Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 06:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Sennheiser 555 vs 595/600 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
geeko
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2008
Status: Offline
Sendt: 21 Januar 2008 kl. 01:16 | IP-adresse registreret  

Hejsa i audiofile stoddere

Jeg har i længere tid været ejer af et par HD 555 og har for nylig erhvervet et sæt DT770 80 ohm.

Desværre er DT770'ernes lyd ikke lige min kop the. Den er da ikke direkte dårlig, men jeg kan simpelthen bedre lide sennheiserne. Jeg er kommet frem til at  jeg formentlig er til sennheiser, og at jeg helt sikkert foretrækker åbne frem for lukkede høretelefoner. Jeg vil derfor, når jeg mener økonomien er til det, købe et dyrere sæt åbne høretelefoner til at være mit primære sæt.

Pga. det har jeg nogle spørgsmål angående de større sennheiser modeller, mere specifikt 595 or 600.

1. Hvordan er deres lyd i forhold til HD 555 ? Er det det samme "bare bedre" ? For det er egentlig det jeg leder efter.

2. Er de født med et 3.5 mm stik? Jeg ved at 555'erne er født med et 6(?) mm stik , så jeg skal bruge en converter for at de passer ind i min forstærker. Jeg går ud fra at dette medfører et vist tab i kvalitet?

3. Hvordan er den fysiske udformning i forhold til 555'erne (hvordan de sidder på hovedet osv.) ?

4. Er der alternativer til sennheiser høretelefoner, der også er åbne og har en forholdsvis analytisk lyd?
Til top Vis geeko's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af geeko

NuggiFirst
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 21 Januar 2008 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

Til nr. 4:

Helt klart Beyer DT880. De er MEGET forskellige fra 770'erne. Meget neutrale generelt, med et svagt løft mod toppen. Spiller meget detaljeret og "luftigt".

Til top Vis NuggiFirst's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NuggiFirst

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 21 Januar 2008 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

HD595 er vist i hvert fald som 555, bare med lidt mere af det hele.. HD600 til gengæld er anderledes, men efter min smag væsentligt bedre, klarere og mere neutral. Syntes 595 lyder lidt mudret, ærligt talt når man sammenligner med HD600..  Men hvis det er lydsignaturen i 555'erne du godt kan lide er 595 måske noget for dig.. Til gengæld vil jeg alligevel anbefale HD600 fremfor 595, specielt hvis du har en amp også   Disse kan du også have mulighed for at høre rundt omkring for den sags skyld, og få en lytter fremfor at skyde i blinde som man kan tro at du har gjort med DT770
Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes