Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2025 | 01:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Cd til streaming? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jaco
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 28 Februar 2013 kl. 02:49 | IP-adresse registreret  

Jeg kunne godt tænke mig at droppe min cdafspiller til mit hifi anlæg og istedet få en dims at sætte til istedet som kan afspille FLAC lyd filer. Hvilke muligheder er der for det ?

Hvor kan man købe eller hente FLAC musik ?

Har læst at FLAC skulle have samme høje lydkvalitet som en alm cd.

Har fundet lidt info her:

http://www.hifiklubben.dk/bibliotek/artikler/streaming/2773. htm

http://howto.cnet.com/8301-11310_39-57416179-285/how-to-rip- your-music-cds-to-flac/
Til top Vis Jaco's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jaco

JBLBA
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2008
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 28 Februar 2013 kl. 05:40 | IP-adresse registreret  

Til top Vis JBLBA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JBLBA

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 Februar 2013 kl. 09:11 | IP-adresse registreret  

Prøv at søg på forum.
Der har uendeligt mange lignende tråde det sidste stykke tid.

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 Februar 2013 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

også en fin lang tråd her ovre hos "de andre" på Nerds:

LINK

simon_ABC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2012
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 28 Februar 2013 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

Hej Jaco,
Som de andre har skrevet er der faktisk masser af sider at finde paa nettet der behandler dette emne. Da der er rigtig mange muligheder vil jeg her blot meddele hvordan jeg goer det samt lidt yderligere forklaring som for habbentligt kan bringe dig lidt videre i dine tanker.
-FLAC kan have CD kvalitet hvis man "ripper" en CD til dette format. FLAC er tabsfrit, saa det har samme indhold som den ukomprimerede original. Hvis man har en daarlig MP3 indspildning og konverterer den til FLAC bibeholdess den ringe kvalitet. Bruger man 24 bit (Bedre end CD) indhold ja saa kan FLAC ogsaa haandtere det.
-Jeg benyttede EAC (et freewaree program) til at rippe mine CD'er til FLAC formatet. Jeg har nu koebt softwaren dbPoweramp som er noget mere brugervenligt og ikke mindst hurtigere. Jeg aerger mig lidt over at jeg ikke koebte dbPoweramp med det samme.
-Jeg koeber CD'er og ripper dem og downloader ikke musik fra nettet. Jeg synes dog at en side so HD tracks er interessant, men har kun lille udvalg endnu. Skulle der ske et eller andet med mine FLAC filer har jeg altid mine CD'er. Og CD'er kan erhverves til ganske fornuftige priser for tiden. Det tager dog en del tid at rippe CD'er.
-Det nok mest brugervenlige "dims" til at afspille FLAC filer er Sonos systemet. Det har jeg og jeg har aldrig sat noget op som var saa simpelt. Desvaerre kan det ikke alt, men det den kan kan den godt saa at sige. Jeg havde tidligere en Squeezebox som jeg boevlede en del med. En anden god loesning (maaske den lydmessigt bedste) er at bruge en laptop eller PC som kilde, men det kraever arbejde og snilde. Der findes ogsaa high-end streaming loesninger fra f.eks. Linn, men de er dyre. De fleste bruger en NAS til filerne.
-Oensker du rigtig god lyd saa kan en ekstern DAC vaere en god investering. Hovedregelen er at finde ens budget og sammensaette et anlaeg der spiller godt sammen hvor kvaliteten og prisen af de enkelte komponenter er afbalanceret. DAC udviklingen er nok den del af et anlaeg der udvikler sig hurtigst.
-Hvis du goer det hele godt saa kan du opnaa lige saa god lyd som med en CD afspiller.
-For mig har det vaeret boevlet vaerd og jeg er glad for ikke at have min CD samling i stuen of let adgang til min samling fra en iPad. Jeg nyder ganske enkelt mere musik nu.

Held og lykke.

Mvh.
Til top Vis simon_ABC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af simon_ABC

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes