| Forfatter |
|
t_porskjaer Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 131
|
| Sendt: 14 Februar 2008 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilken flashbaseret MP3 afspiller vil jeg få den bedste lyd ud af at sætte sammen med mine Grado SR60 lyttebøffer?
Thomas
|
| Til top |
|
| |
jacobtc Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 174
|
| Sendt: 14 Februar 2008 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da Grado'erne for det er til rock/klassisk vil jeg nok sammensætte den med en Cowon afspiller, da jeg og andre syntes de lyder fantastisk til den slags musik pga den mere kolde lyd, og metalliske klang, som den giver
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1022
|
| Sendt: 14 Februar 2008 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror Grado SR60 spiller godt uanset hvad du udsætter dem for. De er lette at trække og kræver ikke det helt store.
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 14 Februar 2008 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er enig med burning, hvis du har mulighed for det så slæb lyttebøfferne med ned i det lokale mp3 pushermarked og prøv dig lidt frem....
Den bedste lyd ville du givet få med en afspiller som cowon, meizu og en af de forfærdelige ipods, som slet ikke er så dårlige og slet ikke hvis du
kobler den sammen med en forstærker via et dockkabel, men så bliver det lidt stort at slæbe rundt på....
Gradoer er også lidt ligeglade med hvad du smider i dem de lyder nærmest ens, om det så er godt eller skidt, afhænger jo lidt af ens smag...
|
| Til top |
|
| |
Krimi Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 64
|
| Sendt: 14 Februar 2008 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil gerne anbefale Meizu M6. Ejer selv denne, og har også Grado SR80, som lyder glimrende sammen med denne!
__________________ Jungson DA-CD3 > Silversonic Air Matrix XLR > Thule IA150B > Nordöst Blue Heaven > VA Beethoven Baby Grand
Jungson DA-CD3 > Heed CanAmp > K701/SR225i/SR80/DT770
Meizu M6 > PK2/UM1/ATH-ES55
|
| Til top |
|
| |
QWERTY126 Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 417
|
| Sendt: 14 Februar 2008 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har købt IAudio 7 16 GB (=Cowon) - da den har bedste lyd af alle (også ipod !), hvad jeg har læst om.
Ikke noget iTunes til mig tak. IAudio kan tilsluttes enhver PC (vist ogaå linux) via USB. Spiller fleste formatter også FLAC - en rigtig HIFI afspiller...
Super glad for den !. Købte den per post ordre i tyskland
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 14 Februar 2008 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
QWERTY126 skrev:
Har købt IAudio 7 16 GB (=Cowon) - da den har bedste lyd af alle (også ipod !), hvad jeg har læst om.
Ikke noget iTunes til mig tak. IAudio kan tilsluttes enhver PC (vist ogaå linux) via USB. Spiller fleste formatter også FLAC - en rigtig HIFI
afspiller...
Super glad for den !. Købte den per post ordre i tyskland |
|
|
Det kan en Ipod da også....den skal bare rockboxes
|
| Til top |
|
| |
jacobtc Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 174
|
| Sendt: 14 Februar 2008 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
QWERTY126 skrev:
|
Ikke noget iTunes til mig tak. IAudio kan tilsluttes enhver PC (vist ogaå linux) via USB. Spiller fleste formatter også FLAC - en rigtig HIFI afspiller...
Super glad for den !. Købte den per post ordre i tyskland
|
|
|
Vil sige at selvom jeg også har en i7, så vil en Nano med en Wolfson DAC lyde bedre end en i7 hvis den ampes med et dock kabel
|
| Til top |
|
| |
t_porskjaer Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 131
|
| Sendt: 14 Februar 2008 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad koster denne Cowon i7? Ser den lækker ud, og kan jeg have den i lommen?
|
| Til top |
|
| |
miibmiib Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 103
|
| Sendt: 14 Februar 2008 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ t_porskjaer, undskyld at jeg lige stjæler lidt af tråden 
@ Krimi, hvilke settings bruger du på din m6 når du bruger dine Grado. Bruger selv begge dele men har ikke rigtigt fundet det der lige passer, der er et eller andet der ikke er som det ska være. Det har været lidt lettere med mine Shure, men der mangler også lidt finpudsning.
__________________ Pro-ject Debut 3. Pro-ject Phonobox 2. Grado SR80. ShureE3C. TrekStor Vibez. MeizuM6.
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
| Sendt: 15 Februar 2008 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
iPod Nano 3G... Pænt design og så lille at du kan have den i lommen! Når du så vil prøve noget nyt smider du en lineout dock i røven på den og smider en portable headamp derpå!!  (En af de fede ting, som sjældent nævnes, er at man med en separat forstærker får en analog volumenknap så man slipper for at skulle ind i menuen på afspilleren for at justere lydstyrken)  PS: Har aldrig været iPod fan -> Købte min udelukkende pga. muligheden for lineout...
|
| Til top |
|
| |
QWERTY126 Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 417
|
| Sendt: 15 Februar 2008 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
FrederikS Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 16 Februar 2008 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cowon iAudio i7. Medmindre du vil ofre en iPod + dock kabel + bærbar hovedetelefonsforstærker op dine Grado SR-60.
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
| Sendt: 17 Februar 2008 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det samme som de andre ja.. en ipod lige ud af headphone-outputtet lyder skrækkeligt.. men stik et dock kabel i røven og en amp imellem, så begynder det at ligne noget ! Er man ikke villig til at bruge amp ville de fleste andre nok være at fortrække :)
|
| Til top |
|
| |