Forfatter |
|
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
Sendt: 08 Januar 2016 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er jagten på det gamle anlæg næsten ved at være til ende ... og en herlig Technics receiver af de gamle store, faldt i min turban
Technics SA 5560
Skala-lamperne klarede den lokale Shell tank søreme - 12volt 0,38A er jo tæt ved 12volt 5watt til nummerpladelygter
Og med lågen på igen - er den da en flottenheimer
__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 08 Januar 2016 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den ser jo møhj fin u'.....  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2159
|
Sendt: 08 Januar 2016 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en flot receiver den Technics, hvornår er den fra, den ligner en 70er receiver.
Jeg startede også med en receiver sådan en
Det er en Philips 22ah799 fra 1981 og den var avanceret, når den ikke viste FM frekvensen viste den klokken. Min første forstærker, siden Denon 920 og
nu har jeg Denon 1500. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
Til top |
|
|
nils valla Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2986
|
Sendt: 08 Januar 2016 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vejer den så de 30kg?
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

|
Sendt: 08 Januar 2016 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hermann. skrev:
Det er en flot receiver den Technics, hvornår er den fra, den ligner en 70er receiver.
|
|
|
Den er fra 1976 - midt sidste år i læretiden, så det var en noget hamper udskrivning med på en lærlingeløn - bevares personale-rabatten klippede da 25% af prisen , men alligevel __________________ -Jan@tecdata.dk
|
Til top |
|
|
Struktøren Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
Sendt: 09 Januar 2016 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Smukt og nostalgisk... Tillyk med den
Mvh
Birger
|
Til top |
|
|
Gekkofinger Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2015 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1110
|
Sendt: 09 Januar 2016 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min far havde sådan én i start/midt 70érne.....med tilsvarrende Technics grammo og hjemmegjorte philips højtalere....fin stand!
|
Til top |
|
|
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2439
|
Sendt: 09 Januar 2016 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Trangen til "det gamle anlæg" kender jeg alt for godt - det sidder i knoglemarven på mig!
Et par ting, som jeg gennem tiden har solgt i den naive tro på, at alt blev bedre efterfølgende , søger jeg stadig efter.
Den Technics-receiver er flot - og den ser jo også ud til at have en ganske voksen strømforsyning - ser velbygget ud og lyder garantrisse godt.
Godt, du fandt den og godt, at det var dig!
Vh
Freddy
|
Til top |
|
|
Kurt P Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Juli 2015 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 526
|
Sendt: 09 Januar 2016 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fra da Technics lavede gode produkter! 10-15 år senere var deres produkter ganske intetsigende og virkede generelt magre og billige...
M.v.h.
|
Til top |
|
|
Svoldgaard Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 340
|
Sendt: 09 Januar 2016 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt P skrev:
Fra da Technics lavede gode produkter! 10-15 år senere var deres produkter ganske intetsigende og virkede generelt magre og billige...
M.v.h. |
|
|
Købte min første forstærker i 1992 en TECHNICS SU-VX800 , husker den som ganske fin, med masser af power og overskud . kan ikke huske prisen men billig var den ikke. __________________ Ting behøver ikke at ændre verden for at være vigtigt
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

|
Sendt: 09 Januar 2016 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt P skrev:
|
|
|
Deri er jeg så ikke ubetinget enig - men ja ... en del bras kom der søreme da også fra den kant , men der kom også hæderlige ting som SU-V670 fra 91-93 , faktisk pænt med overarm, og lyder er skam ikke at foragte
Men min søgen efter den gamle Technics receiver havde en årsag - jeg ville "genfinde" mit gamle stereoanlæg fra 183 (cirka)
Det sværeste var åbenbart at finde receiveren igen - og jeg måtte jo så acceptere at det blev storebroderen til SA5460, de er temmeligt identiske på alle punkter - 5560 har større overarm ...
Den skjulte pladespiller er en JVC QL-Y -A3 - med en i virkeligheden fornem arm, og den ganske velspillende Z1EB prickup, båndspillerne kan mange nok genkende - og selv højttalerne kan findes relativt nemt. De fik pæn omtale i HighFidelity - JEg købte dem dog et par måneder før testen udkom, så det var da sjov at de mente det samme om dem som jeg gjorde. Dengang kunne jeg godt lide at spille øresønderrivende højt ...... miljøskade :)
__________________ -Jan@tecdata.dk
|
Til top |
|
|
Jan Post Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 341
|
Sendt: 09 Januar 2016 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
jan_stevns skrev:
[QUOTE=Kurt P] Fra da Technics lavede gode produkter! 10-15 år senere var deres produkter ganske intetsigende og
virkede generelt magre og billige...
|
|
|
Deri er jeg så ikke ubetinget enig - men ja ... en del bras kom der søreme da også fra den kant , men der kom også hæderlige ting som SU-V670
fra 91-93 , faktisk pænt med overarm, og lyder er skam ikke at foragte
Jeg købte denne her i 1989 og den var jeg meget glad for. Solgte den til en af mine venner og den lever i bedste velgående.
|
Til top |
|
|
Kurt P Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Juli 2015 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 526
|
Sendt: 09 Januar 2016 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Technics i den periode virkede billig, i forhold til konkurrenterne. Det var også Audioscans og HiFi Klubbens storhedstid, hvor man fik "federe" forstærkere, hos konkurrenterne. Mere effekt, bedre finish o.s.v.
Jeg stod selv i lære i et Panasonic/Technics center, i årene 89-91, så jeg var med til at sælge mange Technics forstærkere (og CD-afspillere og pladespillere), sammen med Tannoy højttalere. Men finish, styrke og mængde af luft i apparaterne var jeg alt andet end imponeret over....
M.v.h.
|
Til top |
|
|