| Forfatter |
|
the-ripper Forum Bruger

Bruger siden: 27 Marts 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 27 Marts 2007 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heysa
Ja nu ligger landet sådan, at jeg har været så smart at ødelægge mine hovedtelefoner som jeg brugte til min ipod, og skal derfor have nogle nye, og har tænkt mig at investere i noget der er kvalitet, istedet for de normale billige.
De kriterier jeg har er, at de helst skal være in-ear modeller, og højst koste omkring de 4-500kr. Så jeg tænkte at I måske havde nogle gode forslag til hvilke jeg skulle købe. Har kigget lidt på forummet her, og kan se at Sennheiser, Fat-Fones, og koss generalt lyder som noget I synes godt om.
Da jeg heller ikke er den helt store med viden indenfor dette område, kunne jeg da også godt tænke mig lidt af en forklaring på de forskellige ting som frekevensområde, impedans og alt det, og hvad de forskellige ting har betydning for.
Håber at I kan hjælpe mig til at vælge nogle der er pengene værd.
Hvis det er noget der har noget at sige, med hensyn af valg, så hører jeg mest musik i stil med Rammstein, Volbeat og Mercenary, altså musik i den tunge ende. Har sendt et par mails til hifi-blukken og sun-audio.dk for at høre hva de foreslår. Hifi-klubben foreslog et par goldring dr50 og sun-audio sennheiser (den serie med nogle til sport og sådan).
|
| Til top |
|
| |
Bajads Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2005
Status: Offline Indlæg: 153
|
| Sendt: 27 Marts 2007 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Ripper
Philips SHS8001 fik rigtig gode anmeldelser med på vejen i Urban. Men den er vist ikke i handel endnu. Men det er forgængeren som hedder SHS8000 og der er ingen forskel på dem i følge philips.dk 
Så det er da et bud og jeg mener prisen er omkring 300,-
PS. det er med en bøjle bag om øret, så man ikke taber dem så let. __________________ Hilsen Bajads
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 01 April 2007 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det skal være in-ear, og til det budget, så køb et par sennheiser cx-300 eller et par Creative ep630, eller måske et par panasonic (jeg har et par du kan låne, jeg bor også i AA, bare skriv hvis det har interresse techtrino(at)gmail.com). Hvis du vil ha en virkelig kult høretlf, så køb et par koss ksc75, men de er af clip-on typen.
Hvis du vil læse mere så gør det på head-fi.com
Og køb høretlf via hifipriser.dk, hifiklubben m.m. er alt for dyre
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 23 Maj 2007 kl. 05:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes du skal ofre en anelse mere og så købe dig et par d-JAYS de koster lige knap 750 kr, men så får du altså også noget kram, cx300 og ep630 er de samme bare med forskelligt navn, de er begge meget domineret af bassen som egentlig ikke er særligt god...
Hvis du skal gøre det rigtigt billigt så er JVC fx33 (mashmellows) også et bud...
Men tag du og spar lidt extra op og få dig er par d-JAYS det vil du ikke fortryde..
Det afhænger jo også af hvad du kan lide ved musikken, hvis det er tempoet så er cx300 bestemt ikke noget for dig da de ikke er særligt hurtige og det er jvcen heller ikke..
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Maj 2007 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus du har vel et par i overskud som du kan sælge dem
|
| Til top |
|
| |
Fremmede Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 07 Oktober 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 450
|
| Sendt: 27 Maj 2007 kl. 01:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan anbefale et sæt fra Shure. Det er godtnok dyrt men det er kram!
mvh
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 27 Maj 2007 kl. 07:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Shure e2c, har selv e3c som er fantastiske i forhold til prisen. Jeg hører selv en del tysk powermetal på dem, og det går rigtig godt  Her er de så.... og link til en anmeldelse og forhandler f.eks. hos cdon.dk og lige et klamt billede i øret 
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Maj 2007 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja hvis der er nogle der vil købe mine marshmellows så er de da til salg, jeg købte dem kun fordi de blev hyped på headfi.....
De er ikke rigtigt min kop te da de mangler noget mellemtone, hvilket er det jeg sætter mest pris på i min musik, men de er stadig helt på højde med cx300.,
Der er i øvrigt også et par nye på vej fra JAYS både s-JAYS og q-JAYS, s modellen kommer så vidt jeg ved til at ligge i samme prisklasse som cx300, måske lidt billigere, q-JAYS (som jeg meget snart får en testmodel af ) er noget dyrere omkring 1700, men mere om dem i næste uge....
|
| Til top |
|
| |
MaxJ Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 21
|
| Sendt: 02 Juni 2007 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan få Shure's E2c hos mymemory.co.uk (på Jersey) til en £36 (kr. 396). Der købte jeg mine Sennheiser PX100. Prøv også advancedmp3players.co.uk (I Skotland), hvor jeg købte mine Ultimate Ears super.fi 3 Eller mp3player.de, hvor jeg har købt en Sony NW-A3000 på et tidspunkt.
__________________ ---------------------------------
Cowon D2 / Cowon i7 / Sansa Clip 8GB / iPod Touch 64GB / Ultimate Ears super.fi 3 / Sennheiser PX100 / Sennheiser CX 500 / Bowers & Wilkins P5
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juni 2007 kl. 08:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej MaxJ
Har du stadig den Sony og hvad synes du om den ??
Jeg havde en og softwaren gav mig flere grå hår end både kone, søn og arbejde tilsammen....
|
| Til top |
|
| |
Wizdrake Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 418
|
| Sendt: 08 Juni 2007 kl. 08:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus-dk skrev:
Hej MaxJ
Har du stadig den Sony og hvad synes du om den ??
Jeg havde en og softwaren gav mig flere grå hår end både kone, søn og arbejde tilsammen.... |
|
|
Har stadig min.. og softwaren er en djævl at arbejde med stadig !!!! .. jeg løste problemet med at bruge et winamp plugin som rent faktisk virker hvergang.. så hvis man ikke skal bruge artist link til noget er det stadig en god afspiller.. vil dog hvis jeg skulle have ny mp3 afspiller gå efter samsungs nye.. den er alt for lækker og nem at arbejde med.. sorry for tråd hijack .. __________________ make it great
- Min kollegiebio
|
| Til top |
|
| |
MaxJ Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 21
|
| Sendt: 08 Juni 2007 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Claus
Næ, jeg har givet den væk. Egentlig var jeg glad nok for den. Havde rimelig god lyd, synes jeg. Jeg havde nogle gange med SonicStage (og Connect), hvor jeg var nødt til at lægge al musik ind igen - og det er SonicStage jo ikke ligefrem noget lyn til. Og så har harddisk-baserede afspillere bare ikke nok batteritid til mig. Så hellere nøjes med mindre plads - hvilket førte mig til Cowon D2. Og DEN er jeg til gengæld rigtig glad for!
Til Wizdrake: Hvad hedder det plugin? Og er det nemt at bruge? Så vil jeg nemlig give fiffet videre...
Nu vil jeg ud og nyde en flot og solrig fredag. Rigtig god weekend allesammen!
__________________ ---------------------------------
Cowon D2 / Cowon i7 / Sansa Clip 8GB / iPod Touch 64GB / Ultimate Ears super.fi 3 / Sennheiser PX100 / Sennheiser CX 500 / Bowers & Wilkins P5
|
| Til top |
|
| |
Wizdrake Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juni 2007 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
det hedder hvis nok ml_sony.. du kan hente det fra www.wizdrake.dk/ml_sony103.zip det virker rigtigt nemt.. hj klik -> send til mp3 -> vælg afspiller -> acceptere transfor.. done..
__________________ make it great
- Min kollegiebio
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juni 2007 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej MaxJ
Jeg har da ellers læst at den sony som vi havde kunne spille 35 timer på en opladning, jeg havde ikke min længe nok til at finde ud af det......
|
| Til top |
|
| |
Wizdrake Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juni 2007 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg får ca 20 timer ud af min NW-A3000 .. så ca halvdelen af det sony oplyser..
__________________ make it great
- Min kollegiebio
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juni 2007 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det med timer, skal man tage med et gran salt... det er typisk med 128kbs og displayet slået fra. Eneste mp3 afspiller jeg har haft der har overholdt den opgivne tid, har været min beosound2, men den havde heller ikke display.
|
| Til top |
|
| |
Bajads Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2005
Status: Offline Indlæg: 153
|
| Sendt: 10 Juni 2007 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
En meget vigtig ting at husk på, når man køber noget med genopladeligt batteri/er er at første gang man lader er det vigtigt, at lade den/dem sidde i laderen så længe som muligt helst op til en 20-24 timer. Da man på den måde for åbnet alle cellerne. Hvis man kun lader de typisk anbefalet 3-4 timer, sker dette ikke. Og man har ingen mulighed for at rette op på det igen.
__________________ Hilsen Bajads
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juni 2007 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
ahh det er nu ikke tilfældet med Lithium batterier, det var førhen med de batterier man brugte for nogen år siden. idag er vi ude over det problem.
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juni 2007 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg får 16 timer på min Ipod 30GB 2 timer mere end angivet og på min billige afspiller får jeg 13 i stedet for 7 timer...
Så for mit vedkommende er det "galt" den anden vej, men jeg har valgt ikke at klage og bare leve med det 
|
| Til top |
|
| |