Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2025 | 20:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Controller Sonos? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
simon_ABC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2012
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 08 April 2013 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Jeg er egentligt ret glad for min Sonos som bare virker, men jeg har altid syntes at iPad softwaren (har ikke erfaring med andre versioner) ikke har virket specialt godt og kan gerne komme med en stribe eksempler. Det er derfor med en vis enthusiasme at jeg downloadede "Sonopad"og faktisk virker version 1 allerede ret gennemfoert og langt langt mere oversigtelig en den originale software. Der er endda en poll paa Sonopad hjemmesiden hvor man kan votere hvilke features man helst ser implementeret snarest. Det er den bedste upgrade jeg har gjort til Sonos systemet endnu. Bevares, der er stadig et par boernesygdomme, men dét her bliver hvad Sonos skulle have vaeret hele vejen... Anyways, ville bare goere folk opmaerksomme paa at der er noget nyt derude...
Mvh. Simon
Til top Vis simon_ABC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af simon_ABC

spped six
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 08 April 2013 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

Tak for tippet.
Til top Vis spped six's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af spped six

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 April 2013 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

Jeg er faktisk lidt nysgerrig omkring hvad du synes Sonos App'en ikke gør tilfredsstillende, da jeg selv er meget tilfreds med den, og ikke umiddelbart
ser de store mangler. Og da også hvad SonoPad gør bedre.
Du må gerne komme med lidt eksempler hvis du har lyst?
Specielt før jeg smider 45.- efter SonoPad.

simon_ABC
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 April 2013 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

Hej Thuekay,

Jeg kan saamaend godt forstaa at du er glad for din Sonos App, den fungerer jo paalideligt nok, saerligt hvis man bruger playlisten hele tiden. Jeg er dog gammeldags indrettet og oesker blot at finde det musik jeg oensker at spille uden diggedarer. Her er nogle af de ting der irreterer mig ved Sonos appen og hvor jeg ser at sonopad goer det bedre og somme tider ikke bedre:
-En stor del af skaermen er helliget playlisten som jeg helst var fri for. Den skal kun komme frem naar jeg absolut har brug for den. Andre kan have en enden mening, i sonopad er den let at komme til, men jeg har endnu ikke brugt den :-)
-Sonos appen husker ikke plade-covers, saa hver eneste gang jeg vil scrolle gennem mine covers skal den genloade dem. Jeg har kommunikeret med Sonos derom, men blev affaerdiget med at det ikke var muligt, saa det var ikke synderligt imoedekommende fra et forma der ellers er kendt for netop det. Det var nok et enkeltstaaende tilfaelde.. Sjovt nok virker det i version 1.0 af Sonopad.
-Man skal konstant konfirmere med tryk om man nu bare vil spille musikken eller have den paa en eller anden maade adderet til ens playliste - jeg vil naermest altid bare spille den. Dette er smart loest i Sonopad hvor man skal holde trykket lidt hvorefter man har alle mulighederne, men et kort tryk bare goer at musikken spiller.
-Jeg er traet af at klikke mange gange for at komme frem og tilbage i menuerne og generelt finde det jeg oensker. Hvis man fjernede playlisten som det altoverskyggende i appen var der plads til meget andet jeg hellere vil se, for eksempel muligheden for at slide frem og tilbage i musikken og flere shortcuts. Dette er tilfaeldet i sonopad.
-Det irreterer mig at man ikke paa nogen maade kan aendre hvordan appen ser ud. Det kan man heller ikke i sonopad...
-Jeg kan ikke se mine covers i "grid-view". (Dette kan sonopad heller ikke, men jeg mailede med udvikleren som har det som hoej prioroitet at addere - lad os nu se...)
-Og saa til slut undrer det mig helt generelt at man ikke har udviklet appen i flere aar ud over at addere flere online musik tjenester. Og naar man nu taler om online tjenester, saa er det stadig ikke alle der virker i Sonopad, saa check om der er en special tjeneste du maa og skal have om den er kommet med endnu.
-Generelt er Sonopad stadig version 1.0, saa der er ting der ikke er helt paa plads. Dog kan jeg sige at jeg har opgivet den originale software allerede.

Jeg ville da anbefale at du som branchemedlem, der ovenikoebet saelger Sonos, "smider" 45 kr efter Sonopad og ser hvad den duer til. Som sagt er det et helt nyt produkt men jeg var ligge ved at opgive Sonos da jeg fandt den, maaske nogle af jeres kunder ville blive endnu mere glade for deres koeb med en anden kontroller? Personligt har jeg faaet lyst til at koebe mere sonos af denne grund. Det er jo 100% frivilligt naturligvis, den medfoelgende er jo gratis. Sonos opsaetning og generel brugervenlighed er jo helt forebilledlig, aldrig har jeg haft noget der er saa nemt at saette op. Jeg kan godt forstaa det er populaert, personligt har brugerinterfacet i iPad appen dog vaeret en torn i oejet i daglig brug.

Mvh.
Simon

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Maj 2013 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

Så er SonoPad prøvet over et stykke tid.

Albumcovers cacher den ikke hurtigere end Sonos App'en hos mig. Desuden er det irriterende at der dukker en load bar frem når den indlæser
numrene på et album.
Når jeg vil tilføje et nummer til min spilleliste i Sonos app 'drag n dropper' jeg den over i spillelisten. Det fungerer for mig, og SonoPad er vel lige så
god imo. Jeg gør meget i spillelister og tilføjer typisk en bunke numre hvorefter jeg lægger iPad'en fra mig og hører musik.
Det er lækkert at man kan swipe mod højre for at gå en side tilbage. En feature som iPeng (Squeezebox remote app) også har, og som jeg savner
ved Sonos App'en. Desværre kan man ikke swipe sin playliste væk på samme måde, men man skal trykke næsten inde midt på skærmen. Sådan
noget virker ufærdigt og inkonsistent.

SonoPad har dog den force at albumbilleder er væsentligt større når de afspilles - en lækker feature.
Men gud hvor savner jeg et ordentligt overblik når jeg browser mine albums. Et justerbart grid system som iPeng har vil være toppen. En feature som
Sonos' app desværre heller ikke har.

At den en sjælden gang imellem mister forbindelsen til min Sonos player tæller heller ikke som et plus. Hvilket er en ting som jeg aldrig oplever den
originale app gøre. Det skal bare virke hele tiden, hvilket er en af grundene jeg har Sonos.

Internet opslagsdelen er fin. Endnu en ting som de har lånt fra iPeng.

Den største grund til at jeg ikke bruger SonoPad i det daglige er dog udseendet. At der dukker loadbars op hader jeg. Den store kontrast mellem den
sorte grundfarve og de lyse bars i top og bund er ikke flot imo.
Det irriterer mig også at der er en volume justering i toppen af app'en selvom min Sonos afspiller er sat til fast lydstyrke. Jeg kan skrue frem og
tilbage på den uden der sker noget. Så fjern den dog.

Den dag SonoPad får et grid system til at vise store albumcovers kunne jeg godt hoppe over på det igen og bruge den i det daglige.

simon_ABC
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juni 2013 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

Hej Thue,

Sjovt at du skriver at album covers ikke casher hurtigere - for den normale Sonos App casher jo slet ikke cover arts, istedet skal men hver gang vente paa at de loader. Det er jo fedt at man nu ikke skal loade mere end een gang med Sonopad. Maaske du adderer nyt musik til dit musikbibliotek hele tiden, for saa skal der re-cashes?
"Load baren" du skiver om har jeg endnu ikke set, maaske er min NAS hurtigere eller noget andet? Personligt mister min Sonos app og Sonopad begge aldrig forbindelsen (haaber at det bliver ved saadan)

Vi savner begger meget et grid-system! Under alle omstaendigheder er det jo nok godt med lidt konkurrance - haaber at baade Sonos og Sonopad bliver meget bedre med tiden. Det goer jo Sonos endnu bedre :-)

Mvh
STJ

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juni 2013 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Indlæsningstiden for albumcovers er ca den samme. Men loadbaren er grim.
Min nas er ret hurtig så vidt jeg ved, og der er ikke tilføjet musik de sidste 6 mdr ca. Så det bør ikke være derfor.

Jeg har været i kontakt med udvikleren som er meget flink og er super glad for den feedback han får fra brugerne.
Han har et grid system i støbeskeen. Dog bliver det ikke noget nær fuld skærm, men nærmere en række med to covers i bredden da han mener et
decideret grid vil ændre for meget på den eksisterende opbygning.

Siden app'en kun virker i landscape mode nu tænker jeg det kunne være optimalt at lave en funktion som lavede fuldskærm album grid når iPad'en
stilles på højkant, men tvivler at det er den vej udvikleren vil med SonoPad.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes