| Forfatter |
|
Gaco Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 68
|
| Sendt: 23 Januar 2008 kl. 02:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg leder efter de Sennheiser høretelefoner der giver den bedste lyd uanset pris. Samtidig vil jeg dog lige nævne at jeg primært, ja nok udelukkende de næste mange år, bruge dem bare til min PC der er udstyret med et Creative X-fi lydkort. Jeg har set på HD595, HD600 og HD650. Egentlig troede jeg i starten bare at jeg skulle have HD650, det er jo de dyreste osv., men så når jeg læser lidt på nettet foretrækker nogen hifi nørder HD600! Selvom der selvfølgelig også er en del der foretrækker 650 er det da skrupforvirrende. Jeg er ikke en person der bare elsker bas eller treble specifikt, det skal bare lyde rigtig godt og afbalanceret. Jeg aner ikke hvad "lys lyd" og "mørk lyd" er, jeg vil bare gerne have de bedste høretelefoner til mit behov og det er at få den bedste lyd ud af min PC overhovedet. Og selvfølgelig ville det også være rart at købe noget ordentligt så hvis jeg alligevel er ude og give 1000 kr., så jeg vil da måske hellere give 2000 kr. (max er omkring 2500 kr.) for et par høretelefoner der også "fremtidssikrer" mig lidt, selvom jeg tror at jeg foreløbig bare holder mig til PC'en, der dog altid vil have det bedste mainstream lydkort (da jeg er computerspiller køber jeg Creatives lydkort pga. EAX bl.a.). Jeg vil i nogen grad bruge dem til at se film og i højere grad til musik og spil. Så jeg står sådan set mest og kigger på HD595, HD600 og HD650. Hvad siger I?
|
| Til top |
|
| |
geeko Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2008
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 23 Januar 2008 kl. 04:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du kun skal bruge dem med computeren og ikke har tænkt dig at købe en hovedtelefon forstærker eller lignende vil jeg anbefale HD555. Jeg har selv et par af dem og syntes de har en god og meget neutral lyd. Jeg stod selv i samme situation som dig da jeg købte dem og har ikke fortrudt det, også selvom jeg nok opgraderer til en af de modeller du nævner. Du kan nemlig også risikere at det "ikke lige var dig". Og så er det jo surt at have brugt en masse penge på det!
|
| Til top |
|
| |
nc8000 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
| Sendt: 23 Januar 2008 kl. 07:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja hvis du ikke vil rode dig ud i hovedtelefon forstærkere og lignende tror jeg også jeg ville stoppe ved HD555
__________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 23 Januar 2008 kl. 08:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil nu mene at 595 uden amp bestemt er pengene værd i forhold til 555, ellers er der jo også en del audio technica som klarer sig godt uden amp, eks, a900 eller måske endda ad2000
|
| Til top |
|
| |
HIFI IS FUN Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 355
|
| Sendt: 23 Januar 2008 kl. 08:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej .
hvis du leder efter high end hovedtelefoner er stax nok det bedste bud på markedet.og det mest,ultimitative i den kategori.
tjek det på www.stax.co.jp
mvh kenn
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1022
|
| Sendt: 23 Januar 2008 kl. 09:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så ville jeg nok vælge HD595 hvis jeg var dig. HD595 er en super all rounder og med E.A.R. teknologien (som ikke er i HD600 og HD650) får du et lettere ved at danne perspektiv i lydbilledet hvis du ikke er vant til at bruge hovedtelefoner. Med HD595 kommer du ned at sidde på første række i koncertsalen med orkesteret foran dig. Med HD600 og HD650 sidder du mere inde midt i orkesteret.
Og så lyder HD595 også godt uanset hvad du sætter dem til - forstærker eller ej.
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
| Sendt: 23 Januar 2008 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
er jeg den eneste som griner lidt indeni og vil sige at han så bør købe den bedste sennheiser bøf uanset pris; HE90 "orpheus" på trods af at den self ikk er i produktion eller lige til at få og er mildest talt enormt dyr..
og så lidt seriøst.. er enig med de andre herinde.. hvis det absolut skal være sennheiser (hvad grunden end måtte være) og ikke har i sinde at få en forstærker, så fiks et par HD595
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 23 Januar 2008 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
kolind skrev:
er jeg den eneste som griner lidt indeni og vil sige at han så bør købe den bedste sennheiser bøf uanset pris; HE90 "orpheus" på trods af at den self ikk er i produktion eller lige til at få og er mildest talt enormt dyr..
og så lidt seriøst.. er enig med de andre herinde.. hvis det absolut skal være sennheiser (hvad grunden end måtte være) og ikke har i sinde at få en forstærker, så fiks et par HD595 |
|
|
Så ville Orpheus da være helt perfekt da de jo netop kommer med egen forstærker, så er man helt uden om problemet  __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Gaco Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Januar 2008 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
burning777 skrev:
Så ville jeg nok vælge HD595 hvis jeg var dig. HD595
er en super all rounder og med E.A.R. teknologien (som ikke er i HD600
og HD650) får du et lettere ved at danne perspektiv i lydbilledet hvis
du ikke er vant til at bruge hovedtelefoner. Med HD595 kommer du ned at
sidde på første række i koncertsalen med orkesteret foran dig. Med
HD600 og HD650 sidder du mere inde midt i orkesteret.
Og så lyder HD595 også godt uanset hvad du sætter dem til - forstærker eller ej.
|
|
|
Jeg er sådan set ikke bange for at få lidt perspektiv i lydbilledet "en større scene" eller hvad I nu plejer at kalde det. Jeg kender mennesker der ikke kan lide 5.1 sorround til PC fordi de synes det forvirrer når de hører musik ift. 2.1 - sådan er jeg ikke :) I gaming kan jeg da også forestille mig at det er en fordel med et par høretelefoner der i høj grad kan 3d-perspektivere lyde. Grunden til at jeg forresten gerne vil have sennheiser er er at jeg har prøvet nogle forskellige mærker bare til PC brug efterhånden i 200-600 kroners prisklassen og da jeg en dag så et par HD595 på tilbud til 800 kr. for nogle år siden slog jeg til og jeg var fuldstændig målløs over hvor god lyden lige pludselig blev. De gik desværre i stykker i et bizzard uheld jeg ikke vil komme ind på her, og nu skal jeg så købe nogle nye som jeg håber meget gerne må holde i en 8-10 år :) Hvis I fastholder HD595 som det bedste bud så tager jeg gerne det for gode varer, jeg har jo selv hørt hvor fantastisk lyden er i dem. Jeg mener bare at når jeg så alligevel er ude og give penge for nyt og den forventede levetid på dem bliver så høj, vil jeg gerne købe det bedste jeg kan få, men ikke bedre end at jeg ikke kan høre forskel på en PC med et godt lydkort :)
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Januar 2008 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
ville selv fortrække et sæt HD600 og en billig forstærker, hvis det skal være sennheiser.. Men det er nok lydsignaturen som jeg også bedre kunne lide ved dem...
ellers kunne du prøve at kigge på Audio technica som sagt... A900 f.eks.. De er store, behagelige og gode såvidt jeg ved.. og kræver ikke nødvendigvis en forstærker..
alternativt, hvis du godt kan lide lidt smæk på bassen (hvilket mange gamere typisk kan) er der Beyerdynamic DT770... men disse er ikke ligefrem balancerede eller neutrale.. men de lyder fedt ! (det korte øjeblik jeg har hørt et sæt)
|
| Til top |
|
| |
Gaco Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Januar 2008 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm jeg overvejer faktisk lidt alligevel at købe en forstærker i form af X-fi Elite Pro kortet til 2350 kr. De ville da kunne udnytte HD600/HD650's potentiale bedre og dermed udfylde forskellen mellem disse og HD595 ik? HVIS jeg gjorte dette, ville I så anbefale HD600 eller HD650? Prisen er som sagt lidt ligegyldig, det gør mig ikke så meget om jeg giver 1600 kr. eller 2300 kr. når det skal holde i 10 år. Men da jeg hører at nogle audiofile endda foretrækker HD600 så bliver jeg da ret meget i tvivl. Hvor ville det dog være nemt hvis højere produkt nummer og pris = bedre kvalitet
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 23 Januar 2008 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mener ik der er den store forskel mellem x-fi kortene... de er til gaming (EAX) og ikke specielt gode til musik. Så om du køber x-fi music eller de dyre udgaver, jamen så for du samme udgangseffekt m.m.
Så jeg vil stadig mene senn 595, nu det skal være senn, ellers vil jeg som beyer fan, stærk anbefale dt770 80 ohms pro udgave. Eller som jeg før skrev a900 eller hvis du vil ha noget som sparker hd650 langt af banen så et par ath ad2000.
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Januar 2008 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
vil bestemt også fraråde at bruge den ustyrlige sum af 2300 kr på et X-fi lydkort  den indbyggede forstærker i det, vil jeg ikke give meget for.. for samme pris kan du få et ganske fornuftigt lydkort SAMT en acceptabel forstærker, hvilket 99% sikkert vil give dig væsenteligt bedre lyd.. udover det forældes din forstærker ikke ligesom et lydkort.. nu du selv siger at skifte lydkort regelmæssigt.. Men nu har jeg jo så også bare et "problem" med X-fi kortene  Medmindre man har sig et fancy low-fi "super mega 7.1 3400watts" system af det pureste plast, giver jeg ikke meget for x-fi-lydkortene  (har dog ikke selv haft et må jeg erkende) Jeg hører kun musik fra min computer i 2.0.. derfor har jeg brugt mine penge på et 2.0 lydkort  god lyd.. og så for 400 kr brugt (EMU 0404.. og ja jeg ved godt at det er creative som laver dem også  ) Dog ikke sagt at du skal gøre det.. de er ikk så seje til spil vist.. men der er andre alternativer som jeg hellere ville købe end lige et x-fi.. audiotrak evt ?
|
| Til top |
|
| |
Gaco Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Januar 2008 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forskellen på de billigere X-fi kort og topkortet i serien Elite Pro er da netop at man får sådan en kæmpe boks med (ligeså stor som en PS2 har jeg læst i reviews), det må da tælle for noget? Jeg har også læst at den bruger nogle andre DAK's eller sådan noget og lidt andre komponenter i detaljerne i et review på nvnews, men det er selvf. svært at sige hvor god den er sådan sådan relativt? I dunno på den ene side lader det ikke til at I ved noget om kvaliteten på Elite Pro's amp, men på den anden side har I nok ret i at man nok kan få bedre hvis man kun køber amp til samme pris. Confusing, confusion.. jeg overvejer lidt at tage et smut ind i hifiklubben imorgen bare for at høre forskellen mellem HD595, HD600 og HD650 så jeg om ikke andet kan se hvor stor forskellen er fra førstnævnte og to sidstnævnte og ikke mindst finde ud af om jeg foretrækker HD600 eller HD650 hvis det endelig er! Sidstnævnte er faktisk et irreterende problem for mig at jeg ikke kan vide mig sikker på at de ekstra penge jeg måske giver ud fra et sæt HD650 rent faktisk giver bedre lyd end HD600
|
| Til top |
|
| |
McFrede Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 564
|
| Sendt: 23 Januar 2008 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Gaco,
Jeg sad i samme situation som dig for noget vel et års tid siden, jeg valgte HD600 og har ikke fortrudt overhovedet. Super neutral lyd der går klokkerent igennem. Jeg spiller selv fra et Creative X-Fi Fatal1ty men udenom front-boksen og direkte i en selvbyg hovedtelefonforstærker. Jeg har modificeret mit lydkort med ny OpAmp chip og kondensatorer, men allerede inden lød det rigtig godt, så tag folks tilbageholdenhed overfor Creatives produkter med et gran salt. Perspektivet skulle de spil du spiller gerne give dig, jeg kan fortælle dig at jeg engang blev midlertidigt bannet i CounterStrike, folk troede jeg havde wallhack da jeg tog en fire fem modstandere fordi jeg kunne placere dem temmelig præcist rundt om et hjørne.
Mit kort kunne godt trække HD600, men som sagt byggede jeg en M^3 og har ikke fortrudt de ~3K jeg har smidt efter den heller. http://www.amb.org/audio/mmm/
Når jeg skal høre musik kører jeg ASIO (er det ikke det det hedder) og kvaliteten fejler altså ikke noget på mit kort. Jeg må hive computeren med til et snarligt head-fi meet så vi kan få be- eller af-kræftet nogle myter om Creative... Måske er det mig der må give mig... __________________ Roder med CMOY og lytter på JVC HA-RX700 mod JVC HA-RX900
The world needs to be taught a lesson... I'm the professor!
|
| Til top |
|
| |
McFrede Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Januar 2008 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Kolind
Måske jeg skulle droppe mit NAD/Dali setup og finde noget i plastik hvis det ville styrke mit indtryk af mit X-Fi (måske endda ligefrem passende for en plastingeniør som mig)  __________________ Roder med CMOY og lytter på JVC HA-RX700 mod JVC HA-RX900
|
| Til top |
|
| |
Gaco Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Januar 2008 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
^^ Tak for dit input.. men jeg må indrømme at jeg ikke er blevet meget mere afklaret :/ Først og fremmest kunne jeg godt tænke mig at få af vejen om jeg helst ville købe HD600 eller HD650 hvis det var, så er det lettere at træffe beslutningen om HD595 imod ÉN af disse bagefter. Jeg ved godt at det oplaget er at jeg slæber mig ud i en butik hvor jeg kan høre forskellen, men hvor ville det bare være nemt hvis jeg kunne blive overtalt på et forum online
|
| Til top |
|
| |
McFrede Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Januar 2008 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg valgte HD600 fordi det skulle være den mest neutrale og fordi mange stadig hældte til den efter HD650 var kommet.
Find eventuelt en butik der vil låne dig begge sæt med hjem og returner så det sæt du ikke vil have.
Jeg er desværre midt i et større bygge/flytte-projekt, ellers var du velkommen til at komme og lytte på HD600 og X-Fi.
Du bor vel ikke på vestsjælland?  __________________ Roder med CMOY og lytter på JVC HA-RX700 mod JVC HA-RX900
|
| Til top |
|
| |
Gaco Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2008 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej desværre, bor i Køge lige nu men flytter til KBH om en uge, og selvom jeg har kørekort har jeg ingen bil.
Så vidt jeg kan se på flere polls på nettet foretrækker sådan ca. 30% HD600 og 70% HD650. Så selvom der er overvægt på HD650 er 30% jo stadig relativ mange for et produkt der på papiret skulle være en lille anelse teknisk underlegent. Om det er hifinørder der simpelthen bare har svært ved at vænne sig til en anden lydstil eller om der virkelig er noget om at de lader lyden gå mere neutralt igennem (og at dette altid skulle være en god ting) ved jeg så ikke.
Jeg tror ikke der findes nogen butikker med den slags kundeservice du nævner, det lyder i hvert fald usandsynligt :D Men en demonstration i hifiklubben ville selvfølgelig altid være noget. Selvom jeg måske ikke finder ud af hvordan de hver især spiller sammen med et X-fi lydkort, så kan jeg vel i det mindste gøre mig nogle indtryk på om jeg foretrækker HD600 eller HD650 ved en ordentlig amp (som jeg går ud fra at de har). Har også hørt at man bør køber nye kabler til både HD600 og HD650, og det gør jo ikke det hele mindre forvirrende (eller billigt!)..
|
| Til top |
|
| |
reenberg Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 466
|
| Sendt: 24 Januar 2008 kl. 00:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb 650....den er fantastisk (og ca. 5db nemere at drive). Jeg gav 2K for mine hos en eller anden netshop. det er ikke værd at spare de 400kr de er dyrere end HD600. På et eller andet tidspunkt opgradere du alligevel. (eksternt lydkort, desideret bøf-forstærker osv) og så er det surt at vide man ikke købte det absolut bedste man havde råd til. Og køb en ordenlig forstærker til dem før du begynder at skifte kabel/puder og hvad folk nu ellers finder på.
|
| Til top |
|
| |