Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 07:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Surroundhovedtelefoner?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Lydtryk66
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 19 Januar 2008 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

Hej Folks

Da jeg godt kunne tænke mig at få en flad op i mit soveværelse - men ikke rigtig er lun på at plastre rummet til i højttalere og kabler, og ikke mindst gerne vil skåne naboerne ude på de små timer, tænkte jeg om der findes hovedtelefoner, som i en eller anden grad lyder af noget surround.

Jeg har på nettet fundet frem til Phillips Sbc hp1500 og Pioneer se-dir800c - men har ellers ikke rigtig fundet noget på dem ( er der nogen der har erfaring med dem??)

Så er der jo også Headzone Home fra Beyerdynamic Dt880ht - (dem med propellen) - som vist nok er rimelig dyre.

Budgetmæssigt er jeg villig til at gå rimelig langt, da alternativet jo er mange højttalere - dvs et stykke over 10 kilo før det begynder at gøre ondt (hvis det ellers er noget der virker)

Jeg er novice på området, hvorfor jeg måske spørger lidt dumt

mvh gum2

Til top Vis Lydtryk66's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lydtryk66

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 19 Januar 2008 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

Jeg har erfaringer med Philips modellen, og de laver da lidt rumklang, men surround er det ikke (synes jeg) min stue ting kan også lave surround
i ørebøffer, men det er heller ikke optimalt.
Så jeg ser bare film med alm stereo og det fungere fint til mig..

Jeg tror ikke på at man kan lave anstændigt surround i hovedtelefoner med mindre at de har flere drivere i ved hvert øre og selv der tror jeg
ikke rigtigt på det..

Sennheiser lavede en model for nogle år siden hvor man havde en krave på med drivere i og så kombinered det med et par åbne bøffer, men
hvordan det lyder og om det virker ved jeg desværre ikke..

Et par gode bøffer og der kunne philipsen være et fint valg og så en god forstærker tror jrg er vejen frem, jeg bruger selv mit philipssæt når jeg
ser film og savner på ingen måde surround for man er jo omringet af lyd med bøffer på, jeg vil så anbefale at du får fat i den gamle model som
er med kabel, da jeg ikke har meget fidus til det trådløse halløj...hele svineriet kan findes på ebay til omkring 1000-1500 men du skal ikke lade
dig snyde af prisen det er et godt sæt, de er meget allround og i alt andet en klassisk musik spiller de fuldt ud på højde med f.eks. beyers dt880..

Men skal du ligge ned og se filmene ?? for så tror jeg du er bedre tjent med et par inears, jeg er ved at forsøge at arrangere et gruppekøb af
nogle customs (formstøbte) hvis du vælger at gå den vej...

Håber mit svar har hjlpet lidt ellers spørger du bare løs..
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

Lydtryk66
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Januar 2008 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret - Claus.dk

Såvidt jeg har forstået det fra nettet er der to Phillps: Sbc hp 1500 (kablet model ) til omkring 2700 - og Sbc hd 1500 ( trådløs model) til lidt over 3 kilo.

Du anbefaler så Sbc hp 1500 ( "den gamle model") som du selv bruger til film.

Men når der nu ér "surround" i dem - hvorfor så ikke bruge det. ? Alternativt kunne mange andre modeller uden "surround"  - evt med bedre lyd - jo erstatte dem. ( hvilke f.eks.??)

De der "inears" - modeller må jeg lige overveje.

mvh. gum2

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Januar 2008 kl. 00:18 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger ikke surround fordi at det lyder ligesom "gammelsdags" surround altså bare lidt rumklang, man lidt et seperat signal til baghøjtalerene
og centerhøjtaleren, det kan sammenlignes lidt med den surround som nogle fjernsyn har altså surround med to højtalere, jeg foretrækker helt
klart stereo, men det kan jo godt være at det bare er mig der er underlig...Det kan også være et spørgsmål om tilvænning jeg ved at mange
holder af at høre musik i surround, hvilket jeg ikke selv synes om...Det er ligesom EQ der er nogen der elsker det og andre der aldrig bruger
det...

Modellerne kan fåes noget billigere end det du nævner, jeg så lige den trådløse til 230 € i dag...Jeg fik mine på e.bay.de til 1024 incl porto så
2700 er næsten 3 gange så dyrt...den har i øvrigt 10 meter kabel så de er næsten trådløse........

Jeg veksler lidt imellem mine hovedtelefoner, men mine favoritter til film er beyer dt880 og mine philips, men jeg skal have prøvet mine ergor og
se hvordan de lyder for de er meget åbne og har en størrer soundstage end hvad jeg ellers har af forskellige bøffer...

Hvis du er sønderjyde eller kommer til sønderjylland skal du være velkommen til at komme forbi og høre mine forskellige bøffer...

Jeg tror jeg vil se ringenes herre her inden jeg skal sove og så vender jeg lige tilbage i morgen...

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2008 kl. 02:23 | IP-adresse registreret  

Jeg har så lige set fantastic four 2 med surround sådan til og fra og jeg har været lidt hård ved surrounden har jeg fundet ud af,når man lige
vænner sig til det, er der faktisk en illusion af at ting foregår foran og bagved dig, lidt en sjov fornemmelse, nu har de ergoer også en meget åben
lyd og det gør sikkert også en forskel....

Men det er faktisk ret godt må jeg indrømme...

Jeg får skarpere detaljer i stereo men lyden lyder mere som en biograf med surround, så det er lidt en smagssag hvad man synes er bedst, jeg er
ikke helt sikker, men surround funktionen gør bestemt lyden mere "omsluttende" end stereoen den bliver også mere fyldig...

Håber det kan kaste lidt lys over det hele...

Lydtryk66
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2008 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

Hej Claus.

Det kaster bestemt lidt mere lys over det hele.

Jeg læste på en engelsk eller tysk site - at der var en for hvem de let var gået i stykker - og det var jo Phillips (og dermed holdbarhedsmæssigt noget l**t.) Hvad er din erfaring - ikke mindst i forhold til dine andre bøffer.?

Og hvordan er det lige, de fungerer optimalt?

Kobler man den medfølgende forstærker direkte til dvd-afspilleren, når man vil se en dvd film og evt skifter tilkobling til den flade hvis der kommer en film på kabeltv, som bliver sendt i SS. ( Eller kan man også via forstærkeren se fx Tv-avisen i SS.)--- det er jomfruelig jord for mig , det her

mvh. gum2

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2008 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

den tilsluttes via coaxial eller phonostik, som så kan føres ud af apparatet igen...Det skal jo sæføllig være coaxial hvis det skal være surround..

jeg har nu gode erfaringer med Philips sådan generelt og mit er da snart et år gammelt og har ikke voldt mig nogen former for problemer, hvilket
bestemt ikke kan siges om de transportable forstærkere jeg har, men det er en anden ting til en anden tråd...Jeg har faktisk ikke haft nogle bøffer
der er gået i stykker, men jeg passer også godt på mine ting...

Hvis du bruger flere kilder til den, så ville jeg benytte en forstærker med tapeout, hvis det findes men det er sæføllig noget bøvl i soveværelset..Det
idelle ville være hvis din skærm havde digitalt ud så kan du bare køre det via tvet...ellers er det jo ikke så stort et arbejde at skifte stikket over i et
andet apparat, det gør jeg, det giver også kortere signalvej og er billigere....

Du kan se tvavisen i surroundmode men om der er et snurrerundt signal i tvavisen ved jeg skutte...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes