Sendt: 28 Marts 2013 kl. 08:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan godt være at CD som medie er ved at blive afskrevet og erstattet af streaming, servere og lignende men jeg har set lyset:
Jeg har netop investeret i den franske Eera Tentation!
Det er en old-school maskine som hverken kan spille SACDer eller HDCD eller andre fancy formater. Den har ikke USB-indgang og den ligner da ikke lige akkurat noget der er løgn, men særlig avanceret ser den nu ikke ud til at være.
Men lyden: Det er den mest "analogt" lydende CDafspiller, jeg nogensinde har hørt (og jeg har hørt mange - også i uartige prislag). Det er fuldstændig vanvittigt, hvad den maskine kan. Jeg ventede mig en lækkerbidsken, for den nye Tentation har erstattet min Eera DL2, der efter min opfattelse var lysår foran Wadia, DCS og andre maskiner i samme prislag.
Det jeg fik var nærmest en åbenbaring. En fuldstændig vanvitttig detaljerigdom, en rumgengivelse og en uhyggelig livagtig placering af musikerne inde i min stue. Fru Mikke måtte også give sig. Hun er den, der indtil nu har "kasseret" både amerikanske, engelske og andre europæiske CD-afspiller, fordi de ikke var gode nok. Endelig var der en opgraderingsmulighed, der faldt i hendes smag.
|