Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 06:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Lidt hjælp angående høretlf og pc (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
pennypacker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 27 September 2011 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

Hej
Jeg overvejer at anskaffe mig et sæt Sennheiser, men jeg er lidt i tvivl om man kan sætte dem direkte til ens lydkort i pcen
eller man skal sætte dem igennem en forstærker først. Hvis man kan begge dele, hvad vil i så anbefale for at opnå bedst lyd?

Sennheiser høretlf:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=669887

Mit lydkort:
http://www.audiotrak.net/products/prodigy71hifi/
Til top Vis pennypacker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pennypacker

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 27 September 2011 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

Du kan sagtens køre direkte fra lydkortet, desuden når du har trådløse høretelfoner betyder en forstærker intet, du bruger jo den forstærker der er i høretelefonen
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

pennypacker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 September 2011 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

Tak for det hurtige svar. Jeg er først lige begyndt at kigge på høretlfer og ved enlig ikke meget om det. Men vil i som hifi entusiaster sige god for at købe trådløse høretlfer? eller er det totalt spild af penge?

jakobdam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2011
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 06 Oktober 2011 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

1) Pc'ens lydkort: Selvom dit Audiotrak ser ganske fint ud, så KAN det godt være en hæmsko alt efter hvor gode
høretelefoner du ender ud med at købe. Du kan sammenligne med en ekstern DAC med egen hovedtelefon-udgang; den LA
100 DAC jeg lige har fået, er supergod til netop sådan et testformål. Forskellen i DAC-kvalitet mellem mit lydkort (M-Audio
firewire solo; eksternt lydkort) og LA 100 er faktisk hørbar. Til en lille fordel til LA 100'eren. Så overvej køb af
hovedtelefonforstærker med egen DAC (eller omvendt om man vil).

2) Jeg har lyttet til alle Sennheisers, Sonys og Philips trådløse hovedtelefoner. Ikke en eneste af dem kunne slå et par
kablede Supreme CD-90, som ellers er de billigste (og dårligste) hovedtelefoner jeg har liggende.

Ihvertfald: Lyt til et par RS 180'ere før du køber, for jeg lover dig - du bliver skuffet. Radiosignaler duer bare ikke til høj
lydkvalitet; det samme gælder BlueTooth A2DP-protokollen. Disse teknologier er fine til at snakke telefon i, og sikker også til
lidt computerspil - men musik; nej tak for mit vedkommende.

Et par gode hovedtelefoner til prisen efter min mening, er Sennheiser eH 350 som jeg selv har. De er generelt meget
oversete, men daaamn de spiller fedt! Super transparente og alligevel nærværende, med høj præcision og flot varm
gengivelse. Bør afgjort høres - og til prisen er de et supergodt køb. Kun ét men; de er åbne. Så overvej om dine omgivelser
vil høre med, før du køber.

Af lukkede har jeg ikke mødt nogen der slår Beyer Dynamic DT 770 PRO og opefter. Jeg vil mene at DT 770 PRO bør kunne
gøre det for langt de fleste. Har du problemer med jitter, så køb 250 Ohm udgaven - ellers er 80 Ohm fint til laaangt de
fleste. :)
Til top Vis jakobdam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jakobdam Besøg jakobdam's Websted

pennypacker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2011 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

Tak for svar. Jeg købte dog rs 180 for en uges tid siden. Lyden er ganske rigtig som du skriver ikke helt overbevisende, men
det er bare meget praktisk at have trådløse høretlf pga. stuen er lidt stor.. Men er glad for købet idet man kan gå med dem
overalt i huset og hører musik. I fremtiden vil jeg dog lave en sammensætning af mere prof. udstyr og samtidig bruge de
trådløse.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes