| Forfatter |
|
Søren P. Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 191
|
| Sendt: 02 Juli 2007 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som overskriften siger, er jeg gået ind i jagten på et sæt Hovedtelefoner.. De "gamle"(Sennheiser HD 515) Er blevet revet skæv i adapteren til 3,5 mm jackstikket.. Ved ikke om man kan købe en ny, men den er sikkert hundedyr, hvis man kan og vil derfor hellere bruge pengene på et nyt sæt.. Men én ting skal lige sige: Har ALDRIG haft et sæt hovedtelefoner jeg har været så glad for og som er blevet brugt hver eneste dag! De er UTROLIG behagelige at have på. Lige meget hvor lang tid jeg har siddet med dem på, (Ofte 4-6 timer) er jeg aldrig blevet træt i hovedet, eller det der ligner.. På lydsiden er de godt nok til den mørke side og farver lyden en del, men det er faktisk kun behageligt og giver ikke nogen Lyttetræthed over længere tid! Alt i alt har jeg været ekstremt godt tilfreds, så hvis jeg kunne finde nogle der var mindst lige så gode, ville det være super.. 500 kr er ikke et Max, vil selvfølgelig gerne give 300 kr + - eller derover, HVIS de er det bedre! Kunne selvfølgelig også bare købe et nyt sæt, men vil gerne have et par andre bud inden..
Håber at i kan hjælpe lidt.. 
Venlig hilsen Søren
|
| Til top |
|
| |
SMAJ Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 02 Juli 2007 kl. 00:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
ville nok kigge på nogle stax, evt deres elektrostatiske modeller, eller grado
mvh
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 02 Juli 2007 kl. 03:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
grado'er lyder rigtigt godt ,men komforten er ikke god.jeg plejer normalt at gå efter topmodellerne,specielt med sennheiser.
men så faldt jeg over nogle AKG K66 til 400.- og siden jeg købt dem har jeg ikke haft lyst til at lægge 2-3000.- for hovedtelefoner.
dermed siger jeg ikke at topmodellerne er dårlige,men de er bare ikke gode nok,og slet ikke hvis man tag prisen i betragtning.
__________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
Søren P. Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 191
|
| Sendt: 02 Juli 2007 kl. 10:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Grado har jeg prøvet og som sagt mange gange før, er komforten bare ikke god nok over længere tid..  Men de AKG lyder spændende! Har dog aldrig hørt noget fra dem, så måske jeg skulle få det gjort..
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
| Sendt: 02 Juli 2007 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alt efter hvor sej du er med en loddekolbe er det ikke umuligt at sætte nyt stik på dine hørebøffer... Måske et forsøg værd...
Ellers hvorfor ikke det åbentlyse ? HD555... det er storebroderen til 515 vel ? Samme form, bare bedre... Eller HD595 som dog er noget dyrere, men kan findes brugt til noget i den retning...
Dog findes der mange bedre hovedtelefoner self, men hvis du elsker de gamle, er det vel værd at se på ? :)
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 02 Juli 2007 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil mene det kommer meget an på hvilken type musik du hører, og hvad din kilde er.
Med 500kr som maks, vil jeg kigge meget efter noget brugt, da du for 500kr nok vil kunne finde et par AKG 501 eller måske et par allesandro MS-1.
Mht. komfort problemmer med Grado og allesandro, så vi jeg mene at det hurtigt fortager sig, desuden vil et par sennheiser 414 pads hjælpe meget, da de er lidt blødere end stock. Men ellers synes jeg nu at bowlsne er ganske gode, men de sidder så heller ikke direkte ørene.
|
| Til top |
|
| |
petite_machine Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 25 Juli 2007 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vækker lige denne tråd, da min søster vil have et nyt headset. Det skal være trådløst, og må ikke være for stort og klodset.
Jeg er bange for at det er vigtigere at det ser smart ud, end at lyden er i top, og budget er omkring 500 kr. +- 100,-
Jeg har selv kigget lidt på sennheiser, men er ikke en ørn inde for dette emne. Nogen der kan hjælpe? __________________ essential.dk
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Juli 2007 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen?
__________________ essential.dk
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 25 Juli 2007 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er nok ikke særligt mange her der bruger trådløse ørebøffer, da lyden er noget ringere end en kabel version til mindre pris...
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Juli 2007 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor skal det lige være trådløst, som Claus siger er der ikke så mange fordele ved det, andet end man kan gå lidt længere væk (man kan også få ret lange forlænger kabler:-)
Akg laver noget der skulle være ok, men de er lidt dyre også har de jo ingen mikrofon http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=253261
Sennheiser laver deres rs 120, men det er igen ikke et headset.
Jeg ville gå efter et par alm bøffer og en mikrofon eks. en Logitech usb.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Juli 2007 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, undskyld mig så :)
Det skal ikke være mic., blot hovedtelefoner... Min fejl __________________ essential.dk
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 Juli 2007 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Opper lige en gang til :)
__________________ essential.dk
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Juli 2007 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må indrømme at jeg næsten intet ved om trådløse høretelefoner, kun at jeg til hver en tid vil anbefale noget med kabel. Jeg har dog hørt at rs120, som nævnt før skulle være ok, jeg har dog aldrig hørt dem selv. Nu læser jeg så lidt inde på head-fi.org at de ikke skulle være særligt gode alligevel, hvertfald i forhold til SQ, men de holder budgetet, de ser ok ud, holder længe på batteriet og skulle være gode at ha på. http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=179673 Du kunne også se på et par philips, som skulle være en tand bedre (og dyrere) http://www.zarsen.de/index.php?page=overview&product=746 3&cat=6986&t=idealo Jeg må indrømme hvis du vil have god SQ af et par trådløse er der kun de rigtigt dyre AKG
|
| Til top |
|
| |