Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2025 | 22:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Densen eller Devialet? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Angel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 03 Februar 2013 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Hvis I nu havde sparet 100.000 kr. op længe og de skulle bruges på et forstærker sæt med udelukkende som streamløsning
+ bluray i 2.1 setup, som skal holde længe, hvilken af nedenstående løsninger havde I så valgt? Densen B-175 integreret
forstærker + Densen Oxygen 75 Streamer eller en Devialet D-Premier? Thomas Sillesen har selv sagt et sted på nettet, at
Oxygen 75 kan sammenlignes med deres reference cd-afspiller B-475.

Har også lige læst Hi-Fi Plus nr. 95, hvor han har anmeldt Densen B-175 og sammenligner den med D-Premier, hvor han
nævner: "I can’t help thinking of the B-175 as something more than just an integrated amplifier. It’s like an analogue
Devialet; effortlessly powerful, supremely detailed, extraordinarily quiet and the kind of one box that could easily replace
half a dozen preamp, power supply and mono power amp boxes. Forgetting the price differential involved for a moment, the
two presentations are ultimately fundamentally different, with the B-175 accenting the bass perfectly and the D-Premier
taking the lead for more open and attractive midrange and highs. In comparison, the Densen sounds more driven in the
bass and the D-Premier sounds less hard in the mids and top.
"

Men D-Premier har fået en software firmware opdatering efter anmelderen havde anmeldt D-Premier længere tid tilbage,
som skulle have forbedret bass området en del eller så havde den fået en EQ, hvor bassen kunne indstilles mm. Så
begynder D-premier ligepludselig at lyde mere interessant end Densen sættet. Især efter anmelder rundt omkring roser den
til skyerne. Det eneste der nager mig lidt er at Densen har livsvarige garanti og super service, hvor Devialet tilbyder 5 års
garanti og må indrømme, at når jeg bruger så mange penge på en forstærker, så vil jeg være mere tryg ved en livsvarige
garanti Det er ikke et nemt valg...

Mulan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 03 Februar 2013 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

Med de penge er der mange muligheder, personligt ville jeg også tage Linn med i liningen, de har lavet streaming længe og er i
mine øre rigtig gode til det.

Og deres grej er p***e musikalsk.

Jeg har dog ikke hørt de 2 andre, men skulle man kun dømme ud fra udsene er Densen super flot.

Men ville selvfølgelig gå efter bedste lyd, se om du ike kan låne begge med hjem, så kan du jo sammenligne hvilken der passer
bedst til dig.

Til top Vis Mulan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mulan

Rune2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 December 2007
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 Februar 2013 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

Jeg er personligt stor fortaler for Densen, jeg elsker lyden og den drive der er i Densen udstyr. Jeg har selv Densen B-275 SL pre-amp og 2xB-350 monoblokke de trækker et sæt B&W 802 Diamond. Jeg har hørt om oxygen streameren men troede egentlig ikke den var kommet på markedet endnu, jeg har selv "ventet" et godt stykke tid på en Densen streamer   mht. til Linn som mulan nævner så er det også nogle lækre produkter de laver, jeg bruger PT en Linn streamer og den gør det riiigtig godt - men som sagt så har jeg gået og ventet på en Densen streamer så måske er det på tide at skifte til Densen hvis Oxygen er kommet på markedet

Angel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2013 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

Mulan skrev:
Med de penge er der mange muligheder, personligt ville jeg også tage Linn med i liningen, de har lavet
streaming længe og er i
mine øre rigtig gode til det.

Og deres grej er p***e musikalsk.

Jeg har dog ikke hørt de 2 andre, men skulle man kun dømme ud fra udsene er Densen super flot.

Men ville selvfølgelig gå efter bedste lyd, se om du ike kan låne begge med hjem, så kan du jo sammenligne hvilken der
passer
bedst til dig.

Ja der er mange muligheder indenfor det budget, men er ikke interesseret i store forstærker eller mange for den sagsskyld.
Og det ender nok med en B&W 804 Diamond og det skulle vidst ikke være et godt match med Linn hvad jeg har læst rundt
omkring. Densen er rigtig flot og D-premier er lidt specielt i designet, men er ved at vende mig til det.

Angel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2013 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Rune2200 skrev:
Jeg er personligt stor fortaler for Densen, jeg elsker lyden og den drive der er i Densen udstyr. Jeg har
selv Densen B-275 SL pre-amp og 2xB-350 monoblokke de trækker et sæt B&W 802 Diamond. Jeg har hørt om oxygen
streameren men troede egentlig ikke den var kommet på markedet endnu, jeg har selv "ventet" et godt stykke tid på en
Densen streamer   mht. til Linn som mulan nævner så er det også nogle lækre produkter de laver, jeg bruger PT en Linn
streamer og den gør det riiigtig godt - men som sagt så har jeg gået og ventet på en Densen streamer så måske er det på
tide
at skifte til Densen hvis Oxygen er kommet på markedet

Ja jeg har også fulgt nøje med i din tråd om dit anlæg Den er ikke kommet i endnu, men har snakket med hifi-freaks og
Oxygen 40 skulle snart være klar til at blive lanceret. Så går stærkt udfra at de kommer med deres Oxygen produkter i år.
Men synes du havde brugt lang tid på tweake dit setup, fordi du ikke var helt tilfreds med toppen af lyden. Som om du
ønsker at den var lidt blødere, fordi Densen og B&W 802 Diamond kunne lyde lidt anstrengt nogle gange? Derfor det er
svært at vælge, da D-premier lyder til at være bedre på det punkt og måske et bedre match til 804 Diamond. Men jeg skal
helt sikkert have det med hjem og teste en dag. Men kan ikke lade være med at tænke heletiden at Densen yder livsvarig
garanti, selvom det nok ikke burde være det jeg skal vælge udfra.

Jeg har ihvertfald læst på et forum, hvor en gut havde B&W 804s og D-premier og han har aldrig fået højttaleren til at spille
så godt som nu Og han havde vidst været igennem en del forstærker.

Rune2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2013 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

Hehe, jamen det er da godt jeg har underholdt dig lidt med min tråd  Hmm okay,så lyder det da til den Oxygen snart er ved at være klar, det har taget sin tid efterhånden men mon ikke det har været ventetiden værd  Det er korrekt at jeg har brugt lang tid på at tweake mit Densen/B&W men det havde egentlig ikke noget med DEnsen/B&W kombinationen at gøre, det var mere kablerne (Supra & Nordost) samt mit lytterum det gjorde lyden lidt lys til tider men det er der heldigvis styr på nu. Jeg har i forbindelse med købet af 802 Diamond også lyttet på Densen og 804 Diamond og det er også et fedt setup i mine øre. Der er ingen tvivl om det er en dejlig ting med livsvarig garanti men det skal bestemt ikk være derfor du vælger Densen, det skal være pga lyden! Du  skal nok mere betragte livsvarig garanti som et signal fra Thomas Silesen om hvilken kvaliteter hans produkter har

Angel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2013 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

Var det også med b-350 monoblokkene, der drev 804D? Går ihvertfald udfra at B-175 har krafterne til at drive 804D nok, når jeg har læst at Naim Supernait uden problemer kan drive 804D.

Angel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Februar 2013 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Men godt at høre, at det ikke var pga. Densen, der var skyld i at det lød lidt lyst til tider

Rune2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Februar 2013 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

Angel skrev:

Var det også med b-350 monoblokkene, der drev 804D? Går ihvertfald udfra at B-175 har krafterne til at drive 804D nok, når jeg har læst at Naim Supernait uden problemer kan drive 804D.

Ja det var med B-350 monoblokke, dog var det med B-250 forforstærker og ikke B-275'eren som jeg har nu  jeg tror sagtens B-175 kan drive 804D det er nogle strømstærke forstærkere Densen bygger...

happy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 Februar 2013 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg aldrig tænkt Densen som en mulighed, da jeg stod og overvejede om jeg skulle købe en Devialet for at få maksimal mulighed for at lege med steaming m.v.

Jeg kender kun Densen fra min "Densen tid" med DM10 + DM30 (BI-Amp) og efterfølgende B200+B300XS+B400XS.

Nu står der en Devialet og pryder i stuen og aldrig, ja jeg mener aldrig, har jeg oplevet et produkt, som er så enkel, og alligevel spækket med det nyeste af det nyeste.

Især WiFi modulet er fantastisk!

Det kan da ikke udelukkes, at en kablet overførsel får de sidste micro detaljer med, men hold da op hvor er det fedt og ikke mindst convenint, at jeg via Ipod/Iphone/Ipad kan styre musikken i hytten.

Til top Vis happy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af happy

Angel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2013 kl. 02:14 | IP-adresse registreret  

Det lyder jo rigtig godt :) Men hvordan lyder den så og hvilke højttaler bruger du? Og har du prøvet at bruge hdmi'en på den via en blu-ray afspiller?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes