Emne: Logitech Harmony One = frustration! ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
auchenberg Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2005
Status: Offline Indlæg: 27
|
| Sendt: 27 Maj 2008 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej folkens
Jeg har investeret i en Logitech Harmony One, som umiddelbart er en yderst
brugervenlig remote, men efter et par dage, ja du læste rigtigt, dage med
programmeringen af den, er jeg sku begyndt at få grå hår. Jeg skule mene
at jeg har min baggrund iorden da jeg til daglig er software udvikler, men det
her Logitech l**te system er fandmer til at få lange nosser af. 
Det som har taget mig længst tid er at få mit Phillips anlæg (HTS9800W/12) over
på den digitale indgang. Dette lyder meget simpelt, men da anlæget kun har en
"source"-knap til at tænde anlæget og skifte imellem de forskellige
inputs, så f**ker Harmony-softwaren helt op. Modellen på mit Phillips
anlæg bliver genkendt af softwaren, hvorefter den bliver tilføjet under mine
komponenter. De rette inputs bliver vist under enheden og når man kører diverse
"opsætnings-guider" igennem, så kan man vælge "digi in" som
den indgang anlæget skal stilles op.
Det hele ser altså fint ud når man sidder og programmere fjenbetjeningen, men i
praksis går det galt. Når man har programmeret fjernbetjeningen, så vælger man
sin "aktivitet" som man har programmeret. Fjernsynet og anlæget
tænder, derefter bliver fjernsynet stillet på den korrekte indgang, mens
anlæget bliver stillet forkert, og dette sker hver gang.
I softwaren bliver man præsenteret for en guide hvor man fortæller hvordan
anlæget skifter imellem de forskellige inputs, om det er samme knap der
anvendes osv. Alt dette fungerer sikkert meget godt. MEN i mit tilfælde ligger
problemet i, at det er samme knap som man bruger til at tænde og skifte input
med, altså en dobbelt funktionalitet.
I min søgen på at få løst dette problem, viste det sig at enheder som har en
enkelt knap til at skifte imellem de forskellige inputs, som reglen også har et
alternativ. Der findes nemlig typisk en række discreet codes, som på
dansk er IR-koder som man kan sende ved hjælp af fjernbetjeningen, hvorefter
anlæget så stiller sig til det input som koden er et udtryk for. Problemet med
disse koder er blot at de ikke findes på en officielt liste, og hvad er et
endnu større problem, så hvis man skulle være så heldig at få fingerne i de
rette koder, så har man ingen mulighed for at indtaste disse i
Harmony-softwaren. Den eneste muligheder du har, er at lære dem fra en fysisk
fjernbetjening, og dette er jo ligesom svært i mit tilfælde da knappen ikke
findes på min fjernbetjening!
I min søgen på at kunne indtaste disse koder i harmony-softwaren, faldt jeg
over hvilke funktioner som var hentet fra databasen. Her kunne jeg se at
discreet-koderne for henholdsvis "Tuner, AUX; TV" allerede var
indkodet. Den eneste discreet-kode som manglede var altså for den
digitale-indgang, og eftersom jeg ingen mulighed har for at taste denne ind
eller lære denne, så var jeg tæt på at give op.
Men her slog det mig at hvis je var heldig, så kunne jeg måske anvende
opsætningen fra et andet phillips anlæg, idet de forskellige fjernbetjeninger
indenfor samme mærke som reglen virker med hinanden. Her fandt jeg
modellen HTS3367/12, som har nogenlunde samme funktionalitet som mit.
Derfor prøvede jeg at tilføje denne model i harmony-softwaren, og her viste det
sig at lige netop denne model havde discreet-koden for den digitale indgang
lagt ind. JUBII!
Det næste jeg så gerne ville, var at importere denne discreet-kode til mit
anlæg, men da der ingen mulighed er for dette i softwaren. Så er jeg nu endt
med at anvende modellen HTS3367/12, hvor jeg er blevet nødt til at kode
"power-off" knappen ind fra min fysiske fjernbetjening.
Konklusionen må være at, hvis du har et Phillips anlæg, model HTS9800W/12,
og du vil anvende dette anlæg sammen med din harmony fjernbetjening, så skal du
bruge model HTS3367/12 i stedet.
Dette syntes jeg er dybt tragisk, da jeg købte dette produkt med henblik på at
det skulle være let at sætte op. Softwaren fortæller mig at det skulle virke,
men i praksis fungerer det ikke. Dette er bare ikke godt nok. Hvis jeg nu
havde været en almindelige hr. Jensen dansker, som ikke havde haft den tekniske
viden, så havde jeg kastet fjernbetjeningen ud af vinduet i ren frustration, da
man konstant bliver fortalt at ens fjernbetjening er programmeret korrekt,
samtidig med at hjælpefunktionen fortæller at det skulle fungere - det gør
det bare ikke!
Hvis et produkt ikke har en komplet og velfungerende fjernbetjening indlagt i
databasen, så skal produktet simpelthen ikke vises i databasen, da man dermed
også får en forventning om at det hele bare fungerer.
Herudover må jeg sige at selve harmony-softwaren har et godt udgangspunkt, men
der er så mange små ting som gør at man ved længere tids anvendelse simpelthen
får lyst til at sende fjernbetjeningen retur. Eksemeplevis kan jeg nævne
at man ved programmeringen af fjernbetjeningen gang på gang bliver
præsenteret for hvordan man skal tilslutte fjernbetjeningen til sin
computer. Når man har gjort dette første gang, så er man klar over dette,
hvorefter det skulle være muligt at krydse en lille checkboks af, hvormed man
dermed springer dette over for fremtiden.
Udover dette, så må jeg ærligt erkende at jeg er dybt skuffet over den tid det
tager at programmere fjernbetjeningen. Det kan snildt tage 5min at programmere
fjernbetjeningen, hvilket følelses som laaang tid når man har siddet og brugt
softwaren. Under selve programmeringen, bliver man præsenteret for en kedelig
progress-bar som bevæger sig med snegle fart. Det er heller ikke godt
nok!
Som det kan læses, så er det ikke de bedst erfaringer jeg har fået med
harmony-softwaren, men når dette er sagt, så er jeg meget overrasket over selve
fjernbetjeningen. Kvaliteten er helt i top. Designet er lækkert og touch
skærmen er hurtig og præcis.
Nu hvor mit anlæg, htpc, fjernsyn og STB fungerer med fjernbetjeningen, så
mangler jeg kun en ting. Nemlig at få tænd/sluk kommandoerne til at fungere,
når de forskellige aktiviteter bliver startet og afsluttet - Lad et nyt
harmony-kapital startes! Ønsk mig held og lykke 
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 27 Maj 2008 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke en løsning på dit problem, jeg vil bare lige påpege at dét problem du har, retfærdigvis ikke er et Harmony problem, men et generelt problem med at lave aktivitets-styring af visse apparater. Det gælder uanset hvilken fjernbetjening du køber - med et produkt som dit, får du bare ikke en velfungerende aktivitets-styret fjernbetjening, der er nem at sætte op. Der findes ikke nogen magisk løsning der kan lave perfekt betjening af alle apparater i verden, hvis man vil have et velfungerende system, er det alt andet lige en fordel at tage højde for disse ting FØR man investerer i hardwaren. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 27 Maj 2008 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bortset fra det, så er jeg enig i at softwaren fungerer noget tungt. Det er helt tydeligt at det er et system der er startet som noget simpelt, og så er der blevet føjet ekstra funktioner til én ad gangen, og de er så placeret hvor der lige var "plads".... __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Da_Saint Lukket konto

Kar:130309
Bruger siden: 19 Juli 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 614
|
| Sendt: 27 Maj 2008 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt enig, der er masser af plads til forbedring i Harmony's software. Gider ikke remse fejlene op, men lad os bare sige, at jeg var tæt på at gå tilbage til mine 5 gamle fjernbetjeninger, indtil jeg fandt ud af at nogle apparater virker bedre hvis man indkoder deres "lillebrors" eller "storebrors" modelnr. ind. Lidt ligesom i dit tilfælde, auchenberg.  __________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
| Til top |
|
| |
-claus- Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 39
|
| Sendt: 04 Juni 2008 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde lignene problemer med min Sunwave remote og et philips anlæg, som også havde den source knap, der skiftede funktion for hver gang man trykkede. Det jeg gjorde var at bruge learn funktionen. Jeg trykkede på source knappen til den stod på den funktion der var lige før den jeg skulle bruge og så optog jeg derefter det næste tryk med learn funktionen på min Sunwave. Jeg havde en knap til hver funktion AUX, DVD, tuner osv. Når jeg trykkede startede recieveren op i den funktion hvis knap jeg trykkede på. Men det var lidt svært at optage signalerne, men det lykkedes dog.
|
| Til top |
|
| |
Bone Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 67
|
| Sendt: 09 Juni 2008 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Softwaren er "for" brugervenlig.
Det er ikke andet end en elendig guide til installation.
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|