlig ville høre om, er om det kan svare sig at afbryde handlen for at ta ned for at høre en højt. som jeg ikke kender noget til. 

jeg kan godt lide at der er "skub" og "punch" i ht'er, gerne en god, fast og dyb bund samt en dejlig åben og detaljeret ht'er.

så spørgsmålet er: ER DET, DET VÆRD????

mvh. stefan 

Til top Vis stefan9000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stefan9000

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 Februar 2009 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

Vienna er en fin HT´er. Men den kan i mine ører ikke ligefrem kendetegnes ved at være åben i lyden. Nærmere det modsatte

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 Februar 2009 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

- et hurtigt indspark herfra; Vienne BCG er bestemt en rigtig fin højtaler, og ud fra de kriterier du angiver, tror jeg at den vil passe meget fint til dig. Og jeg kan slet ikke genkende thuekays udsagn om lukkethed. Jeg HAR netop denne højtaler, og måske den ikke ligefrem er linear i sin gengivelse, men den spiller "musik" på den "fede måde. 'havde på et tidspunkt også den her i forummet meget "berømte" Dali Grand hjemme til sammenligning, og i mine ører var der bare slet ingen tvivl om hvilken een som spillede bedst "musik"; Vienna'en!!!!!!. Især diskanten oplevede jeg som mere "behagelig" ( OG åben), hvorimod den på Grand'en virkede mere "Cerwin vega-agtig" / "skrigende"

Mvh

stefan9000
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2009 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

okay... men i kan godt se det er langt at køre til odense og droppe den aftale man har hvis det ikke lige er det man søger... og ud fra det er begge skriver er jeg jo næsten stadig på bar bund, - selvom jeg nu helst vil høre at de selvfølgelig er p***e fede, haha:) 

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Sendt: 05 Februar 2009 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

http://www.hifi4all.dk/forum/search.asp?KW=vienna+conc ert+grand&SM=1&SI=PT&FM=0&OB=1

http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=940&zoneid=3

Det er en supervellydende lidt varmtklingende højttaler og den spiller bare musik

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 Februar 2009 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

- Ved du hvad; sælg du din arcam til den køber du selv har fundet, og så se om du ikke kan finde et sæt brugte Viennaer til salg i det nordjyske som du så kan lytte til. Og om du ønsker et nyt sæt, er jeg sikker på at Vassagohifi også har et godt tilbud om du ikke har noget at bytte ind - jeg er faktisk sikker på at du vil kunne gøre en endnu bedre handel om Rene IKKE skal have noget i bytte ;)

Mvh

stefan9000
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2009 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

mn1974, kan ikke åbne de link's du sender mig??

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2009 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

anmeldelse af Vienna Concert grand

søg her i forum på ovennævnte højttaler

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2009 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Jesper Andersen skrev:

- et hurtigt indspark herfra; Vienne BCG er bestemt en rigtig fin højtaler, og ud fra de kriterier du angiver, tror jeg at den vil passe meget fint til dig. Og jeg kan slet ikke genkende thuekays udsagn om lukkethed. Jeg HAR netop denne højtaler, og måske den ikke ligefrem er linear i sin gengivelse, men den spiller "musik" på den "fede måde. 'havde på et tidspunkt også den her i forummet meget "berømte" Dali Grand hjemme til sammenligning, og i mine ører var der bare slet ingen tvivl om hvilken een som spillede bedst "musik"; Vienna'en!!!!!!. Især diskanten oplevede jeg som mere "behagelig" ( OG åben), hvorimod den på Grand'en virkede mere "Cerwin vega-agtig" / "skrigende"

Mvh

I begrebet "åben" ligger jeg at højttaleren så er relativ neutral og spiller mere eller mindre det som kommer ind i den den.

Det gør Vienna BCG ikke i mit hoved. Jeg syntes den er meget mørk i lyden, lidt bamset, for tilbagelænet. Det gør den lyder meget behagelig, men også bliver utrolig kedelig i længden da den farver alt musik.

Men jeg ved godt der er mange som syntes det er en fremragende højttaler.

Så ud og lyt på den ! De er i hvert fald flotte

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 05 Februar 2009 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

Jeg må erklære mig enig med thuekay.

Tror heller ikke det er det optimale valg, hvis du søger åbenhed og detaljer. Bund er der nok af, måske endda for meget, hvilket også gør at den ikke lyder stram og præcis. Det hele bliver for bamset og oppustet.

Skal det absolut være Vienna, så ville jeg hellere kigge på BBG. Det synes jeg umiddelbart er den mest fuldendte højttaler i serien. Men generelt set, tror jeg du ville få mere ud af dine penge andetsteds end VA.

Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle

stefan9000
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2009 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

ja, det er jo også lige det med udseendet:) de er rigtig flotte at kigge på også. okay tror godt jeg kan følge hvad du mener i din beskrivelse wildstyle/thuekay.. men hvad skal man så kaste penge efter hvis man både vil have lidt vellyd og så en fornuftig ht at se på??

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2009 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

stefan9000 skrev:

ja, det er jo også lige det med udseendet:) de er rigtig flotte at kigge på også. okay tror godt jeg kan følge hvad du mener i din beskrivelse wildstyle/thuekay.. men hvad skal man så kaste penge efter hvis man både vil have lidt vellyd og så en fornuftig ht at se på??

Find et sted at lytte til dem inden du afskriver dem... det er i hvert fald min holdning.

stefan9000
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2009 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

ja det ville jeg også meget gerne, sagen er bare den at jeg ikke har kunnet finde en forhandler her i nordjylland, eller omegn.. det tættest er vidst fyn/odense

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2009 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

stefan9000 skrev:
ja det ville jeg også meget gerne, sagen er bare den at jeg ikke har kunnet finde en forhandler her i nordjylland, eller omegn.. det tættest er vidst fyn/odense

prøv at oprette et indlæg på forum om der er nogen der har et sæt stående hjemme som du evt. kunne komme til at lægge øre til...

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2009 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

stefan9000 skrev:

Amphion er også flotte. Måske næsten modsat Vienna. Ligefremme, neutrale og masser af detaljer. Meget fast bund. Dem har jeg valgt. http://www.amphion.fi/index.php?sivu=1

Dynaudio. I mino øjne ret neutrale. Flotte? Nogle af dem imo. http://www.dynaudio.dk/

System Audio. Ret flotte mange af deres modeller imo. http://www.system-audio.com/

Filmtosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004
Sendt: 05 Februar 2009 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

Hvis du skulle have lyst er du velkommen forbi mig og høre mit sæt vienna beethoven concert grand.

Bor i toppen af nordjylland

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2009 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

Filmtosse skrev:

Hvis du skulle have lyst er du velkommen forbi mig og høre mit sæt vienna beethoven concert grand.

hehe, jeg overvejede at sige til ham at han skulle skrive til dig, men syntes alligevel at det måske var for meget

stefan9000
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2009 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

mange tak skal i have for jeres tilbud.. hvis jeg alligvel er på vej til århus, så tager det jo ikke meget længere tid til odense:) hehe

Filmtosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004
Sendt: 05 Februar 2009 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

mn1974 skrev:
Filmtosse skrev:

hehe, jeg overvejede at sige til ham at han skulle skrive til dig, men syntes alligevel at det måske var for meget

Så var det jo godt jeg selv tilbød det

stefan9000
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2009 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

toppen er nordjylland, hva er det.. og hvad for noget grej spiller for??

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes