| Forfatter |
|
RolfeZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 292
|
| Sendt: 14 Februar 2007 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kære alle.
Jeg overvejer et par Shure e2c til min iPod Nano. Men jo mere jeg læser om sagen, jo mere usikker bliver jeg. Der er jo 1 mio. alternativer i prislejet op til 1.000 kr. Derfor et par konkrete spørgsmål ang. Shure e2c, som virker ret udbredt:
- Er de følsomme nok til at kunne spille højt på trods af EU-lydbegrænsningen - en gang imellem kan det jo være meget fedt?
- Er der problemer med højfrekvensafrulning som eksempelvis head-fi rapporterer om eller kan lidt EQ i iTunes ordne det?
- Ville det være *meget* bedre at købe e3c?
Hvis der stadig er 30 dages returret på Shure samt mulighed for vejledning hos fx. Aage betyder det jo mere tryghed i forhold til at satse på internettet for at spare en hund eller to.
Mange hilsener
Rolf __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=36401&PN=1
|
| Til top |
|
| |
JJAZ Branchemedlem

JJAZ
Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 806
|
| Sendt: 14 Februar 2007 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er kun én måde at købe earbuds/headphones på, og det er at lytte til dem!!!
Vores ører er så forskellige at det er håbløst uden en lytning.
Hvad lydstyrken angår har jeg endnu ikke prøvet et sæt earbuds som ikke kunne spille rigeligt højt med en iPod.
EU-lydbegrænsningen (EN50332-2) går iøvrigt på både afspiller siden (iPod) og på gengiver (earbud) siden. Eftersom alle nu skal overholde det er mit bud at der bliver meget lille variation i følsomheden på nye earbuds.
Hilsen Johnny JJAZ __________________ JJAZ
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 14 Februar 2007 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
RolfeZ skrev:
|
Kære alle.
Jeg overvejer et par Shure e2c til min iPod Nano. Men jo mere jeg læser om sagen, jo mere usikker bliver jeg. Der er jo 1 mio. alternativer i prislejet op til 1.000 kr. Derfor et par konkrete spørgsmål ang. Shure e2c, som virker ret udbredt:
- Er de følsomme nok til at kunne spille højt på trods af EU-lydbegrænsningen - en gang imellem kan det jo være meget fedt?
- Er |
|
|
Den kan du bare fjerne, det har jeg gjort for at kunne trække nogle lidt tungere høretelefoner. __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Fremmede Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 07 Oktober 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 450
|
| Sendt: 14 Februar 2007 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde også overvejet Shure, men til min overraskelse spiller IGRADO faktisk bedre!
Suveræn til 495 kr!
mvh
|
| Til top |
|
| |
RolfeZ Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Februar 2007 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for input. Jeg er helt enig, man skal prøve det på (i) egne ører.
Andre der har erfaringer?
Hilsen Rolf
p.s. @Jesper Juul. Lidt OT, men jeg har kikket lidt på problemet udenlands. Man kan vist ikke bare fjerne begrænsningen idet det ligger i firmwaren i iPod'en. US iPods har efter sigende ikke problemet, men der er problemer med at tilgå den partition på iPod'en, hvor det ligger samt finde ud af, hvor man skal pille. http://gopod.free-go.net/ mfl. "arbejder" på sagen  __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=36401&PN=1
|
| Til top |
|
| |
JonasH Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 14 Februar 2007 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har fornyligt købt mig et par shure e4c
og jeg vil bare fortælle at de spille vildt højt, man skal virkelig passe på at der ikke lige er skruet bare op på halv styrke på den bærbare i frygt for at miste hørelsen. hvis dette også gælder for e2c spille de i hvert fald højt nok.
|
| Til top |
|
| |
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
| Sendt: 14 Februar 2007 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
RolfeZ skrev:
| - Er de følsomme nok til at kunne spille højt på trods af EU-lydbegrænsningen - en gang imellem kan det jo være meget fedt? |
|
|
Har shure E2C og en US iPod - der spiller de i hvert fald rigeligt højt.
RolfeZ skrev:
| - Er der problemer med højfrekvensafrulning som eksempelvis head-fi rapporterer om eller kan lidt EQ i iTunes ordne det? |
|
|
...du kommer nok mere til at mangle bass. iPods egen Superbass indstilling hjælper lidt.
RolfeZ skrev:
| - Ville det være *meget* bedre at købe e3c? |
|
|
Det er der kun een måde at finde ud af: Køb dem begge. Eller spørg i Aage om lydforskellen.
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Februar 2007 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
RolfeZ skrev:
|
Tak for input. Jeg er helt enig, man skal prøve det på (i) egne ører.
Andre der har erfaringer?
Hilsen Rolf
p.s. @Jesper Juul. Lidt OT, men jeg har kikket lidt på problemet udenlands. Man kan vist ikke bare fjerne begrænsningen idet det ligger i firmwaren i iPod'en. US iPods har efter sigende ikke problemet, men der er problemer med at tilgå den partition på iPod'en, hvor det ligger samt finde ud af, hvor man skal pille. http://gopod.free-go.net/ mfl. "arbejder" på sagen 
|
|
|
Jo kig efter et program som hedder EUpod istedet, det skal bare køres hver gang man har overført nye musikfiler til Ipodden, så fjerner det begrænsningen, og du kan også vælge hvor meget der skal fjernes i procenter. __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
27pH Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 685
|
| Sendt: 14 Februar 2007 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
RolfeZ Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Februar 2007 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
|
...Jo kig efter et program som hedder EUpod istedet...
|
|
|
Jeg har kikket lidt på EUpod også. Det virker dog som om det "blot" skruer på iTunes procenten - ligesom iTunes selv. Der foregår livlig diskussion om det bl.a. her og det virker ikke som om man har knækket nødden endnu. EUpod er også omtalt.
Mange hilsener
Rolf __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=36401&PN=1
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
| Sendt: 14 Februar 2007 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et sæt EC2.
De spiller fint med Ipod, eneste problem er at ledningen er af så dårlig kvalitet så den flækker ved spidse vinkler.
Har indleveret dem hos Aage og de vil gå videre med det.
Det er bare for dårligt at det sker på et sæt til 700 kr!
Ledningen skulle være bedre på de dyrere modeller..(Ifølge Aage)
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 14 Februar 2007 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var dog en fantastisk lille gizmo, har lige kørt EUpod, og nu kan hverken nannystaten eller Apple bestemme hvor højt jeg hører MIN musik 
Har selv Shure E2C, meget glad for dem! Eneste problem er at de slutter så tæt med de nuværende buds at de popper ud. Heldigvis følger der en masse forskellige buds med, så jeg må prøve mig frem. Fine earbuds 
TAKKER  __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
RolfeZ Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Februar 2007 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ærgeligt med ledningerne Mashuro. Håber det bliver fixet hurtigt.
Hilsen Rolf __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=36401&PN=1
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Februar 2007 kl. 08:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
RolfeZ skrev:
Jesper Juul skrev:
|
...Jo kig efter et program som hedder EUpod istedet...
|
|
|
Jeg har kikket lidt på EUpod også. Det virker dog som om det "blot" skruer på iTunes procenten - ligesom iTunes selv. Der foregår livlig diskussion om det bl.a. her og det virker ikke som om man har knækket nødden endnu. EUpod er også omtalt.
Mange hilsener
Rolf
|
|
|
Ok, det må jeg lige kigge lidt nærmere på, dog virker det helt fint i praksis må jeg indrømme. __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
RolfeZ Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Februar 2007 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Jesper: Hvilken iPod har du? Jeg har en iPod Nano 8GB 2. gen.
Må heller lige holde tråden lidt: Er der andre muligheder for øredutter til iPod'en, som I har gode erfaringer med?
Hilsen Rolf __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=36401&PN=1
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 15 Februar 2007 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mashuro skrev:
Jeg har et sæt EC2.
De spiller fint med Ipod, eneste problem er at ledningen er af så dårlig kvalitet så den flækker ved spidse vinkler.
Har indleveret dem hos Aage og de vil gå videre med det.
Det er bare for dårligt at det sker på et sæt til 700 kr!
Ledningen skulle være bedre på de dyrere modeller..(Ifølge Aage) |
|
|
Det er faktisk "sjovt", at du nævner det. Jeg har et par E2c fra sommer 2005. En kammerat har købt samme model, men fra 2006. Han har nøjagtig samme problem som dig - ledningen revner. Jeg har sammenlignet hans med min egen, og ledningen på min er i bedre kvalitet. Jeg har heller ikke stødt på de nævnte problemer. Jeg bruger min konstant, og har gjort det i 2 år nu. Jeg tror det skyldes produktionsfejl på nogle modeller, eller så er kvaliteten bare dalet en smule på de nyere produktionsenheder(?). Den er absolut værdig til prisen (som i skrivende stund er 549 på CDON). Jeg købte min hos "Klubben" for 1000kr i sin tid. Jeg har også E4c, men den bruger jeg mest til "kritisk lytning". Den er NOGET dyrere end E2c, men også en del klasser bedre på alle områder. Men hvis du vil have fuld valuta, skal du som minimum lytte til musik i lossless komprimering (FLAC o.l.). Low bit rate MP3'er (eller bare MP3'er) er ikke disse in-ears værdige. Som alternativer til E2c kan der bl.a. nævnes - Creatives (kan ikke huske hvad den hedder) til omkring 6-700kr. - Jays D-Jay (Low profile, i fed design. Det er manden bag Jens Of Sweden, som står bag den). Koster omkring 7-800kr. - Etymotic ER6i (Den er lidt mere detaljeret end E2c, men E2c har en bedre defineret bas efter min mening) - Shure E3c (bedre end E2c, og kan findes til lige under 1000kr.) Der er andre, som jeg ikke lige kan komme i tanke om pt. __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 15 Februar 2007 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mht. Shure, så vil jeg lige anbefale dig at kigge forbi cdon.dk - deres priser på Shure er så vit jeg husker en del lavere end de andre danske forhandlere.
Jeg har selv e3c, kan varmt anbefales 
Edit: 579 for e2c, 1159 for e3c... hos cdon.dk
AM-E ... du var 3 minutter hurtigere 
|
| Til top |
|
| |
RolfeZ Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Februar 2007 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er rigtigt, at CDON er billigere (selv med lidt fragt). Men jeg hælder nok mest til at købe igennem en forhandler som Aage for at få lidt hjælp, vejledning og ikke mindst sikkerhed i tilfælde af problemer.
Og så er jeg helt enig i, at man *selvfølgelig* ikke kører mp3, men lossless. Jeg har lagt 23 CDer på min Nano i apple lossless kvalitet(*) og synes det lyder rimeligt selv med standard pløkkerne. Hvis det så bliver endnu bedre er det fint.
Hvordan med det der "Shure-diskant-afrulning". Har du oplevet det AM-E?
Hilsen Rolf
(*) Det et sq imponerende, når den ikke er større end et par plastikkort lagt oven på hinanden  __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=36401&PN=1
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Februar 2007 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
RolfeZ skrev:
|
@Jesper: Hvilken iPod har du? Jeg har en iPod Nano 8GB 2. gen.
Må heller lige holde tråden lidt: Er der andre muligheder for øredutter til iPod'en, som I har gode erfaringer med?
Hilsen Rolf
|
|
|
Det er en 80 Gb Gen. 5.5. Jeg har rigtigt gode erfaringer med Koss Porta Pro og Grado SR-80. __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
RolfeZ Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Februar 2007 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle.
Tak for de gode inputs. Jeg er nok mest til IEM i første hug - min Nano er bare så lille .
@Jesper: nu forstår jeg, hvordan du kan få EUPod til at virke. Det er åbentbart kun 2. gen. Nano, der er "ballade" med. En fyr fra GoPod teamet havde efterlyst noget US firmware, så det kan ikke vare længe inden den kommer. Jeg har dog efterhånden ligeglad da jeg synes min Nano spiller højt nok, specielt til lidt mere stille, eftertænksom musik
Mange hilsener og go' weekend
|
| Til top |
|
| |