Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 21:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Tasker, kuffert osv. hvordan gør i? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 15 Januar 2008 kl. 09:00 | IP-adresse registreret  

Davs i forum!

Hvordan transporterer i jeres head-fi rundt når i er på farten? Jeg tænker både på de helt små setups med ipod/mini amp/IEM over i vold størrelse med notebook/dac/amp/stor hovedtelefon.

Jeg er nok ovre i den sidste kategori og pt. bruger jeg en ganske almindelig videokamera taske, ca. sådan her.

Men jeg er på vej op i noget der godt må være lidt større for at få plads til en DAC også, og sikkert en laptop. Der har jeg kigget på f.eks. Peli Case

Men sidder der ikke en af jer derude med et par fifs og eksempler på hvordan i gør?

Umiddelbart ender det nok med en eller anden taske til en laptop + det løse.

Det egentlige problem ligger i at når man har så mange apparater og dimser der er bundet sammen af kabler, som så også skal betjenes, ja så bliver det sgu noget besværligt lige at skifte track, skrue op og ned mv.
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 15 Januar 2008 kl. 09:13 | IP-adresse registreret  

jeg har mit i lommen,.. men det er så også mit bærbare sæt med nano+mini amp+earbuds...

Mit store setup er ikke liiige til at flytte på med rør og alt sådan noget pjat..

Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 15 Januar 2008 kl. 09:15 | IP-adresse registreret  

Faldt lige over den her. Det ser egentligt meget smart ud. Bærbar i den nederste, DAC/Amp i den øverste. Kabel mellem dem ud af lynlåsen og ind i den anden del. Hurtigt at få fat i den bærbare hvis der skal pilles. "Vax Sants"

Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 15 Januar 2008 kl. 09:20 | IP-adresse registreret  

Ej, jeg kan godt se at et rør setup nok ikke lige er sagen at rende rundt med 

Mht. lommen så er det jo klart det letteste, men jeg har ofte det behov at jeg ikke nødvendigvis skal rende rundt, mere slæbe det med mig og så kan det ligge i tasken mens jeg arbejder. Man bliver jo afhængig af den gode lyd jo

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 15 Januar 2008 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

Jeg har sådan en kamerataske når jeg jeg er på farten..
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 15 Januar 2008 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

nu ved jeg ikke hvad de tasker koster, men umiddelbart ligner det jo bare en pc taske, der er "modded" om man vil JEg har nogle stumper af det der noppeskum de bruger på dit 2. billede, det kan du da få ved lejlighed (eller posten .)
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 15 Januar 2008 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige fået mine YUIN PK2 hjem fra USA. De spiller TOP DOLLAR, så jeg kan nøjes med dem og min NANO.
Alt dette kan være i en brystlomme eller i lommen på "låret" af mine bukser 

PS: Tak til kolind for at få mig lokket ud i sådan nogle earbuds
Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 15 Januar 2008 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

Jeg skrev jo at der skulle være plads til den GODE lyd Kalle_dk 

Men jaja, jeg har da overvejet at gå total mini, nu da mit mindste setup kun kan være i en video taske. Ej, hvis jeg bruger IEM's så går det nok med PMP'en, men det kræver alligevel en livrem, hvis jeg ikke skal skræmme livet af alt for mange - for size does matter du ved nok

Lige nu sidder jeg og kigger de der Crumbler tasker og Haglöfs rygsække. Jeg tror det skal være en rygsæk, ellers bliver ledning for besværlig, hvis den skal gå fra en over skulderen taske.

Sådan noget som det her ...

Så er der vist plads nok til bærbar + DAC/AMP .. men hvad med cans ... mmm

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 15 Januar 2008 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

Tja på farten har jeg normalt kun mine yuin pk1 og er4s med, også en porta corda og min meizu, så alt kan fint være i lommen, men jeg har tænkt på at lave mig en lille alu kasse med skum i. Nærmere bestemt en Richard Wheatley alu kasse, beregnet til Fluer, men kan moddes 

Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2008 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:
Jeg skrev jo at der skulle være plads til den GODE lyd Kalle_dk 

Jeg har aldrig haft den store tiltro til earbuds, men denne gang er jeg blevet positivt overrasket. De har det alle de andre earbuds mangler (og lidt til). Der er endda en smule god bas i dem. Det plejer earbuds bestemt ikke at overdrive, og hvis de gør, så mangler der bare noget andet i frekvensspektret. 79 dollores plus fragt er et fund her You have to hear it to believe it

Zorglub skrev:
Men jaja, jeg har da overvejet at gå total mini, nu da mit mindste setup kun kan være i en video taske.

Jeg har besluttet at "bærbar" skal være TOTAL BÆRBAR, ja nærmest usynligt. Problemet har bare altid været at finde nogle gode dippedutter til at putte i ørene. Hvis jeg skal spille med amp, skal det være hjemme. Det bliver aldrig det samme med lomme-head-fi, om i så køber custom-made øresnegle og platinkabler i tonsvis

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 Januar 2008 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

Tjek om ikke Lowepro har et produkt eller to der kan friste. Utrolig lækker og gennemført kvalitet

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007
Sendt: 15 Januar 2008 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Ja jeg er også gået MEGET bærbar med følgende som jeg absolut ikke mener går på kompromis med den gode lyd.
8 GB 3rd gen Nano, ALO Micro Dock, Xin SuperMini amp, APureSound kablede ER4-S eller Tripple.fi 10 pro.
Og det kan være i en inderlomme i jakkesættet uden at se provokerende ud.
Til det bruger jeg filt lynlås posen fra en Logitech Travel Mouse til beskyttelse når det ikke lige spiller, den passer perfekt i størrelsen.
Eller en lille kamera taske til bæltet hvis jeg er mere casual og ikke lige har en jakke lomme handy.

Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Sendt: 15 Januar 2008 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

Kalle_dk skrev:
Jeg har lige fået mine YUIN PK2 hjem fra USA. De spiller TOP DOLLAR, så jeg kan nøjes med dem og min NANO.

heh.. nej jeg prøved at lokke dig til at købe PK1'erne.. de er ganske fantastiske.. men ja når ikk du vil med amp er det nok bedst med PK2.. et par PK1'ere uden amp er lidt spild..

Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2008 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

kolind skrev:

Kalle_dk skrev:

heh.. nej jeg prøved at lokke dig til at købe PK1'erne.. de er ganske fantastiske.. men ja når ikk du vil med amp er det nok bedst med PK2.. et par PK1'ere uden amp er lidt spild..

Nåh ja, det kan da godt være, nu du siger det, at det begyndte med snakken om PK1

Jeg er umiddelbart rigtig godt tilfreds med lyden fra PK2 (uden amp), så det kunne jo ikke være anderledes,
når jeg ikke vil ha spændt DAC og andre ting på ryggen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes