Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2024 | 18:15   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til anmeldelser
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til anmeldelser
Emne Emne: Grace Design m902 mit gemüse (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HIFI4ALL
Lukket konto
Lukket konto


Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1301
Sendt: 30 Juni 2008 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

Tjener! Må jeg bede om en high-end hovedtelefonforstærker med tilbehør tak!

Læs hele anmeldelsen her: http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=1892&zoneid=3

Til top Vis HIFI4ALL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI4ALL
 
levendemusik
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 241
Sendt: 30 Juni 2008 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

Indholdsmæssigt en udmærket artikel - som den glade indehaver af et sæt Sennheiser HD650, mengler jeg nu bare at læse en sammenlignende test mellem en Benchmark DAC og denne Grace, for ud over at kunne sluttes til en PC og forstærke til hovedtelefon, kan de også spille rollen som forforstærker. 
Til top Vis levendemusik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af levendemusik
 
Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1086
Sendt: 01 Juli 2008 kl. 01:25 | IP-adresse registreret  

Ærgerligt at du ikke havde den allerbedste dynamiske hovedtelefon med i testen, når du nu var igang.
Du ved hvilken model jeg tænker på  

Vi kan jo ikke være enige om alting, men det er mig ubegribeligt at du kan holde ud at have Grado GS1000 på i mere end 5 minutter ad gangen. De billige skumgummi puder klør og kradser noget så grusomt på mit hoved. Jeg er nok for "følsom" men jeg er jo osse vant til lækker velour fra dem der du ved nok, som blir lavet i Østrig. Hvis du har glemt navnet, så hedder de AKG K701


Den er iøvrigt helt gal med den der "spidse" diskant som du heldigvis kunne høre
(hvilket jeg da osse havde regnet med). Det er åbenbart ikke alle der synes den
er generende, men her kan den tydeligt "ses":




__________________


Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk
 
Zorglub
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2460
Sendt: 01 Juli 2008 kl. 08:38 | IP-adresse registreret  

Ej Kalle, jeg ved godt du ikke er medlem af GS1000'R'US gruppen , men jeg håber også at folk der køber en så dyr hovedtelefon får den på prøve først. Jeg tror du har ret i at vi hører forskelligt, altså mht. hvad man fokuserer på. Som jeg skrev i anmeldelsen, så er den klart lidt skarp i toppen og skal lige passes ind. Grace klædte den nu rigtig godt, og især klassisk musik var den helt fantastisk til. Jeg tror at hvis det var min hoved genre, ja så havde jeg allerede et par.

AKG 701 var helt sikkert en hovedtelefon, som jeg gerne ville have haft med i testen for at få alle de store med på en gang, men Headaudio kunne desværre ikke skaffe den i tide. Sådan er det jo bare! Og så må jeg jo bare prøve en AKG 701 vs. 702 test på et tidspunkt.

Mht. Benchmark DAC1 vs. Grace, så er det også klart en spændende dyst. Jeg har jo den lille Apogee Mini-DAC, som jeg også syntes lidt er en konkurent til DAC1. Vi får se hvad jeg får lyst til at se på


Her er en sammenligning mellem GS1000, HD650 og DT880 - DT770 har de ikke i 80 ohms udgaven.




I øvrigt en glimrende sammenligner den de har hos HeadRoom -> prøv selv


Faldt også lige over et lille billede, hvor låget er taget af m902. Jeg prøvede naturligvis også selv at vriste toppen af, men der skulle lidt for meget vold til i forhold til at det var en låner, så jeg opgav.




Så har Stereophile forøvrigt også haft fingrene i den.
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted
 
burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Konsulent ved B&O

Bruger siden: 28 Maj 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1022
Sendt: 01 Juli 2008 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

@ Zorg: Synes også der virkelig er kommet en grundig HERRE-artikel ud af det. Dejlig læsning når nogen går så grundigt til værks - og får alle genrer med.

@ Kalle_dk: Ja det kunne have været sjovt at se K701 i sammenligning. Men sammen med Grace m902 er der ikke noget at råbe hurra for i mine ører. K701 får meget mere ud af en rørforstærker. Der er slet ikke den samme synergi med K701 og Grace som med GS1000.

Til top Vis burning777's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burning777
 
Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1086
Sendt: 01 Juli 2008 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

burning777 skrev:

@ Zorg: Synes også der virkelig er kommet en grundig HERRE-artikel ud af det. Dejlig læsning når nogen går så grundigt til værks - og får alle genrer med.

@ Kalle_dk: Ja det kunne have været sjovt at se K701 i sammenligning. Men sammen med Grace m902 er der ikke noget at råbe hurra for i mine ører. K701 får meget mere ud af en rørforstærker. Der er slet ikke den samme synergi med K701 og Grace som med GS1000.



Hvis man sammenligner Grado GS1000 med AKG K701, så er førstnævnte meget nemme at trække for næsten hvilken som helst forstærker (endda næsten for en iPod !), så det er sikkert rigtigt at Gradoerne spiller "udmærket" på Grace. Til gengæld vil AKG K701 hurtigt afsløre om en forstærker kan levere den nødvendige mængde strøm for at få vellyden til at svinge. Da du antyder at det ikke lyder specielt godt når AKG'erne tilsluttes Grace, kunne det derfor tyde på at Grace ikke magter denne opgave. Ærgerligt, men nu er der jo osse alverdens "funktioner" og tilslutningsmuligheder på Grace, så en dedikeret hovedtelefonforstærker vil jeg næppe kalde den. Det er desværre set før, at når man skal kunne en masse "ting" med eet "produkt", så er man oftest gået på kompromis med visse ting. Det tror jeg desværre osse er tilfældet med Grace.


@ Zorglub

Fremragende test. Ret upartisk og aldeles upolitisk Du kan jo ikke gøre for hvordan tingene lyder,
og da slet ikke gøre noget ved det . Du beretter jo blot resultatet for vi andre uvidende. Super duper

PS: 13000 kroner for en hovetelfonforstærker ? Det er jo en del penge, og hvis man KUN skal bruge en hovedtelfonforstærker og ikke andet, såååå........men den kan jo en masse andre ting, så det retfærdiggør sikkert prisen, hvis man altså har behov for de mange funktioner og tilslutningsmuligheder.


__________________


Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk
 
levendemusik
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 241
Sendt: 01 Juli 2008 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

"Vi får se hvad jeg får lyst til at se på" - hvad med at droppe den arrogante attitude og komme læserne i møde?
Til top Vis levendemusik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af levendemusik
 
Zorglub
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2460
Sendt: 01 Juli 2008 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

Jeg kan nu ikke lige helt se det arrogante i det at jeg gerne selv vil bestemme hvad jeg vil anmelde. I må jo så ligeledes vente med at få det at vide til jeg beslutter mig for noget.

Ellers kigger jeg meget efter hvad i syntes er spændende i den her tråd, hvor der allerede er kommet med masser af forslag. Jeg har det med at poste et billede eller lign. når jeg har noget i støbeskeen. Har du nogle spændende ideer så post dem deri. Benchmark / AKG 701 er i alt fald noteret, men vi får altså stadigvæk "at se"
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted
 
AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2298
Sendt: 05 Juli 2008 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

der er netop lige røget en på eBay for lidt over $1000

13.700 frodenne er voldsomt nok efter min mening.


__________________
"Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
Til top Vis AM-E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AM-E
 
Zorglub
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2460
Sendt: 23 Juli 2008 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

Buyer no 1 fik i denne tråd spurgt til forskellene på de DT770 modellerne. Det svar syntes jeg også lige vi skal have stående her.


Buyer no 1 skrev:

Jeg sendte en forespørgsel angående forskellene til Beyerdynamics, og de svarer således:

Beyerdynamics International Customer Service:

"The DT 770 PRO is designed for use in studio and on stage for professional use.

The headband has a rugged construction and gives a secure fit for the listener. The retaining bracket for the ear cups is more angled than the Hifi-version. This provides a better fit and causes also a more powerfull compressed sound which is necessary for professional applications in studio.

 

The DT 770 is designed for listening music and relax. The headband provides a long wearing comfort for hours. The Hifi-version has a more transparent and open sound than the DT 770 PRO.

 

The difference of both headphones are not huge in mechanical design, but only that small change causes a big difference in sound and application.

 

 

Difference between DT 770 PRO  250Ω and 80Ω

 

The transducers of the 80Ωversions are stronger and more powerful, a bit more mid accentuated. The 250Ω version sounds more smooth and voluminous. Normally the 80Ωis louder than the 250Ω version.

 

The DT 770 PRO 80Ω has a straight cable (3m), it is for the usage as studio monitor headphone – especially for instrumentalists.

80Ω systems are ideal for powerful reproducing of low-frequency material f.e. coming from a bass guitar.

The stronger system and thicker membrane provides punchy and clear bass sound at high levels.

 

The DT 770 PRO 250Ω system with its lighter coils sounds more smooth and analytical. The application in studio would here be more in a mixing situation to analyse the whole mix. The coiled cable in this version is ideal to connect the headphone directly to any mixing desk without having any disturbing cable lying on the floor."

 

Det er svært at blive rigtigt klog på uden at kunne sammenligne selv, så nu har jeg kastet mig ud i det og investeret i et par 770 Pro (250 ohm)


Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes