Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2024 | 07:28   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Væghøjttalere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Brian Equator
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 Oktober 2015
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 14 Oktober 2015 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

Vi er flyttet, og det nye hus kombineret med konens indretningskrav giver store begrænsninger mht. placering af højttalere. Pt. ser jeg ikke andre muligheder end at placere dem på væggen bag sofaen.

Min plan er at bruge en Sonos Connect:Amp (heller ingen plads til en decideret forstærker) i kombination med et par højttalere, som kan hænge på væggen, og min B&W PV1 sub.

Jeg har flg. spørgsmål:

Kan jeg benytte mine B&W XT2 som væghøjttalere (de skulle være rimeligt krævende, så kan Sonos'en trække dem)?

Hvis ikke, hvilke andre højttalere kan I anbefale (og skal jeg skifte min sub også)?

I hvilken højde bør væghøjttalerne monteres?

Og er der noget, jeg overhovedet ikke har tænkt på :-)?

 

Til top Vis Brian Equator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian Equator
 
Superfrg
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Juli 2015
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 194
Sendt: 14 Oktober 2015 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

Vil din lytteposition være i den sofa, hvor højtalerne er bag dig?

Dine XT2 burde fint kunne hænge på en væg som jeg ser det.
Der hører endda et wallmount med.

Ellers laver f.eks Dali nogle højtalere som skal helt op af væggen, som er udemærkede f.eks. deres Rubicon eller nye Opticon LCR.

Min holdning er at folks tro om strømbehov er stærkt overvurderet, og at du ikke behøver særlig mange watt under normale
omstændigheder.
Medmindre du vil høre meget højt i en meget stor stue.
Hvis du har en aktiv sub i systemet som tager sig af de dybe toner (som æder flest watt), har du brug for endnu færre watt.

Alle højtalere bør generelt være i en højde hvor tweeter er i direkte linie med dine ører.
Til top Vis Superfrg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Superfrg
 
Brian Equator
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 Oktober 2015
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 14 Oktober 2015 kl. 15:22 | IP-adresse registreret  

Jeps, den primære lytteposition vil være i sofaen, ligesom det vil være til generelt brug, når vi opholder os i stuen.

XT2'erne tidligere været benyttet som baghøjttalere i et surround set-up, hvor de hang på væggen, men de er jo ikke deciderede væg-højttalere, så jeg er ikke klar over, hvordan de vil klare musik-afspilning når de sidder på væggen.

Stuen er en relativt stor vinkelstue, men der vil kun i yderst sjældne tilfælde være meget høj musik.

Er helt sikker på, at placering i ørenhøjde er en udfordring, og der ville et par flade højttalere helt sikkert være bedre. Gider dog ikke betale for at få skiftet XT2'erne, hvis det giver ringere eller samme lydkvalitet.

Mange tak for svaret :-)

Til top Vis Brian Equator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian Equator
 
reenberg
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Maj 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 466
Sendt: 14 Oktober 2015 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

De fleste stander højttalere giver for meget bas når de montere på en væg ( ikke så slemt når det er inde i en reol ) pga. refleksioner fra vægen.

Der findes efterhånden en del HT'er der er beregnet til at hænge på vægen, og her har man så taget reflektionerne med i designet. Det er alt andet lige en meget bedre løsnong.

Jeg har selv et sæt PMC wafer jeg er meget glad for, og hvis din connect amp kan dele v eks. 80hz til sub er der uden tvivl rigeligt med krudt i den ( 25w 8ohm ? ).



Man kan så evnt få printet et biled på frontstoffet af et eller andet, så bliver det vist ikke meget mere diskret..
Til top Vis reenberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af reenberg
 
reenberg
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Maj 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 466
Sendt: 14 Oktober 2015 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

Prøver lige igen med et link i stedet for et biled ( rette knap ? )

http://pmc-speakers.com/products/consumer/wafer


Til top Vis reenberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af reenberg
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes