Tilbage til HIFI4ALL.DK 1. juli 2024 | 12:03   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Akai forstærker - men til hvad? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
danielskov89
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 Januar 2011
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 47
Sendt: 16 Maj 2011 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Hej brugere på H4A

Jeg har for nyligt erhvervet mig en brugt Akai AM 2800 forstærker (fra min svigermor), og jeg kunne godt tænke mig at bruge den et eller andet sted i mit setup.

Men men men...

Jeg ANER ikke hvor.. Jeg har et 5.0 surround system fra system audio som bliver trukket af en yamaha rx-v1067. Kan jeg på en eller anden måde udnytte de ekstra kræfter fra akai-forstærkeren, eller vil det være dumt at smide en gammel forstærker ind i systemet?
Eller har I et forslag til, hvordan jeg skal bruge den / om jeg overhovedet skal? :)

På forhånd tusind tak for hjælpen!

Mvh
Til top Vis danielskov89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af danielskov89
 
Luggelaj
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Marts 2008
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 521
Sendt: 16 Maj 2011 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

Lige en hurtig indskudt, og til dårlig hjælp, sætning.

Av den er fed sådan en AM 2800.

Til top Vis Luggelaj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Luggelaj
 
danielskov89
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 Januar 2011
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 47
Sendt: 16 Maj 2011 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

Hehe, den er nemlig rigtig fed - og en meget sjov ting at stille op ved siden af alt det nymo'ens pjat :)
Til top Vis danielskov89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af danielskov89
 
danielskov89
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 Januar 2011
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 47
Sendt: 16 Maj 2011 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Nogle der ved noget om det? :)
Til top Vis danielskov89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af danielskov89
 
mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 4790
Sendt: 17 Maj 2011 kl. 01:22 | IP-adresse registreret  

Næh, medmindre du vil lave et seperat stereoanlæg ved siden af... Kun at udnytte udgangsdelen ville være lidt synd.
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 17 Maj 2011 kl. 08:51 | IP-adresse registreret  

Lav dig et stereo setup og lyt til noget musik i stereo en gang i mellem

Dette ikke skrevet for at sige et ondt ord om dit 5.0 setup men musik lyder nu en gang bedst i stereo mens 5.0 sikkert er overlegent til film og spil lyd

Små højtalere bliver tit meget bedre af en kraftig forstærker - prøv fx at spænde nogle system audio 905 foran din Akai og giv den enten en pladespiller eller CD maskine som lydkilde

Du kunne nemt komme i gang med stereo i et alternativt setup - måske til arbejdsværelse/kontor eller soveværelse for under 1000 brugt

Fungerer Akai'en som den skal så har du fat i en af deres store mellemklasse modeller fra en tid hvor de lavede rigtige gode ting ...


__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
danielskov89
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 Januar 2011
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 47
Sendt: 17 Maj 2011 kl. 08:51 | IP-adresse registreret  

Ja okay, det overvejede jeg nemlig også - men HVIS man skulle lave surround set-up'et, skulle man så bruge pre-out udgangene på yamaha'en, og smide RCA kabler mellem dem og en af indgangene på akai forstærkeren? :)
Til top Vis danielskov89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af danielskov89
 
Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9397
Sendt: 17 Maj 2011 kl. 09:06 | IP-adresse registreret  

danielskov89 skrev:
Ja okay, det overvejede jeg nemlig også - men HVIS man skulle lave surround set-up'et, skulle man så bruge pre-out udgangene på yamaha'en, og smide RCA kabler mellem dem og en af indgangene på akai forstærkeren? :)

korrekt.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
danielskov89
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 Januar 2011
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 47
Sendt: 17 Maj 2011 kl. 10:25 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:


Dette ikke skrevet for at sige et ondt ord om dit 5.0 setup men musik lyder nu en gang bedst i stereo mens 5.0 sikkert er overlegent til film og spil lyd



Helt enig - men det jeg tænkte var, om man kunne lave et samlet setup hvor fronterne blev trukket af akai'en og de resterende dele blev trukket af yamaha'en.. På den måde ville jeg(?) kunne udnytte både den gamle og den nye forstærker.. Jeg er helt enig i, at musik lyder klart bedst i stereo, og jeg ville derfor også gerne ha lavet systemet så front højttalerne kunne indgå både i surround sammenhæng, men samtidig også kunne fungere uafhængigt af surround-setup'et til ren stereo lyd....... Hvis det giver nogen mening?

Men du har nok ret, det er måske bedre med et separat stereo setup...
Til top Vis danielskov89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af danielskov89
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes