Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 00:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: "Kompakt" sub 4500,- (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Lique
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 11 Maj 2006 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

Hejsa  Allesammen!

Jeg har fået mig et fuldtidsarbejde så jeg ska ud og ha købt mig en sub har jeg besluttet mig for! Jeg har besluttet mig for at det ska være en kompakt én så jeg tænker noget i stil med 10". Jeg har intet imod at købe brugt, og har omtrent 4000 +- 500 til den. Jeg har et par kandidater selv:

B&W ASW675 - Lille, kompakt og generelt fed synes folk at mene

System Audio SE200 - Det samme som ovennævnte, måske endda mere musikalsk?

Velodyne SPL1000/1200 - Nok den bedste ydelsesmæssigt virker det som om (i kategorien kompakte subs - men måske svært at finde én i prisklassen).

Audio Pro Sub Focus - Udemærket har jeg hørt

Audio Pro ACE-BASS 2 - Sku også være helt udemærket...

Hvad siger i til det? Problemet er jo at jeg ikke kan tage ned til en og samme forhandler og A/B teste da der såvidt jeg ved ikke er nogen forhandlere som har alle mærkerne...

Så derfor tilspørger jeg jer, er der nogen der kan hjælpe?

På forhånd tak for hjælpen! I må også hjertens gerne komme med andre forslag!

Mvh
Til top Vis Lique's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lique

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 12 Maj 2006 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

Jeg kan ikke så godt hjælpe, for har ingen erfaring med subs. Men tror det ville være godt hvis du skrev hvad for noget udstyr det skal spille med og hvad stort dit rum er. Og hvad for noget musik du hører.

Og i det hele taget, hvorfor vil du have en sub - til film eller musik eller måske begge dele?

Mvh  
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog

Scherer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 12 Maj 2006 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

Umiddelbart kan jeg anbefale denne:

http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/kommercielannonce.asp?i Ad=1155

Havde en magen til da jeg havde surround og den gør det faktisk rigtig godt.

Til top Vis Scherer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Scherer

Lique
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Maj 2006 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

Tak for svarene!

Altså det jeg skal bruge den til er nok ca. 50/50 mht musik i forhold til film, jeg sku ha den slået til altid under musik så den må ikke være "trættende" eller hvordan man siger - og ikke for dominerende. Men til film må den gerne gi den lidt gaz så man får lidt bif stemning (!).

Musikmæssigt hører jeg alt mellem John Mayer -> Powderfinger -> The Killers -> Dire Straits og Hr. Knopfler -> Norah Jones og lidt klassisk en gang imellem. Og så dance musik når jeg holder fest og sårn.

Hva siger i til det? Nogen gode ideer?

Scherer: Jeg har set på den, men jeg er bange for at den fylder lidt i landskabet...

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 Maj 2006 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

Lique skrev:
Tak for svarene!

Altså det jeg skal bruge den til er nok ca. 50/50 mht musik i forhold til film, jeg sku ha den slået til altid under musik så den må ikke være "trættende" eller hvordan man siger - og ikke for dominerende. Men til film må den gerne gi den lidt gaz så man får lidt bif stemning (!).

Musikmæssigt hører jeg alt mellem John Mayer -> Powderfinger -> The Killers -> Dire Straits og Hr. Knopfler -> Norah Jones og lidt klassisk en gang imellem. Og så dance musik når jeg holder fest og sårn.

Hva siger i til det? Nogen gode ideer?

Scherer: Jeg har set på den, men jeg er bange for at den fylder lidt i landskabet...

Det lyder som om at dine egne forslag er de bedste, hvis ellers du lige smider de Audio Pro på porten, de duer kun nødtørftigt til films   

Velodynen er nok den bedste af dine forslag, men ASW 675 gør det kanon både til film og musik og så er den vist noget billigere   

Lique
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Maj 2006 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Er der nogen andre bud (BUMP  )?

JoeConsultant
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005
Sendt: 02 Juni 2006 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

Aner ikke om denne tråd er død, men ville da lige give mit besyv med.

@Acer: det var da en voldsom bemærkning om at smide Audio Proen på porten... vil vove den påstand at den er den bedste af de nævnte til musik. Naturligvis når den ikke jordskælvs-dybe toner i film (det kan velo'en bedre), men til gengæld spiller den rent faktisk præcis, dyb og HØJT (hvisman vil det) bas og står ikke bare i hjørnet og rumler...

Jeg har haft en så mener at kunne udtale mig om det. Under alle omstændigheder kan man få en ny Ace Bass 2 til 4000 dkk og til den pris er jeg ikke sikker på den har nogle konkurrenter.

Mvh Jonas

Til top Vis JoeConsultant's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JoeConsultant

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2006 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

JoeConsultant skrev:

Aner ikke om denne tråd er død, men ville da lige give mit besyv med.

@Acer: det var da en voldsom bemærkning om at smide Audio Proen på porten... vil vove den påstand at den er den bedste af de nævnte til musik. Naturligvis når den ikke jordskælvs-dybe toner i film (det kan velo'en bedre), men til gengæld spiller den rent faktisk præcis, dyb og HØJT (hvisman vil det) bas og står ikke bare i hjørnet og rumler...

Jeg har haft en så mener at kunne udtale mig om det. Under alle omstændigheder kan man få en ny Ace Bass 2 til 4000 dkk og til den pris er jeg ikke sikker på den har nogle konkurrenter.

Mvh Jonas

Det er så ikke lige den opfattelse jeg har af deres subs, de par stykker jeg har hørt har været nogle rumlepotter der bare brøler derudaf  

JoeConsultant
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2006 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

Jeps, nogle af dem er nogle værre rumlepotter. Forskellen på Ace Bass 2 og deres andre subs er, at AB2 bruger 4 stk 5,5" aktive enheder drevet af en 500W kl D forstærker og en 10" slave enhed. Samtidig er det en helt lukket konstruktion. Denne opbygning borger for en ganske hurtig, præcis og dynamisk sub.

Deres andre subs er mere traditionelt opbygget med én stor enhed & en lidt mindre kraftig forstærker, måske deraf den rumlende lyd du har hørt?

Mvh Jonas

Til top Vis JoeConsultant's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JoeConsultant

ZanioN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 02 Juni 2006 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

Jeg vil tillade og komme med mine helt egne erfaringer da jeg ledte efter sub.

Hvis jeg var dig så ville jeg spare i en måned mere og få fat i en velodyne spl1200, JEG syntes at ab 2 bare er en rumle potte der ikk rigtig kunne noget. Det er kun noget jeg mener. b&w'en syntes jeg lød som om man banker på siden af den, igen kun noget jeg syntes. Til sidst syntes jeg slet ikk se 200 kan følge med i lydtryk.

Dette er kun mine egne erfaringer og meninger.

/Zanion

JoeConsultant
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2006 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

ZanioN: Det er naturligvis subjektivt - jeg må indrømme at jeg ikke har noget sammenligningsgrundlag da jeg kun har hørt AB2. Men subjektivt set spillede den fint hjemme hos mig.

Jeg tror konklusionen må være: hør på alternativerne før du bestemmer dig :-)

ZanioN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 02 Juni 2006 kl. 16:53 | IP-adresse registreret  

JoeConsultant: Kan kun give dig ret lyt det kan være dine øre høre noget andet end mine

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 02 Juni 2006 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

Lique skrev:
Er der nogen andre bud (BUMP  )?

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=17333

Her er et godt tilbud, selv om prisen er lidt over budgettet.

vh. Henrik

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2006 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

JoeConsultant skrev:

Jeps, nogle af dem er nogle værre rumlepotter. Forskellen på Ace Bass 2 og deres andre subs er, at AB2 bruger 4 stk 5,5" aktive enheder drevet af en 500W kl D forstærker og en 10" slave enhed. Samtidig er det en helt lukket konstruktion. Denne opbygning borger for en ganske hurtig, præcis og dynamisk sub.

Deres andre subs er mere traditionelt opbygget med én stor enhed & en lidt mindre kraftig forstærker, måske deraf den rumlende lyd du har hørt?

Mvh Jonas

Det kan godt være du har ret der, der er et par år siden jeg hørte dem så hvis den du omtaler er ny har de muligvis rettet op på rumlen - de var endda noget værre end min kammerats 12'' CV sub og den er laaangsom

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes