Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 15:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Ny indenfor head-fi - råd søges (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 04 Januar 2008 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Skal til at investere i noget head-fi til brug på kontoret.

Nogle lukkede hovedtelefoner og muligvis en forstærker.

Skal bruges sammen med en iPod/iPhone

Budgettet er ikke ubegrænset, men noget fornuftigt grej søges
Til top Vis plafitracer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af plafitracer

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 04 Januar 2008 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

Ikke ubegrænset ? men ? Kræver nok at du oplyser om hvor meget du havde forstillet dig at bruge...  om det er 2.000, 3.000, 5.000, 10.000 ? Ellers kan det godt være svært at "sætte niveauet"..

Et forslag kunne være et sæt Beyerdynamic DT770 hvis du godt kan lide meget bas parret med en meier amp..

Ellers et sæt AKG K271 f.eks ?

Eller Audio technica A900 evt ?

Du er nok nød til at fortælle mere om hvad du hører osv for at kunne finde "det rigtige"

Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 04 Januar 2008 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

Tak for tippene, kolind, men jeg har ingen ide om hvad et sæt hovedtelefoner koster, ejheller en amp til samme. Det er jo osse mp3 kilde, vi taler
om, så det skal jo ikke være det helt vilde, og det skal kunne tåle at blive taget med i lommen.

Det skal være godt at høre på og være MEGET behageligt på ørerene og til at transportere i en jakkelomme (måske ikke lige hovedtelefonerne)

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 Januar 2008 kl. 10:01 | IP-adresse registreret  

Lommen? så skal du da vist over i noget bærbar afspiller + IEMs. Hvad med en Ipod + et par af Shures? Jeg har selv e3c og de lyder fint til 1000 kr. Så mangler du bare en afspiller. Ellers prøv at kigge lidt her på head-fi forum og søg på IEM, du finder sikkert et par tråde om hvilke folk anbefaler.

Personligt render jeg rundt med en gammel video taske med mit bærbare setup, men det KAN da godt være at det ser lidt for nørdet ud
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Januar 2008 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

Hvis det skal være bærbart og fungere på jobbet med en ipod er det klart en bærbar amp du skal have fat i, samt en ipod og et par IEM's.  Jeg har selv en af de nye firkantede Nanoer koblet til en Practical Devices XM4 amp samt et sæt Yuin PK1.. Det lyder fremragende, og Yuin er også rimeligt komfortable, da det "blot" er et par normale earbuds, bare med go lyd. Sammenlagt 2500 kr må det have løbet op i ca, inkl en 8 gb nano.. Dog er min amp lidt for stor og klodset til den lille nano syntes jeg..

plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 Januar 2008 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

Jeg har en iPhone som afspiller. Mangler amp + bøffer.
Den Practical Devices ser mægtig fin ud - størrelsesmæssigt.

Nu kommer 10.000 kroners spørgsmålet: Hvad får man egentlig ud af at sætte en forstærker på en iPod/iPhone - udover at den fortærker signalet?

Jeg har rimelig check på store stereoanlæg, men det hersens bærbare er alså lidt nyt

plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 Januar 2008 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg sendt en mail til Ray Samuels om en Hornet forstærker - den ser ganske fin ud synes jeg og ser ud til at have den rette størrelse,
desuden kan batterierene køre i 8 timer om dagen i 7 dage - ganske praktisk.

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Januar 2008 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

en hornet er ganske fremragende i hvert fald.. du kunne også overveje en Headroom pico som blandt andet darkless fortæller om at have bestilt..  også en lille sag :) Og så fåes den med indbygget dac, så man såvidt jeg forstår bare kan pugge den til computeren og så få suveræn lyd ud.. Antager at du alligevel sidder ved en computer på jobbet ?

Den XM4 amp jeg har er ikke noget at skrive hjem om vil jeg sige.. Den er ok, men ikke fantastisk på nogen måde..

Jeg har som sagt selv en nano.. og lydkvaliteten er rimeligt forskellig fra at bruge headphoneoutputtet og så til at bruge en amp som får signalet fra lineout... Men findes der en lineout på iphone ? :S   Det giver væsenteligt bedre lyd..

plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 Januar 2008 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

Jeg sidder ved en computer på jobbet, men er ikke interesseret i at bruge computeren som lydkilde. Jeg arbejder som konsulent, så jo mindre jeg
kan bruge kundens computer til private formål, jo bedre. Derfor vil jeg udelukkende bruge min iPhone til musikafspilning på jobbet - og så sikkert
osse lige som telefon og andet guf

Så skal der vælges nogle hørebøffer - de skal jo helst være lukkede, da jeg ikke ønsker at delagtiggøre hele kontoret

AKG, Beyer, Sennheiser, Grado - hvad er der ellers, der er riddi godt???

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Januar 2008 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

Sennheiser og Grado er helt bestemt ikke noget for dig i så fald.. De er åbne.. eller.. Senn har deres HD280.. men den ville jeg ikke bruge mine penge på i forhold til DT770 eksempelvis.

Hvor god en iphone er til at afspille musik ved jeg ikke. Har den lineout ligesom alm ipods ?

Og du har bestemt dig for at det skal være normale full-size bøffer fremfor små fikse IEM's/earbuds ?

plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 Januar 2008 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

Jeg mener at en iPhone er en 'almindelig' iPod bare udvidet med telefon - correct me if I'm wrong

Iphone har et mini-jack stik i toppen og det almindelige dock stik i bunden - er det ikke der line-out sidder?

Jeg ved endnu ikke om det skal være full-size bøffer eller ear-buds. Det er man jo nok nødt til at prøve sig lidt frem med.

Jeg har nogle gamle Koss bøffer, som må gøre det indtil videre

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 Januar 2008 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

Hvis du vælger noget andet end rigtige store prinsesse Leia hovedtelefoner, så få dig nogle IEMs og ikke ear-buds. Der er himmel til forskel.

Hvad med at låne et par modeller af en dansk forhandler? IEM, hovedtelefoner mv. Så kan du jo prøve dig frem. Jeg er sikker på at du kan få det i stand.

Går du efter IEMs så er det ikke sikkert du har brug for en bærbar forstærker - du kan jo altid supplerer op hvis du føler behovet er der. Der er dog nogle IEMs der har brug for det, så du skal nok lige se dig for der. Mht. komfort, så prøv at få dig nogle ørerpropper og fut rundt med dem i et par timer, går det så skal IEMs også nok gå.
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 Januar 2008 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

hvad er forskellen på IEM's og earbuds - er det ikke bare noget man propper i ørerene??

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 Januar 2008 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

plafitracer skrev:
hvad er forskellen på IEM's og earbuds - er det ikke bare noget man propper i ørerene??

IEM er dem der puttes "ind" i ørekanalen. Earbuds må være dem man "hænger" på kanten af øret.

Jeg har ved et tilfælde fundet noget interessant, som sikkert kan bruges af både dig og mig, Henrik. Jeg har en NANO 3G, som jeg gerne ville kunne bruge med en lille forstærker. Derfor mangler jeg et line-out signal, som ikke umiddelbart findes. Det eneste stik jeg kan bruge, er det som kommer fra den interne forstærker. Det er ikke optimalt til at føde en hovedtelefonforstærker med, men man kan tilsyneladende få et stik / adapter, som sættes i "multistikket" i bunden af min NANO, og sikkert tilsvarende i din iPhone. I denne adapter er der både USB og Line-out signal, som ikke er berørt af den interne forstærker i NANOen. Jeg er bekendt med, at visse entusiaster har anskaffet sig et ret dyrt "kabel" i USA, som kunne fange linie-signalet fra multistikket, men denne adabter må kunne gøre det samme ?! Nogen der er uenig, eller har jeg forstået teksten korrekt ?

Line out USB adapter

EDIT: Hvis adapteren gør det jeg tror, skulle du måske bestille 2 styk Hornet fra Ray Samuel
Det må vi lige vende tilbage til senere. Eventuelt en PB ?
Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk

plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 Januar 2008 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Jeg har bestilt en Hornet og betalt for den
Men det kan jo ændres

Ray Samuels sendte mig det her link: http://www.aloaudio.com/ mht kabler fra iPod til amp.
Jeg påtænker at bestille et sæt af de knap så dyre af dem - de billigste er pt udsolgt...

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Januar 2008 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

plafitracer skrev:
Jeg har bestilt en Hornet og betalt for den
Men det kan jo ændres

Ray Samuels sendte mig det her link: http://www.aloaudio.com/ mht kabler fra iPod til amp.
Jeg påtænker at bestille et sæt af de knap så dyre af dem - de billigste er pt udsolgt...

Du er godtnok hurtig ! Nå, det er der jo ikke noget at gøre ved. De kabler som aloaudio sælger, koster jo nærmest det halve af en ny NANO (eller mere). Det synes jeg er alt for dyrt. Det grænser til tyveri !

Gad vide om Samuels AC adapter kan bruges med 240 volt, eller om den kun er til amerikanske forhold ? Det er nu ærgerligt at der ikke sælges sådanne produkter i Europa, men det gør der desværre ikke, såvidt jeg har undersøgt. Jeg går i tænkeboks (igen).

plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 Januar 2008 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg lige haft iPhonen smidt i en doclking station fra iTube, og telefonen kommer og siger at den ikke er kompatibel. Dvs at denåbenbart ikke
har lineout samme sted som iPod???

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Januar 2008 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

plafitracer skrev:
Nu har jeg lige haft iPhonen smidt i en doclking station fra iTube, og telefonen kommer og siger at den ikke er kompatibel. Dvs at denåbenbart ikke
har lineout samme sted som iPod???

Det skulle ikke undre mig om det har noget med al den kodning og fastlåsning af den sk*de iPhone at gøre. Derfor har jeg ingen interesse i sådan een. Min Ericsson P1i kan rigeligt til mit brug.

Nå, men bortset fra det, så påstås det jo på den hjemmeside jeg linkede til tidligere, at adapteren / stikket som kan fange line-out signalet, kan bruges til både iPhone og iPod. Det er måske den der docking-ting som er for original, og derfor ikke virker med din telefon, som jo sikkert er "knækket". Ellers kan den vel ikke bruges til ret meget i Danmark, hvis jeg ellers har fulgt nok med.

plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 Januar 2008 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

Sæføli er iPhonen 'knækket', men det er mere for at kunne bruge telefonen, resten behøver ikke at blive 'knækket' - men kan man ikke bruge den
som telefon er den i mine øjne ligegyldig - men den er riddi feeed...

Må vel heller få bestilt sådan et kawel og nogle Yuin pk2 og sikkert nogle AKG hørebøffer.

Kan man få Yuin i Danmark?

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 05 Januar 2008 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

Prøv evt. at søge på head-fi.org elle ilounge.com efter lineout til din Iphone....
Du kan også kontakte Ken ball (ALO Audio) eller evet Turbo via pm på head-fi og høre om de har en løsning...

Jeg kunne ikke forestille mig at der ikke var lineout i bunden af en iphone....

Og til en hornet er det nærmest hærværk at sætte den til en hovedtelefonudgang det vil jo bare udstille ipoddens forstærker endnu mere...

Jeg er selv IEMfan og de eneste IEM jeg bruger direkte fra min Ipod er mine q-JAYS, de andre modeller lider kraftigt under deres lave impendence
som gør at de suser når musikken er væk.....

Iøvrigt kan det nemt svarer sig at ofre gode penge på et godt kabel til din dock, de andre docks jeg har har den kedelige egenskab at jeg kan høre
HD i min ipod...Så et godt kabel er bestemt pengene værd, i det mindste for mig..
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes