| Forfatter |
|
malkris Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 178
|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 07:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har solgt mine Linn Ninkaer og er på vej ned i KT for at anskaffet mig et sæt Dynaudio Focus 140. Med deres tilbud på 20% ( ) kan jeg bare ikke lade være.
Umiddelbart skal de spille på en Linn Classik, som jeg er 100% glad for. Der er derimod ikke så meget krudt i kanonen og derfor overvejer at sætte en effektforstærker imellem. Jeg har været linnist nogle år nu og medlemsskabet af Linn sekten betyder at jeg ikke har den fjerneste idé om hvad der ellers finde af muligheder derude.
Er der nogle som har en idé om en effektbørge der kan få det bedste ud af Dynaudio. Jeg vil gerne fylde min stue med rytmer og musik
På forhånd tak for hjælpen
Kristian
|
| Til top |
|
| |
zico Forum Bruger

Bruger siden: 27 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 333
|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 08:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan varmt anbefale Audio Analogue Donizetti de gør et godt stykke arbejde, og lægger sig op af den varme sprøde lyd, som vi kender fra rør.
http://www.audioanalogue.com/eng/donizetti.php __________________ Det kan ikke undgås, at naboen også er med på en lytter.
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 08:47 | IP-adresse registreret
|
|
|

Jeg er selv glad for denneher. Krell KAV 2250.
vh. Henrik
|
| Til top |
|
| |
malkris Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 09:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for tipset, det ser imidlertid ud som nogle dyre drenge
Hvad skal man give for sådan nogle? Krell har jeg hørt OM, men aldrig hørt. Den anden kender jeg ikke, men det er da umiddelbart en fræk lill sag. Forza Italia
Men hvad koster de? Mit budget er begrænset.
Hvad med mere tilgængelige mærker som Densen, Holfi, Nad... er der ingen af den der duer?
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløj.
Den lille italiener ville jeg holde mig fra. Ikke fordi det er en dårlig spiller, tværtimod, men det siges, at den ikke har så mange kræfter og at den ikke er så glad for besværlige højttalere. Min erfaring siger mig, at DynAudio skal bruge kræfter og helst masser af dem for at lukke ordentlig op. Og personligt synes jeg, de desværre har det bedst netop med at spille højt, man får ikke helt det samme ud af dem ved lave niveauer. Så jo Krell klassen vil være super omend dyr. Måske en Krell 400Xi i stedet for din Linn ting.
God jagt.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
malkris Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hov vent
Jeg har ellers kun hørt positivt om Dynaudio Focus. Hvad betyder det at de ikke spiller godt ved lave niveauer.
Har i andre tips til højttalere i samme prisklasse (10.000). Jeg vil bare gerne have dejlig musik i min stue. Jeg vil ikke holde rockkoncert hver gang jeg skal nyde musik
|
| Til top |
|
| |
musica Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 161
|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville vente med at købe en forstærker, til du har hørt Dynaudio'en hjemme ved dig selv, så har du bedre mulighed for at vurdere, om du overhovedet har behov for en ekstra forstærker.
Når du lytter på Dynaudio'en, så sørg for at sikre dig at det er et tilspillet eksemplar, da de skal have urimelig lang tilspilningstid, men så skulle de for alvor også lukke op for sluserne!
God fornøjelse med højttalerne, dem skal du nok blive glad for. Her er lige lidt læsemateriale, mens de spiller til.
http://www.stereophile.com/standloudspeakers/506dynaudio/ind ex.html __________________ " Den tid der går, er det vi kalder for liv
Det er til salg for bare et minimum af initiativ" tv-2
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
malkris skrev:
|
Hov vent
Jeg har ellers kun hørt positivt om Dynaudio Focus. Hvad betyder det at de ikke spiller godt ved lave niveauer.
Har i andre tips til højttalere i samme prisklasse (10.000). Jeg vil bare gerne have dejlig musik i min stue. Jeg vil ikke holde rockkoncert hver gang jeg skal nyde musik
|
|
|
Det jeg sagde skal du jo ikke tage så nøje, da jeg ikke har hørt netop denne højttaler... den kan jo være ændret i forhold til de ældre modeller. Og ja hjem i stuen og hør hvad de kan, din Classik bør kunne trække dem ved lavt niveau. Min anbefaling vil jo være farvet af hvad jeg godt kan lide, så Vienna Acoustics bør du kigge på, inden du beslutter dig.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
malkris Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Maj 2006 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for de gode råd, det lydder som den rigtige måde at gøre det på. Dejligt vi har dette forum. Tak til dem som fandt på det
|
| Til top |
|
| |