| Forfatter |
|
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
| Sendt: 16 Maj 2006 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der forskel på basenhederne i JBL 250TI Classic edition og LE modellen , begge er med monsterkabler indvendig . Jeg sidder lige og lytter på en Classic Edition i sort piano og mener den spiller rigtig frisk og med fin tør bas . Håber på lidt hjælp ang. basenheder
__________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
Jesper Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 16 Maj 2006 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal ikke gøre mig til JBL-ekspert...men MENER at kunne huske at der IKKE var nogen forskel i basenheden....mener dog at der var det i delefiltret, samt at diskanten vist - til dels - var forbundet på en "lidt sjov måde" til delefiltret i LE versionen....?.......
mvh
Jesper __________________ Jesper / Oldhifinut
|
| Til top |
|
| |
finn52 Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1380
|
| Sendt: 17 Maj 2006 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Maj 2006 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Finn52
Ja der er åbenbart ikke forskel på de 2 modeller´s enheder .
Et link til brugermanual er også meget velkommen. Jeg syntes jeg har ledt en del efter sådan en karl . __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
finn52 Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Maj 2006 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
piobyte skrev:
| Er der forskel på basenhederne i JBL 250TI Classic edition og LE modellen , begge er med monsterkabler indvendig . Jeg sidder lige og lytter på en Classic Edition i sort piano og mener den spiller rigtig frisk og med fin tør bas . Håber på lidt hjælp ang. basenheder |
|
|
Hvilket set-up bruger du?
Jeg har aldrig rigtigt brudt mig om lyden fra 250ti, men måske har jeg hørt på det forkerte grej?
Lidt hård mellemtone, og lidt agressiv diskant.
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Maj 2006 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal bruge en Onkyo M 510 når den kommer tilbage fra service, min forforstærker er Onkyo P 388F dette sæt spiller i den varme ende så jeg tror ikke det bliver så towligt .
CD spillen er en Sony XA7ES
Lige nu spilles der med Denon POA 1500 effekt, men det er et lån fra kælder anlægget .
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Maj 2006 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
finn52 skrev:
piobyte skrev:
| Er der forskel på basenhederne i JBL 250TI Classic edition og LE modellen , begge er med monsterkabler indvendig . Jeg sidder lige og lytter på en Classic Edition i sort piano og mener den spiller rigtig frisk og med fin tør bas . Håber på lidt hjælp ang. basenheder |
|
|
Jeg har aldrig rigtigt brudt mig om lyden fra 250ti, men måske har jeg hørt på det forkerte grej?
|
|
|
ang diskant og mellemtone , så er der lavet forskellige tiltag i delefilteret på de enkelte modeller og sågar en ny diskant type i de seneste modeller så det er nok svært at generalisere , men hvilken model hørte du ? Jeg har ikke hørt den gamle i amerikansk åndenød . Den er ellers rigtig flot. __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
finn52 Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Maj 2006 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
piobyte skrev:
finn52 skrev:
piobyte skrev:
|
|
|
|
|
ang diskant og mellemtone , så er der lavet forskellige tiltag i delefilteret på de enkelte modeller og sågar en ny diskant type i de seneste modeller så det er nok svært at generalisere , men hvilken model hørte du ? Jeg har ikke hørt den gamle i amerikansk åndenød . Den er ellers rigtig flot.
|
|
|
Det er den gamle "i amerikansk åndenød" jeg har hørt, med Denon pre 5500, Denon POA 6600, og Denond cd 3560. Den stakkels mand havde købt det som "pakke-løsning" i HiFi-klubben. Lød mere af PA-grej end af hifi.
|
| Til top |
|
| |
winter Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 17 Maj 2006 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
finn52 skrev:
piobyte skrev:
finn52 skrev:
piobyte skrev:
|
|
Den bedste gang jeg horte ti250 var med 2 stk aragon 4004 mk II.Ellers har jeg aldrig brugt mig om Ti serien.Den diskant driller..
|
|
|
ang diskant og mellemtone , så er der lavet forskellige tiltag i delefilteret på de enkelte modeller og sågar en ny diskant type i de seneste modeller så det er nok svært at generalisere , men hvilken model hørte du ? Jeg har ikke hørt den gamle i amerikansk åndenød . Den er ellers rigtig flot.
|
|
|
Det er den gamle "i amerikansk åndenød" jeg har hørt, med Denon pre 5500, Denon POA 6600, og Denond cd 3560. Den stakkels mand havde købt det som "pakke-løsning" i HiFi-klubben. Lød mere af PA-grej end af hifi. |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
| Sendt: 17 Maj 2006 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv haft 250 TI LE og den er lidt metallisk i diskanten ellers er det en god rock ht.
Den er ikke så meget til fint brug dvs. at detaljegraden fandt jeg ikke så høj specielt i mellemtone og diskant. __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Maj 2006 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
finn52 skrev:
piobyte skrev:
finn52 skrev:
piobyte skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
Det er den gamle "i amerikansk åndenød" jeg har hørt, med Denon pre 5500, Denon POA 6600, og Denond cd 3560. Den stakkels mand havde købt det som "pakke-løsning" i HiFi-klubben. Lød mere af PA-grej end af hifi.
|
|
|
Det lyder som en lidt "hård" løsning __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
| Sendt: 17 Maj 2006 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej piobyte..
speakers er jo en smags sag som alt andet hifi...men vi har skrevet
lidt sammen tidligere ang cw 320 mtd, og da jeg også har de omtalte 250
ti dog med en ældre pioneer bånddiskant koblet på, så er diskanten
blevet så meget bedre og bassen skulle være den samme i begge le 14H
dog vil le 1400H fra deres k2 gøre det en del bedre. og med lidt mere
most....jeg har mine på 15-ende år og sælger dem aldrig......du er
velkommen til lytte...
mvh Velkommen
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Maj 2006 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
|
Har selv haft 250 TI LE og den er lidt metallisk i diskanten ellers er det en god rock ht.
Den er ikke så meget til fint brug dvs. at detaljegraden fandt jeg ikke så høj specielt i mellemtone og diskant.
|
|
|
Jow det bliver spillet meget rock/blues og gerne live , så det er ikke helt skævt . Konen er hjemme et par dage men så går det løs .
Jeg har allerede lagt mærke til at bassen ikke er så kritisk med rummet som B&W´erne , så det er meget positivt . __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Maj 2006 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
velkommen skrev:
hej piobyte.. speakers er jo en smags sag som alt andet hifi...men vi har skrevet lidt sammen tidligere ang cw 320 mtd, og da jeg også har de omtalte 250 ti dog med en ældre pioneer bånddiskant koblet på, så er diskanten blevet så meget bedre og bassen skulle være den samme i begge le 14H dog vil le 1400H fra deres k2 gøre det en del bedre. og med lidt mere most....jeg har mine på 15-ende år og sælger dem aldrig......du er velkommen til lytte...
mvh Velkommen
|
|
|
Hej igen , Ja de CV 320 hænger ikke på træerne . Det lyder da spændende med sådan en bånddiskant jeg havde forestillet at prøve med en 077 hvis det kan flaske sig men først skal originalen spille , det ka´ jo være jeg finder den helt OK

|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
| Sendt: 17 Maj 2006 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
piobyte skrev:
Henrik300 skrev:
|
Den er ikke så meget til fint brug dvs. at detaljegraden fandt jeg ikke så høj specielt i mellemtone og diskant.
|
|
|
Jow det bliver spillet meget rock/blues og gerne live , så det er ikke helt skævt . Konen er hjemme et par dage men så går det løs .
Jeg har allerede lagt mærke til at bassen ikke er så kritisk med rummet som B&W´erne , så det er meget positivt .
|
|
|
Så er det en FED ht. når du spiller den genre - stor tung og fed bas  __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Maj 2006 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
piobyte skrev:
Henrik300 skrev:
|
|
|
|
Jeg har allerede lagt mærke til at bassen ikke er så kritisk med rummet som B&W´erne , så det er meget positivt .
|
|
|
Så er det en FED ht. når du spiller den genre - stor tung og fed bas 
|
|
|
De er godt nok flotte de Infinity 9,2i , de må kunne flytte lidt luft . jeg kan se dine JBL LE var med "alu" dome, mine er med den gyldne type der skulle spille knapt så aggressivt ?
|
| Til top |
|
| |
jold Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 83
|
| Sendt: 17 Maj 2006 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa.
Jeg syntes faktisk at 250TI (jubille). Er en højtaler, man kan sige utrolig meget godt om.
for det første er den utrolig mere åben og detaliert end. LE modellen (henrik den kan ikke sammelignes). Den kræver bare en god stor og strømstærk forstærker. ikke H/K signature 1.5.
MEGET bedre
>For det 2. syntes jeg den har en af de fedeste baslyd man kan få (også den dag i dag, er det svært at finde en som er så stram og kan slå som en hest sparker. og stadig være så kontroleret samt detalieret.
Syntes også godt den kan følge med et godt stykke op af prisskalaen. selv om det er ved at være en gammel hund.
Tænk på hvilken bas enhed der sidder i den nye ARRAY til 80 kilo.
carsten
|
| Til top |
|
| |
Makrelsalat Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 992
|
| Sendt: 17 Maj 2006 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
piobyte skrev:
|
|
De har jo lavet en ny version af den: JBL TL-260! Den skulle vist spille ligeså godt - nogen der har hørt den? __________________ Med venlig hilsen
Rasmus
|
| Til top |
|
| |
Makrelsalat Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 992
|
| Sendt: 17 Maj 2006 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Makrelsalat skrev:
piobyte skrev:
|
|
De har jo lavet en ny version af den: JBL TL-260! Den skulle vist spille ligeså godt - nogen der har hørt den?
|
|
|
Den ladede ikke til at være noget at råbe HURRA for...  __________________ Med venlig hilsen
Rasmus
|
| Til top |
|
| |
jold Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 83
|
| Sendt: 17 Maj 2006 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
HEJSA
den er lige landet i audiovision som den første sæt i landet. Så der kan den høres.
carsten
|
| Til top |
|
| |